בשנים האחרונות נעשו לא מעט מחקרים על חשיבות השינה בחיינו, על ההשפעה קצרת הטווח שלה על היום יום שלנו וההשפעה ארוכת הטווח על הבריאות שלנו. הממצאים היו מדהימים.

כלים

הם דיברו על כך שיש קשר ישיר בין היכולת שלנו לעבוד בצורה אפקטיבית, לנהל סדר יום, לחשוב וללמוד, להיות עם מצב רוח טוב וכמובן, במחקרים הללו נקשרו לא מעט מחלות עם שינה לא מספקת או לא איכותית.

כמובן שהדבר הראשון שצריך להקפיד עליו הוא שעות שינה מספיקות אבל מסתבר שלא פחות חשוב זה גם על מה ישנים, או במילים אחרות – על איזה מזרן נרדמים.

אם גם אתם מבינים את חשיבותה של בחירה נכונה של מזרן ומתבלבלים מההיצע הגדול שיש בשוק, הנה מדריך שיעשה לכם סדר בדברים ויסייע לכם בבחירת המזרן המתאים.

סוגי המזרנים

נתחיל מהסוגים השונים שישנם היום או נכון יותר, מהעיקריים שבהם. לסוג המזרן יש השפעה על השינה, אם כי כיום גם הפשוטים יותר נחשבים לאיכותיים בטח יחסית לעבר.

מזרן קפיצים – מזרני הקפיצים מחולקים לשני סוגים. סוג אחד הוא כזה בו הקפיצים מחוברים זה לזה, מה שאומר גם שכל אחד משפיע על השני ואם אחד נמתח או רפוי כל השרשרת תהיה כזו. הסוג השני הוא של קפיצי שרוול שכל אחד מהם הוא עצמאי, כך שהמזרן מתאים את עצמו למבנה הגוף. הסוג השני הוא כמובן איכותי יותר. מזרן ויסקו – זהו מזרן שנמצא צעד אחד לפני מזרן קפיצי השרוול. הוא עם חומר "ספוגי" שמקבל את צורתו של הגוף בשינה, כך שהוא תומך בו בצורה מקסימלית. יתרון נוסף של מזרן הויסקו שבן או בת הזוג לא ירגישו תזוזות, אך החסרונות שלו הם שהוא מאבד גמישות עם הזמן והוא גם מתחמם ופחות נעים בימים חמים. מזרן לטקס – מזרן הלטקס לעומת זאת הוא מזרן נעים ומאוורר יותר, והוא מתאים יותר לימים החמים. הוא מתאים גם כן למבנה הגוף ונחשב לעמיד יותר לאורך זמן.

הגודל כן קובע...

מה הוא קובע? את המקום במיטה, את המרחב בה ואת הנוחות בשינוי תנוחות במהלך השינה. אם אתם או בן או בת הזוג שלכם הם מאלו שזזים לא מעט במהלך השינה, כמו גם אם יש לכם ילדים קטנים שמן הסתם מבלים לא מעט איתכם במיטה, כדאי שתחשבו על מיטה ומזרן גדולים. יש גדלים סטנדרטים למזרנים אך אפשר כמובן גם להזמין מזרן במידה ספציפית.

נוחות ודרגת קושי

לכל מזרן יש את דרגת הקושי שלו – רך, חצי קשה וקשה. פה זה כבר אינדיבדואלי לגמרי ולכל אחד יש את ההעדפה שלו. יש כאלו שחייבים מזרן קשה כדי לשמור על הגב והצוואר שלהם ישרים, יש כאלו שדווקא מעדיפים לשקוע ולהתפנק. איך יודעים מה לבחור? פשוט מאוד, מתנסים. בבואכם לחנות תשבו ותשכבו על כל מזרן ומזרן ותנסו להבין מה הכי נוח ומתאים לכם. כמובן שכדאי לבחון מזרנים בצורה מעמיקה יותר אצל חברים או משפחה, מה שאומר לנסות כמה פעמים בהתאם לדרגת הקושי.

בסופו של דבר, הכול מתחיל ונגמר בעלויות ולכל מזרן יש את תג המחיר שלו. אבל אתם חייבים לזכור שני דברים. הראשון, כשקונים מזרן איכותי הוא אמור להישאר שנים ארוכות ואף עשרות שנים. הדבר השני הוא שלמזרן תהיה השפעה מכרעת על ההתנהלות שלכם, על העייפות שלכם במהלך היום וכמובן על הבריאות שלכם. אז כדאי אולי שתשקלו להוציא יותר אם צריך כדי לקבל יותר.

רוצים לדעת יותר על מזרונים ואיזה כדאי לבחור? צרו קשר וקבלו מידע נוסף על האפשרויות הקיימות בשביל שתעשו את הבחירה הנכונה!