יכול להיות שאתם עומדים לקראת סיום בניית בית חדש וצריכים לבחור רהיטים ויכול להיות שאתם במהלכו של שיפוץ נרחב ורוצים לשדרג את מה שיש לכם או שסתם בא לכם לעשות שינויים בבית ולהחליף חלק מהרהיטים בו.

כלים

 

בחירת רהיטים היא לא דבר של מה בכך והיא מצריכה מחשבה, לקיחה בחשבון של כל מיני פרמטרים וכמובן, קבלת החלטות נכונות. הרהיטים בבית משמשים אותנו קודם כל לנוחות השהייה בו אבל הם גם ממלאים תפקיד דקורטיבי והנראות שלהם חשובה. אז איך בוחרים רהיטים לבית? מה חשוב ומה צריך לקחת בחשבון? הנה כמה טיפים שיכולים לסייע לכם.

סוגי הרהיטים

  • שולחנות אוכל – שולחנות אוכל למטבח או לפינת האוכל יכולים להיות מעץ, זכוכית או אלומיניום. לעץ יש כמובן את היתרונות והחסרונות שלו כשהיתרון המרכזי הוא החמימות והטבעיות שהוא משדר והוא בחירה ראשונה של רבים. בשולחנות אוכל יש אפשרות לשולחן מלבני או עגול כשהמלבני יהיה עם שטח פנים גדול יחסית כך שהוא יהיה פרקטי יותר בעיקר כשיש אורחים או סועדים רבים אבל מצד שני, הפינות עלולות להיות בעייתיות בבית עם ילדים ולכן כדאי אולי לשקול שולחן עגול. שולחן עגול (שניתן להגדיל אותו כמובן) יהיה גם נעים יותר לישיבה מכיוון שהוא מאפשר קשר עין לכל מי שיושב סביבו.
  • ארונות – ארונות הם הרהיט העיקרי לאחסון והם צריכים להיות קודם כל פרקטיים וכאלו שיכולים להכיל את כל מה שצריך. מעבר לכך הם צריכים להתאים במראה שלהם ויש סוגים שונים של ארונות. ארונות יכולים להיות נפתחים או ארונות הזזה, ואם הארון מיועד לחדר קטן יחסית ארון הזזה יתאים יותר מכיוון שיש בעיה של פתיחה שלו לחלל החדר. לעומת זאת, בחלל גדול ובלי הפרעות, עדיף ארון עם דלתות מכיוון שארונות ההזזה נוטים להיתקע ולהתבלות מהר יותר. יש ארונות פתוחים שמתאימים למי שמסודר יותר, יש כאלו עם מראה או בלי, ובסופו של דבר צריך לבחור את מה שהכי מתאים מכל הבחינות, בהתאם לתקציב כמובן.
  • ספות גם עולם הספות הוא עולם נרחב, עולם של חומרים שונים, ריפודים שונים, גדלים שונים וייעודים שונים (ספות שנפתחות ומאפשרות שכיבה עליהן וכדומה) יש ספות יחיד, ספות זוג, שלישייה ויותר מזה, יש פינתיות או כאלו שלא וצריך לבחור אותן בהתאם לגודל החדר ולחלל. ספות בוחרים גם בהתאם לגובה שלהן בעיקר אם יש בבית אנשים גבוהים, ויותר מהכול, ספות בוחרים לפי הנוחות שלהן. ואיזו ספה עדיף מבד או מעור? את העור קל הרבה יותר לנקות והבד בדרך כלל סופג, ובאופן כללי כדאי לבחור בגוונים בהירים יחסית או יש חלון באזור מכיוון שספות לא אוהבות שמש, ובספות הבהירות פחות רואים את הדהייה. עוד דבר חשוב בספות – תבדקו אם יש תפר אוברלוק בתוך כריות הבד הגב של הספה. הוא נועד למנוע פרימה של הבד בקצוות.

כמה טיפים חשובים

תעשו בירורים מוקדמים – אל תגיעו לחנות בלי יידע מקדים וכדאי שתהיו כמה שיותר ממוקדים. זה יחסוך לכם התלבטויות וכאב ראש מיותר. תוודאו שיש אחריות ומה היא כוללת – אתם לא רוצים לגלות אחרי כמה ימים קרע או כל בעיה אחרת וכדאי מאוד שיהיו אבא ואימא לספה. ודאו שיש אחריות כדי שיהיה עם מי לדבר. תקציב – ריהוט איכותי יותר יהיה יקר יותר כמו כל דבר אבל מצד שני, יישאר איתכם שנים ארוכות יותר. כדאי שתכניסו גם את זה לשיקולי התקציב.

רוצים לדעת יותר על רהיטים לבית? מחפשים ריהוט לבית שלכם ומעוניינים לקבל את הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר? צרו קשר עוד היום וקבלו את כל המידע שאתם צריכים!