תפקיד המטבח בבית עבר מהפכה של ממש בעשרים השנים האחרונות. בעוד שבעבר היה מדובר בחדר מוחבא ופונקציונלי, כיום המטבח הוא חלק בולט, משמעותי ובלתי נפרד מהעיצוב וממבנה הבית, כאשר מטבחים פתוחים לחלל הבית משמשים מקום מפגש לכל המשפחה. אחרי שנים של פריצות דרך והצגת טרנדים לוהטים לפני כולם, סמל מטבחים מציגה גם השנה את המגמות הכי חשובות ומשפיעות בתחום עיצוב המטבחים. אז מה מחכה לכם במטבחים של 2020?

כלים

 

מלבד הכיור, נראה שכל מאפייני המטבח השתנו בעשורים האחרונים: החל מחומרי הגלם, הצבעים, מכשירי החשמל הממלאים אותו, ועד למיקום הפיזי בחלל הבית.

זו ההזדמנות שלכם לגלות את הטרנדים הכי חמים המוצגים לראשונה בישראל על ידי מטבחי סמל, וגם ללמוד על המהפכה שעבר המטבח במשך השנים.

צעד קטן להחלטה גדולה וחשובה

קניית מטבח היא החלטה לטווח ארוך - משפחה ממוצעת מתחדשת במטבח כל 12-13 שנים בממוצע, ולכן חשוב לבחור בקפידה את המטבח שלכם. מטבחי סמל מייצרת ומעצבת מטבחים כבר יותר מ-40 שנה, ומצליחה במשך שנים להיות פורצת דרך ולהביא את הטרנדים הכי עדכניים אל הבית הישראלי.

הבית פתוח

בשנים האחרונות המטבח עבר שינוי מהמטבח הסגור בו רק מבשלים למרכז הבית. "הלבנים" (מקרר, תנור, כיריים וכו') הפכו להיות מודרנים ומעוצבים, הילדים מכינים בו שיעורים והכי חשוב - הוא הפך למוקד המשפחתיות. מה שתרם רבות לשינוי הזה הינן תוכניות הריאליטי והרשתות החברתיות אשר הפכו את האוכל לדבר נחשק ואת הבישול לאמנות.

האי שצמח בלב המטבח

בשלב בו קירות המטבח "נפלו" והוא התמזג עם שאר חלקי הבית, המטבח עצמו לא רק גדל, אלא גם הפך להיות אלמנט משמעותי בעיצוב של חלל הבית כולו, ופעמים רבות עיצוב המטבח הוא שמכתיב את הטון האסתטי לשאר אזורי הבית. מטבחי סמל, החברה הוותיקה והמובילה בתחום עיצוב המטבחים בישראל, הייתה הראשונה להכניס את האי במטבח כפריט חובה. סמל הציגה כבר לפני 15 שנים אי בגודל של 9 מטרים באולם התצוגה המרכזי שלה. הלקוחות של מטבחי סמל נהנו כבר בתחילת הדרך ממגוון מטבחים עם איים מיוחדים, כגון אי עשוי כולו שיש, עץ מיושן, נירוסטה ועוד. עם הזמן, הפך האי לחלק שתוחם את המטבח, במקום הקיר ההיסטורי.

מלבד היותו אלמנט עיצובי אסתטי ומרשים, לאי במטבח יתרונות פונקציונליים רבים: שילוב האי במטבח מספק מרחב עבודה נוח ויעיל יותר; האי יכול להכיל שטחי אחסון כמו ארונות, מגירות ומדפים, ומוסיף מרחב אחסון של מוצרי מזון, סירים ומחבתות, כך שיהיו בהישג יד בזמן הבישול והאפייה; תוכלו גם למקם על האי עצמו כיריים או כיור, במיקום אסטרטגי בין המקרר והתנור התופסים בעצמם חלק נכבד מהמטבח.

מעבר לשימוש באי בתור משטח עבודה או מקום אחסון, הוא גם הפך את המטבח לפינת האוכל והאירוח של הבית, בה אפשר להנות ולפטפט עם בני המשפחה תוך כדי בישול. אי אסתטי המתוכנן נכון יהווה עבורכם גם אזור אירוח נוסף בבית, לאורחים ולמפגש חברתי.

שימוש בחומרים המדמים חומר טבעי

מגמה נוספת שצפויה להתחזק ב-2020 הינה השימוש בחומרים המדמים חומר טבעי, אך למעשה מורכבים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. במטבחי סמל כבר שוקדים כמה שנים על יצירת חוויה אולטימטיבית וכיום תמצאו ארונות בגוונים וטקסטורה של ברזל או עץ מיושן המנגישים עיצוב יוקרתי לקהל הרחב, כך שכל החולמים על מטבח מיוחד, מעוצב ועדכני, אך גם במחיר שפוי, ימצאו את מבוקשם במטבחי סמל. חומרים חדשניים אלו המיובאים ע"י מטבחי סמל מבטיחים מראה כמעט זהה למקור תוך תחזוקה מינימלית הפשוטה בהרבה מחומר המקור.

אם בחומרים עסקינן...

טרנד בולט שמטבחי סמל צפויה להוביל בישראל ב-2020 הוא שילוב של מספר חומרים במטבח אחד. באמצעות שימוש בפלטת גוונים דומה, סמל משלבת בחלק מהעיצובים עד 5 חומרים שונים המשתלבים יחד בהרמוניה מושלמת. המטבח של היום יכול לכלול ברזל, אבן, זכוכית ועץ - כולם במטבח אחד. שילוב החומרים והגוונים יוצר עיצובים מרעננים ומפתיעים.

דלת ה-CD הדקה והחזקה, חומרים 'טבעיים' ושילוב בין חומרים.

אם בשנתיים האחרונות סמל הציגה את מהפכת הדלתות הדקות תוך שמירה על איכות ועמידות, ב-2020 סמל תפרוץ דרך בטכנולוגיית דלתות ה-CD. אלו הדלתות הדקות ביותר אשר יוצרו ע"י מטבחי סמל עם דחיסות גבוהה המעניקה חוזק רב ודיוק יוצא דופן. הטכנולוגיה המתקדמת של דלתות ה-CD מאפשרת עיצוב של דלת גדולה במיוחד, ישרה וחזקה. דלתות ה-CD מתאימות במיוחד לעיצוב המודרני הכולל דלתות מהרצפה ועד התקרה. שימוש בטכנולוגיה מתקדמת עזרה לנו להגיע לרמה גבוהה של חוזק ודיוק, באיכות שלא קיימת באף דלת מטבח וכל זאת עם גימור צבע במרקם קטיפתי ויוקרתי.

אז כמו שקראתם, עולם המטבחים צפוי לעבור כמה חידושים מלהיבים ולחזק כמה טרנדים מודרניים בשנת 2020 ובעשור הקרוב, כשמטבחי סמל מובילים את המהפכנות והחדשנות. יש למה לצפות!