לעיתים קרובות אנו פשוט לא מצליחים למצוא בחנויות הבגדים ורשתות האופנה את הבגדים שמתאימים לנו. לפעמים אנחנו חולמים על בגד מסוים עם מראה מאוד ספציפי, או שפשוט נמאס לנו להראות כמו כולם ומתחשק לנו שהבגדים שלנו ישקפו אותנו באופן אישי וייחודי, את הלך הרוח שלנו, את ההשקפה החברתית שלנו וכד'.

כלים

בעולם של ימינו שבו רשתות השיווק הגדולות פחות או יותר שולטות בשוק האופנה, האמירה האישית של כל אחד ואחת מאיתנו הולכת ונעלמת. אלו אשר עבורם הבגדים משמשים יותר מסתם כיסוי הגוף ומחפשים ייחודיות, יתכן ויתקשו למצוא זאת בחנויות המוצעות לנו. אך יש לכך פתרון יצירתי, פשוט עשו זאת בעצמכם! תוכלו להשקיע את הזמן שלכם בעשייה מקורית של הבגדים שלכם ולממש את השאיפה שלכם לייחודיות וסגנון אישי. יותר מזה, יתכן אפילו שתחסכו בכך כסף רב, היות ואתם לא ממנים על הדרך מותג או שם אופנה כלשהו. בעזרת למידה של כמה שלבים תוכלו להכין לעצמכם את הבגד שנמצא אצלכם בראש. אם אהבתם את המלאכה תוכלו אף להגדיל וללמוד מעט את הנושא בקורסי תפירה ועיצוב ברמות מומחיות שונות, כל אחד ואחת על פי שאיפתו.

שלבים לעיצוב אישי של הבגד שלכם:

ניתן לפנות אל ארון הבגדים האישי שלכם ולבחון את הבגדים המצויים בו. ניתן לשנות ולעצב מחדש כל אחד מהבגדים המצויים אצלכם בארון. לדוגמה, ניתן לבחור את אחת השמלות שלכן ובעזרת מספר שלבים תוכלו להפוך אותה לשמלה חדשה אשר יוצרה ועוצבה על ידכם. תוכלו לגזור אותה ולשלב בה אלמנטים חדשים ולהעניק לה צורה חדשה לגמרי.

להלן מספר שלבים לעיצוב בגד חדש לעצמך בעזרת אנשי מקצוע:

  • נסו לצייר סקיצה של הבגד על דף נייר – פשוט ציירו לעצמכם את הדגם שאתם רואים בדמיונכם. זה יכול להיות ציור פשוט ולא חייב להיות סקיצה מקצועית.
  • עכשיו נבחר את הבד של הבגד שלנו – לאחר שכבר יש בידינו את הרעיון על הדף, נפנה לבחירת הבד ממנו נרצה שהבגד שלנו יהיה תפור. ראו הוזהרתם! בחירת בדים יכולה להיות חוויה ממכרת ביותר. יתכן ותמצאו את עצמכם מבלים שעות ארוכות בחנויות הבדים בתהליך החיפוש אחר הבד שלכם.
  • גזירת הבד – במידה ואתם תופרים בגד חדש לחלוטין ולא עברתם בחייכם קורס תפירה כלשהו, את סקיצה יש לקחת לתדמיתנית. תדמיתנית תבדוק את הסקיצה שלכם ותראה האם העיצוב שלכם אכן ניתן לביצוע או האם יש לעשות מעט שינויים טכניים.
  • כעת ניתן להזמין את הבד שבחרתם - לצורך גזירת הבד בהתאם לסקיצה שלכם יש לקחת לבעל מקצוע . במידה ואתם יודעים לעשות זאת לבד מה טוב. לצורך קניית אביזרי ועזרי אופנה ניתן למצוא אותם בשלל חנויות בדרום תל אביב. בחנויות אלו תוכלו למצוא הכל, חוטים, כפתורים, תלאים וכל פריט אשר עולה על דעתכם. לעיתים קרובות אף ניתן לשאוב השראה מחנויות אלו ולגלות אלמנטים חדשים שלא הכרתם או חשבתם עליהם.
  • תתחילו לתפור – במידה ואין לכם רקע כלשהו בתפירה, פנו אל תופרת ליד מקום מגוריכם עם כל האלמנטים והיא תייצר עבורכם את הבגד שחלמת והפקתם לגמרי לבד מאפס. ללא ספק מעמד מרגש.

בכל הקשור לעיצוב אישי של בגד לעצמכם השמיים הם הגבול. כאמור, ניתן לשנות ולהרכיב מחדש בגדים אשר מצויים אצלכם בארון וניתן לעצב ולייצר בגד חדש מאפס. תהליך העשייה מהנה במיוחד ויעניק לכם סיפוק רב. אם חלמתם ליצור לעצמכם בגדים מבלי להיות מוגבלים לתכתיבי האופנה בקורס עיצוב אופנה תוכלו לממש את החלום ותמיד תחלמו שזה אפשרי, פשוט וקל. תהנו.