ליטוש מרצפות עם מקצוענים או לבד? מה היתרונות והחסרונות של עולם הליטושים? איך יודעים איזה ליטוש לשדך לאיזו רצפה וממה צריך להיזהר כשעושים ליטושים עצמאיים. ריכזנו עבורכם מידע שיחסוך לכם זמן וכסף.

כלים

 

ליטוש מרצפות מעבר לאפקט הוואו:

ליטוש מרצפות היא פעולה ממוקדת שלרוב נעשית על מנת לחדש חלל מגורים או מקום עבודה כך שיראה נקי ומבריק. ליטוש מרצפות נדרש כאשר יש על הרצפות כתמים שאינם יורדים, כמו גם שפשופים או גוון דהוי. אין ספק כי ליטושים עושים את העבודה וחוסכים לכיס עלויות שיפוץ שהיה נידרש ללא אפשרות של ליטושים. למרות שלרוב כאשר מדברים על נושא ליטושים לרצפה מתכוונים לשימור ליטוש שכבר נעשה בעבר או לחידוש רצפה ישנה או הרוסה. חברת פלורה ליטושים מסבירה כי יש להיות זהירים עם חומרי ניקוי אגרסיביים ועם בחירת דיסק פוליש נכון לסוג הרצפה על מנת לא להסב נזק למרקם ולנראות.

ליטושים פוגשים רצפה חדשה ומבריקה:

ליטושים לרצפות חדשות לאחר שיפוץ גם הם הכרחיים. לאחר שניגמר השיפוץ לרוב ישנם כתמי טייח ובטון הנדבקים למרצפות. על מנת לנקות אותם מעבר לחומרים ייעודיים לפירוק חומרי הבניה יש להשתמש בכלים מתאימים. חברה מקצועית מיד תתחיל בעבודת ליטוש בעוד שאדם עצמאי יכול לפספס את אפשרות זו. עבודת ליטוש במצב זה תהיה הטובה ביותר על מנת להוריד כתמים עיקשים מבלי לפגוע במרצפות גם העדינות ביותר. אם גם אתם מצטרפים לקהל המאמינים כי ליטוש שווה הברקה תוכלו להיעזר במידע בכתבה זו. ליטוש נועד לנקות ואף להוריד שכבה סדוקה או שבורה. ליטושים הם כלי יעיל למספר בעיות של מרצפות בין אם חדשות או ישנות. ליטוש מרצפות הוא פתרון יעיל, ממוקד, זול, וזריז ובמבחן התוצאה מחולל שינוי חד משמעי.

אל תנסו את זה בבית: ליטוש מרצפות באופן עצמאי

לא פעם פוגשים את הרצון לחסוך עלויות ולנסות לעשות דברים לבד. לרוב בודקים את הידע בנושא מסוים לעומת תוך כמה זמן אפשר ללמוד איך לעשות את הפעולה הנדרשת וכך מחליטים האם ליצור קשר עם איש מקצוע או לנסות זאת לבד. הסבר מפורט של חברת פלורה ליטושים מראה כי פעולת ליטוש לרצפה אינה פשוטה כמו שחשבנו. מעבר להתאמת החומרים לסוג המרצפות יש לבחור את המכונה המתאימה. יש מבחר דיסקים שיש לבחור ביניהם בהתאם לחומר ממנו עשויה הרצפה בשילוב עם חומרת מצבה. רצפה סדוקה ורצפה מוכתמת תטופל במכונת דיסק שונה. מעבר לכך ישנה דרך התפעול. יש תפעל את המכונה כך שלא תזוז לכיוונים שונים. המכונה מושכת ונעה בחוזקה ויש להפעיל כוח פיזי רב או אחיזה מדויקת ונכונה על מנת לשלוט בה. יש לציין כי תזוזות אגרסיביות של המכונה בשילוב הרצפה הרטובה יכולים לגרום להחלקה ואף להעיף לחלוטין את האדם המפעיל אותה.

בכל זאת יש כמה שקלים נוספים בכיס:

בעצם מה שניתן לחסוך זה את עלות המפעיל המקצועי של מכונת הליטושים. עלויות חומרים וזמן עדיין לא יחסכו, להפך יתארכו. כמו גם עלות שכירת המכונה. לאחר חישוב מהיר יהיה ניתן לחסוך כמה מאות שקלים בודדים לאחר הרבה זמן ששווה כסף, אנרגיה, ועבודה בעלת סיכון לגוף ולמרקם הרצפה אותה אתם מעוניינים לנקות או לחדש.

ליטוש מרצפות או ליטושים לבטון:

היום ישנם סוגים שונים של ליטושים. חומרים שבעבר לא חשבו על ללטש היום מובילים את עולם הליטוש. לדוגמה בטון השימש בעבר כחומר בניה ללא קשר לגימור, בשנים האחרונות מככב בעולם העיצוב ולא פעם נמצא בחזית בחירת סגנון הרצפה. בטון חשוף משמש בתים פרטיים ומשרדים הרוצים לתת תחושת טבעיות וגולמיות בשילוב של יוקרה. ליטוש לרצפה בטון מביא עמו שיק לחלל החדר ומרים את רמת הגימור פלאים. יש לשמור על ראש פתוח ולזכור את הליטושים ככלי המאפשר ניקוי, חידוש, או הברקה להרבה סוגים של משטחים.

מתי לעשות ליטוש רצפות וכמה זה יעלה לי?

אם מדובר על נכס מקבלן הזמן הנכון לעשות הוא בצמוד לקבלת הנכס. חברת פלורה מסבירים שככול ועבודת ליטוש רצפה נעשית בסמוך לנזק הנגרם לה או בסמוך להצמדות החומר אותו מעוניינים לנקות ממנה כך התהליך פשוט ומהיר יותר. כמו גם דורש התערבות עדינה יותר וכך אפשר לשמור על המרצפות לזמן ארוך יותר. כמובן שכאשר מדובר על מעבר לדירה בין אם חדשה או ישנה מומלץ להזמין ליטושים לרצפה לפני העברת החפצים שכן תהיה זו עבודה כפולה להכניס ריהוט על מנת להוציא אותו שוב. ליטושי רצפה מקצועיים יעשו על משטח חלק ללא כל ריהוט עליו עד לייבוש מוחלט של כל השכבות והשלבים בתהליך הליטוש. מחיר של ליטושים יעלה לרוב בין כ 60 - 130 ש"ח למ"ר כאשר הסכום משתנה לפי סוג הליטוש המוצרך, הגימור המתבקש גודל האריחים, סוגם, זוויות חדות, החזרת גוון כהה ועוד. מומלץ מאוד להתייעץ עם חברה אמינה בעלת ניסיון בתחום ולבחור בדרך היעילה ביותר להשגת שינוי משמעותי.