כשזה מגיע לבישול, כל פעולה שאתם מבצעים בבית, יכולה להתבצע בחוץ, ולפעמים טוב יותר. יש משהו בארומה ובטעמים של טבח בחצר שהופך את האכילה לחלק משמעותי מהחיים בבית והאירוח, מאז שנות החמישים.

כלים

 

לפני שאתם מתחילים את פרויקט תכנון מטבח לחצר, הנה כמה טיפים ושיקולים עיצוביים שכדאי לחשוב עליהם, שיעזרו לכם לעצב את המטבח החיצוני האידיאלי המתאים לכם ולצרכים שלכם.

1. הסוג המתאים של מטבח לחצר

הסוג הטוב ביותר של מטבח לחצר תלוי בתקציב שלכם, באורח החיים ובמרחב, בין הגורמים האחרים. המטבח החיצוני הבסיסי ביותר יכול לכלול גריל ואולי בר חיצוני שנרכש בחנות ומשמש כדלפק. לגבי שיטות העיצוב, השמים הם הגבול. כמו כל דבר אחר, אתם יכולים לעצב את המטבח כרצונכם ולהוציא כמה כסף שאתם רוצים.

מומלץ להחליט אם אתם רוצים מטבח לחצר שיהיה פונקציונלי לחלוטין או משהו פשוט יותר. משם אתם יכולים לקבוע מה חיוני ומה נוח, ואם התקציב שלכם מאפשר מקום לתוספות לפי טעמכם, קחו בחשבון שזה זמין, ושבישול בטבע לא צריך להיות מסובך.

2. השטח הקיים

אם יש לכם חצר גדולה עם הרבה שטח, אז האתגר שלכם יכול להיות הקפדה על תכנון שלא יגרום לכם ללכת רחוק מדי מהבית למטבח החיצוני על מנת להכין את הארוחות. מרבית המאפיינים הקטנים יותר מציגים פחות אפשרויות למיקום של גריל ואזור מטבח לחצר.

3. מכשירים קבועים או ניידים?

אם אתם שוכרים את הבית או מתכננים לעבור דירה בשנים הקרובות, יכול להיות שזה יהיה רעיון טוב לצייד את המטבח החיצוני שלכם במכשירים ותכונות שיכולים לעבור איתכם. אם אתם לא רואים את עצמכם הולכים לשום מקום, או שאתם פשוט אוהבים לבנות מתקנים בעצמכם, מטבח לחצר עשוי להיות פרויקט שיספק לכם אפשרות לעצב ולבנות אותו כרצונכם.

קבעו מיקום נוח ובטוח, השתמשו בחומרים שמתאימים לעיצוב הפנים של הבית שלכם, ושזמינים בקלות, ומצאו תוכניות שיכולות לעזור לכם לתכנן את המטבח החיצוני שלכם.

4. שיקולי התקציב

קבעו תקציב והקפידו עליו. תכנון מטבח לחצר יכול להתבצע כפי שחשבתם או שהוא עלול לעלות יותר ממה שציפיתם, ואתם עשויים למצוא את עצמכם משלמים יותר על חומרים, מכשירים ועבודה.

עלויות נוספות כוללות גיוס שירותי מעצב, קבלת אישורים, כלים ועזרה מקצועית לרכיבים כמו חשמל ואינסטלציה.

5. סגנון בישול

מטבח לחצר יכול לכלול גריל גז, גריל חשמלי או מנגל פחם, ואפשר להתקין גם מכשיר גז ותנורים שונים. האם אתם מעדיפים להכין אוכל בחוץ, כמו דגים, או שמתאים לכם להכין את האוכל במטבח הביתי ולהוציא אותו החוצה לבישול? האם אתם צריכים כיור בחוץ?

במהלך תכנון מטבח לחצר, מומלץ לחשוב על המספר המרבי של האנשים שאתם מתכננים לבשל להם. תכננו כמה מהארוחות החיצוניות המועדפות עליכם וודאו כי המטבח החיצוני שתכננתם יכול להתמודד עם הכנה ובישול בפועל, תוך התאמה לאורחים. משם, בצעו התאמות.