רילוקיישן לפיליפינים כרוך בקבלת ויזות מסוגים שונים, ותצטרכו את הוויזה המתאימה כדי להתגורר בפיליפינים באופן חוקי. החוק הנוגע לוויזות לפיליפינים ברור, אבל לרוב אינו מיושם באופן שווה, ומגורים בדינה אחרת באופן שאינו מציית לחוקי ההגירה, הוא סיכון רציני. לכן מומלץ להיות חכמים, לחקור את הנושא, ולפעול בהתאם לחוקים.

כלים

 

מצב הוויזה קובע את הצורך בכרטיס חזרה כשעולים לטיסה לפיליפינים. אם אתם מתכננים לבקר באזור על מנת לחקור את האפשרות של רילוקיישן לפיליפינים, התשובה היא כן. תזדקקו לכרטיס חזרה לישראל. כשאתם בודקים את האפשרויות שלכם, כדאי שתיקחו בחשבון את השיקולים הבאים.

1. שירותי בריאות בפיליפינים

כמו בכל מקום אחר, חשוב לקחת בחשבון את נושא שירותי הבריאות באזור, לפני שמחליטים על רילוקיישן לפיליפינים. האפשרויות מגוונות, אבל חשוב לבחור אפשרות שמכסה כמה שיותר תחומים.

לכן מומלץ לבצע מחקר מקיף ולקחת בחשבון את הבריאות האישית והצרכים הספציפיים אותם תוכלו לקבל, ללא קשר למקום מגוריכם.

2. חינוך בפיליפינים

אנשים שחושבים על רילוקיישן לפיליפינים, ומחפשים מידע על בתי ספר, מקבלים מגוון אפשרויות. אפשר לשלוח את הילדים לבית ספר בינלאומי שקיים באזור כבר מאה שנים, עם מוניטין טוב למדי, ובית הספר מאפשר הגשת בקשה לוויזה לתלמידים, ללא שום בעיות.

אפשרות נוספת היא לבחור בית ספר פרטי, אבל חשוב לבדוק היטב את רמת החינוך שהילדים מקבלים בבתי הספר הפרטיים השונים. חשוב לקחת בחשבון היטב את בתי הספר הפרטיים ולשמוע חוות דעת של הורים שיש להם ילדים שלומדים בבתי ספר אלו, או שלמדו בהם בעבר הלא רחוק.

3. פרישה לגמלאות בפיליפינים

תמיד יש עניין רב בפרישה לגמלאות בפיליפינים. לאנשים שגרים באזור כגמלאים, יש תמיד עצות נהדרות לגמלאים אחרים ששוקלים רילוקיישן לפיליפינים כשהם מגיעים לגיל הפנסיה. לא ניתן להיות בעלים של בית ואדמה בפיליפינים כזרים, אבל אפשר לקנות יחידת דיור. אם אתם רוצים לעבוד, המשרות הטובות ביותר הן משרות הוראה ברשת.

עבודה בפיליפינים דורשת היתר עבודה, והמשרות אינן קלות למציאה, והמשכורות נמוכות. חוזי שכר דירה נמשכים לשנתיים, והדירות בשכירות מוצעות בעיר או בקרבתה. הפיליפינים הם מקום נהדר לפרוש בו, אבל חשוב להיות ערניים לכל סיכון.

4. רילוקיישן לפיליפינים אינו מאפשר רכישת אדמות

אין אפשרות להחזיק בנכס בפיליפינים, ולהיות בעלי בית ואדמה כזרים. אפשר לקנות יחידת דיור, כי רק אזרח פיליפיני יכול להחזיק אדמה.

5. שילוח רכב לפיליפינים

אם אתם שוקלים לבצע שילוח רכב, מומלץ להתייעץ עם אנשים שכבר עברו תהליך רילוקיישן לפיליפינים ולהבין את החוויות שלהם בנושא המכס והמיסים.

6. שילוח תכולת בית

בכל הנוגע לשילוח סחורות לפיליפינים, ברוב המקרים עדיף לא לשלוח תכולה כבדה, ולהעביר רק את החפצים ופריטי הריהוט החיוניים כמו מכשירי חשמל, אבל חשוב לבדוק אם חיבורי החשמל בישראל מתאימים לחיבורי החשמל בבתים הפיליפיניים, אלא אם כן הבחירה היא בבית גדול בסגנון מערבי. את תכולת חדר השינה מומלץ להעביר כי מיטות קינג סייז בפיליפינים קטנות.