לקבל זר פרחים יפה ומושקע זה אחד הרגעים המרגשים ביותר שיש, זה משהו שלא מאבד מקסמו ולא נמאס עלינו אף פעם. כדי להאריך את תחושת האושר והשמחה מההתבוננות ביופיו של הטבע בצורת צרור פרחים קסומים, חשוב לשמור על הפרחים בצורה טובה. לבחור אגרטל שמאפשר לפרחים להיות פרושים בו בחופשיות, להחליף ולהוסיף מים במידת הצורך, ולגזום את החלקים המרקיבים של הגבעולים. אך יש גם טיפים "מתקדמים" יותר למי שרוצה להאריך ימים לזר שלו ולדאוג למראה כמה שיותר מלבב ופורח לפרק זמן ארוך ככל הניתן. לפניכם הטיפים האולטימטיביים לשמירה את טריות זרי הפרחים שלכם לאורך פרק זמן ארוך ככל הניתן.

כלים

 

צילום: באדיבות Haifa Flowers

חומץ תפוחים וסוכר

זה אולי נשמע שילוב מוזר, אך למי שמבין קצת בכימייה וביולוגיה זה יהיה מובן לחלוטין – החומץ מתפקד כמנטרל עדין של חיידקים והליכים המובילים לנבילה מוקדמת, והסוכר מזין ומפרה את הפרחים, מאפשר להם ללבלב ולהיפתח באופן היפה והמרהיב ביותר. כך, באמצעות האטה של הליכי הקמילה והזנת הפרחים מבפנים אפשר להגיע לתוצאה הרצויה. הסוכר הוא גם חומר הידוע כמשמר, מה שבאופן הגיוני מאריך את תוחלת חיי הזר. כף חומץ וכף סוכר יעשו את העבודה.

סודה

גם הסודה מתפקדת בתור גורם שמנטרל חיידקים ומפגעים מבחוץ. חשוב לזכור שכל חומר הזנה שאתם מוסיפים למים של הפרחים שלכם צריך להיות מומס באופן אחיד בכל המים. לכן, בין אם מדובר בחומץ וסוכר או בסודה, יש לדאוג למוסס את החומר בכמות מים קטנה באגרטל, לאחר מכן לדלל בעוד מים, ורק אז להוסיף את הפרחים. מוסיפים כף לא גדושה של סודה למים, דואגים שהחומר יימס ויתפזר במים באופן אחיד, ורק אז מוסיפים את הפרחים. יש לעשות זאת בכל פעם שמחליפים את המים (שזה מדי כמה ימים, בהתאם להמלצות הרלוונטיות לסוג הפרחים) ולשנות את המינונים לפי התוצאות.

שקיק הזנה לפרחים

לא כולם אוהבים לעשות "ניסויים בכימיה", כך שאם אתם מעדיפים ללכת על בטוח, מומלץ להשתמש בשקיקי ההזנה שחנויות הפרחים מספקות כיום עם רוב הפרחים שלהם. יש לפעול לפי הוראות היצרן או של מומחי הפרחים שמהם נרכש הזר. גם עם שקי ההזנה, הבסיס להצלחה הוא המסה אחידה של החומר במים טרם ההכנסה של הפרחים לאגרטל. השקיקים מכילים חומרים המנקים את המים, מאטים התפתחויות תרביות של חיידקים ומזינים את גבעולי הפרחים, כך שיש הגנה מבחוץ והזנה טובה מבפנים. שתי פעולות אלה הן למעשה מה שדרוש כדי להאריך את חיי הזר עד כמה שניתן ולהפיק את מלוא ההנאה מהמתנה.

אנו מאחלים לבלוב שמח ומשובב לב לכל מקבלי הפרחים!