בבואנו לאבזר מטבח עלינו לבחור את הכלים והמוצרים שיוכלו לסיע לנו לבשל בצורה נוחה ויעילה. סירים, מחבתות, סכום, כלי הגשה וגם סכינים הם חלק בלתי נפרד מכל מטבח.

כלים

 

רבים נוטים להמעיט בחשיבות של סכין טובה ונוחה, אבל כל מי שיצא לו לעשות שימוש בסכין איכותית, מבין היטב עד כמה היא תורמת למרקם ולטעם. צורת החיתוך של ירק, בשר, גבינה וכל מאכל אחר משפיעה מאוד על הטעם ועל התוצר הסופי, וסכין טובה ואיכותית יכולה להפוך את אומנות החיתוך לנוחה ומהירה הרבה יותר.

הגשה של אוכל מתחילה בחיתוך

כולנו אוהבים לאכול, ולא סתם לאכול, להנות מאוכל מרגש, טעים ואיכותי. הגשה של אוכל טוב מתחילה קודם כל בסכין החותכת. אמנם רבים הבשלנים שעושים שימוש בסכין פשוטה, אך לשימוש בסכין איכותית יש לא מעט יתרונות, וחשבנו להציג לכם כאן רק חלק מהם:

כמעט כל תהליך בישול או אפייה מצריך חיתוך, ובדיוק לשם כך נולד עולם שלם של סכינים איכותיות, שנועדו לענות על הצורך להגיש ארוחה באיכות וברמה הגבוהה ביותר. סכין טובה לא רק תאפשר לכם להכין אוכל טוב, היא גם תקצר משמעותית את זמני העבודה במטבח, ותאפשר לכם לבצע חיתוך מהיר של כל חומר גלם. סכינים איכותיות מעוצבות ומחושלות צריכות להתאים במדויק לצרכים הספציפיים של כל מנה, ומאפשרים יעילות דווקא בפרטים הקטנים והחשובים ביותר. אין ספק שכך בדיוק נוצר אוכל טוב וממכר, שנרצה לחזור ולטעום ממנו שוב ושוב. זה לא סוד שאנחנו אוכלים עם העיניים, והנראות של המנה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת. סכין איכותית תאפשר לכם צורות חיתוך יפיפיות, דקות או גסות, על מנת ליצור מנה מגרה ויפה גם לעין.

סכינים למתחילים

בבואכם לבחור סכינים איכותיים ישנם כמה פרטמרים שחשוב לבדוק, על מנת לבחור את הסכין המתאימה ביותר לצרכים שלכם:

בראש ובראשונה כדאי לבחור סכין כמה שיותר בטיחותית ונוחה לאחיזה. אמנם תקלות קורות במטבח ופציעות יכולות להתרחש בעת שימוש לא זהיר או לא אחראי, אבל סכין שתהיה נוחה ובטיחותית לאחיזה לצד מיומנות חיתוך נרכשת, כנראה תצמצם את הסכנה. שנית, בבואכם לבחור סכין או סט סכינים למטבח, חשוב להגדיר מה יהיה השימוש של הסכין בתהליך הבישול. ישנן סכינים שמיועדות לחיתוך של בשר וגם סכין לחיתוך ירקות או גבינות, ולכן חשוב לבחור סכין שתחמיא לחומר הגלם ותדע להתמודד איתו כראוי מבלי להרוס את המרקם. סכין איכותית מצריכה השחזה מידי פעם, על מנת לשמור עליה חדה ומשוננת, ולשמר את יכולות החיתוך שלה. כדאי לרכוש סכין שמאפשרת השחזה נוחה, ושימוש ארוך טווח לאחר ההשחזה. לבסוף, חשוב מאוד לשים לב למחיר ולתקציב אותו אתם מוכנים להשקיע בסכין טובה ואיכותית. טווח המחירים של הסכינים גדול, כך שמחירי הסכינים יכולים להאמיר גם לכמה מאות שקלים. החליטו על תקציב ראלי אותו אתם מוכנים להקדיש לטובת הרכישה, החליטו על מספר הסכינים לו אתם זקוקים, ועשו את החישוב הכון בעבורכם.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים