אחד מהכלים החשובים ביותר בעולם האינטרנט, עבור חברות B2B ועבור עסקים בכלל, הוא הרשת החברתית לינקדאין. לינקדאין היא רשת חברתית שקיימת כבר מסוף שנת 2002, ויש לה כיום מאות מיליוני משתמשים ברחבי העולם.

כלים

 

בשונה מרשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, לינקדאין היא רשת חברתית שהאוריינטציה שלה היא בעיקר עסקית. הדבר בא לידי ביטוי גם באופי של המשתמשים שלה, וגם בצורת השימוש שבה שעושים אנשים פרטיים וחברות מכל תחומי התעשייה.

בלינקדאין ניתן לפתוח פרופיל פרטי, שיכול לשמש למציאת עבודה או ליצירת קשרים, וניתן גם לפתוח פרופיל עסקי – שמשמש חברות וארגונים. חברות B2B רבות מבצעות קמפיינים של שיווק בלינקדאין. קמפיינים כאלה מאפשרים להגיע בצורה ממוקדת ביותר לקהלי יעד רלוונטיים ולהבאת לידים "חמים" ביותר לחברה. בעזרת קמפיינים של פרסום בלינקדאין, ניתן לייצר גם חשיפה חשובה למותג העסקי, ובכך לקדם את המטרות של החברה או הארגון.

החשיבות של השקעה בנטוורקינג

היתרון הגדול של לינקדאין הוא בכך שהרשת הזו מאפשרת ליצור נטוורקינג בצורה אפקטיבית מאוד. לכן, בתחומים רבים בשוק, ובעיקר בעולם הטכנולוגיה והמחשוב, פרופיל לינקדאין הוא פשוט הכרחי כדי להתקדם מבחינה עסקית, ליצור קשרים עסקיים, וגם לפרסם ולמצוא לקוחות פוטנציאליים ושיתופי פעולה.

בעולם של ימינו, עצם ההצעה של מוצר איכותי או של שירות טוב פשוט כבר לא מספיקה כדי להגיע ללקוחות הנכונים ולשותפים הנכונים. נדרשת כיום השקעה רבה מאוד ביצירת קשרים באמצעות נטוורקינג. הדבר נכון גם לקידום קריירה ולמציאת עבודה עבור אנשים פרטיים, וגם עבור חברות שרוצות למצוא לקוחות חדשים ולטפח את הקשרים עימם.

בעזרת שיווק בלינקדאין, ניתן למצוא בדיוק את סוג הלקוחות והחברות שיוכלו להתעניין במוצר או בשירות שלכם. הדבר רלוונטי במיוחד לחברות B2B, שהשיווק שלהן מיועד למנהלים ועובדים בחברות אחרות. בתחומי תעשייה רבים כיום מקובל לחפש מידע וקשרים בלינקדאין, ולמעשה מדובר בקרקע פורה מאוד של פעילות עסקית.

אם בעבר היה נהוג לדבר על החשיבות של קשרים אישיים בהקשרים עסקיים, הדבר נכון גם כיום, רק שצורת התקשורת השתנתה. כיום, התקשורת נעשית במקרים רבים קודם כל במדיום הדיגיטלי, ורק לאחר מכן עוברת לצורה של שיחה טלפונית או פגישה אישית. מכיוון שבחברות רבות דואגים לטפח את הנוכחות בלינקדאין, ישנה גם מוכנות רבה להתעניין במודעות רלוונטיות של פרסום בלינקדאין, ומודעות כאלה יכולות להיות יעילות מאוד בהבאת לקוחות חדשים.

איך חברות B2B נעזרות בשיווק בלינקדאין?

השימוש בלינקדאין יכול לסייע לחברות B2B במימוש מטרות רבות. ראשית, חברות בתחילת דרכן או כאלה שנמצאות בתהליך של גיוס כספים, יכולות למשוך משקיעים באמצעות הרשת. משקיעים רבים בתחומים מגוונים ערים מאוד לפעילות בלינקדאין, ובעזרת קמפיין שיווקי מוצלח ניתן להגיע בדיוק אל האנשים הנכונים.

בנוסף לכך, הפרסום ברשת יכול לסייע להיכנס לתוך שווקים חדשים, שבהם אולי אין לחברה עדיין נוכחות. מכיוון שמדובר ברשת בינלאומית, שמתנהלת בעיקר בשפה האנגלית, ניתן למצוא הזדמנויות גם בתוך ישראל וגם מעבר לים, אם רוצים בכך.

מטרה נוספת שניתן לממש היא הגדלה של רמת החשיפה של המותג העסקי, וגם פנייה ממוקדת מאוד לבעלי תפקידים ספציפיים בארגונים. ניתן לבצע בלינקדאין פנייה אישית בצורה קלה מאוד, ועל ידי מחקר של החברות שפועלות בתחום מסוים, ניתן למצוא את המנהלים או העובדים שפנייה אישית אליהם תוכל להיות אפקטיבית.

בסופו של דבר, לשימוש עסקי בלינקדאין יש פוטנציאל עצום, ואין זה פלא שחברות B2B רבות נעזרות ברשת זו כדי לקדם את עצמן. בעזרת שימוש חכם ונכון ביתרונות של הרשת, ועלי ידי שיווק בלינקדאין, גם אתם יכולים להרחיב בצורה רבה את היקף הפעילות של החברה או הארגון שלכם.