סרטי מוצר הם אמצעי מצוין לקידום ושיווק של מוצרים חדשים וקיימים. סרט מוצר הוא בעצם סרטון קצר, שיכול להיות גם סרטון אנימציה, שהתוכן המרכזי בו הוא המוצר שאותו רוצים לקדם ולשווק. סרט מוצר יכול להדגים את תהליך ההכנה של המוצר, להדגיש את היתרונות המרכזיים שלו, לדבר אל קהלי יעד ספציפיים ולהכיל כל תוכן תדמיתי נוסף שרוצים להכניס אליו.

 

בסרטי מוצר נעשה שימוש רב כאשר מציגים מוצר חדש למשקיעים, כאשר רוצים לפרסם באופן ציבורי את המוצר או כאשר רוצים לפנות לקהלים חדשים באינטרנט וברשתות החברתיות. הפורמט של הסרט יכול לדבר לקהלים שונים בכל גיל ומכל מגזר, ובעזרת ההכנה המקצועית והמהוקצעת של הסרטון, ניתן להשיג תוצאות שיווקיות מצוינות.

איך סרט מוצר יכול לקדם את המוצר החדש שלכם?

השימוש הראשון לכל סרט מוצר נעשה בדרך כלל בשלב הקידום והמכירה הראשוניים שלו. אם בעבר היה נהוג להציג מצגות PowerPoint בפני משקיעים פוטנציאליים, כיום ניתן להציג במקום זאת סרט מוצר. את השקופיות של המצגת מחליפים שוטים מתוחכמים, המלווים במוזיקה ובקריינות, ובעבודה ויזואלית מוקפדת - שיכולה להיות גם בצורה של אנימציה. שיטת ההצגה הזו של סרטי מוצר מצליחה ללכוד את תשומת הלב של המשקיעים ולהעביר את המסר השיווקי בצורה ממוקדת ויעילה יותר.

בנוסף לכך, את סרט המוצר ניתן לא רק להציג בפני משקיעים, אלא גם בפני לקוחות פוטנציאליים. סרט המוצר מהווה סוג של פרסומת, שאותה ניתן להפיץ ולהציג באמצעי מדיה שונים. כאשר הסרט מצולם ומבוים בצורה מקצועית, יש לו פוטנציאל שיווקי גדול מאוד. בעזרת הפצת הסרט ניתן לדבר אל ליבם של קהלי היעד, ולהגביר את החשיפה שהמוצר מקבל בשוק.

הפיכה של סרטי מוצר לוויראליים ברשת

אחד מהאמצעים לקדם את המוצר באופן יעיל הוא לפרסם אותו ברשת. אם סרט המוצר המקורי ארוך מדי, ניתן לערוך אותו כך שיתאים לפורמט של הצגה ברשת. את הסרט ניתן לשתף באתר הבית של החברה או ברשתות החברתיות. כאשר מדובר במוצר אטרקטיבי ובסרט שעשוי בצורה איכותית, קיים תמיד הפוטנציאל לשיתופים רבים ואף להפיכה של הסרט לוויראלי ברשתות החברתיות. סרטי מוצר בתחומי תעשייה שונים יכולים להתאים מאוד לפורמט של הרשת, והפצה של הסרט על ידי גולשים ומשתמשים מהווה מקדם מכירות מצוין למוצר.

היתרונות השיווקיים של סרטי מוצר

לסרטי מוצר יש כמה יתרונות שיווקיים מובהקים. סרטון יכול לעשות שימוש חכם בשילוב של סאונד ואמצעים ויזואליים, שמאפשרים להטמיע מסרים באופן ממוקד ויעיל. לסרט מוצר יש את אותו הכוח שיש גם לסרטוני פרסומת בטלוויזיה או בקולנוע. המדיום של סרט המוצר יכול לגרום לטריגרים רגשיים ומחשבתיים אצל הצופים בו, ולכן להוות מקור משיכה לביצוע קנייה עתידית שלו. את סרט המוצר ניתן לביים ולהכניס אליו כל תוכן שיווקי שרק רוצים, בהתאם לאופי המוצר ולחזון החברה שמייצרת אותו. כך, סרטי מוצר יכולים להציג את היתרונות של המוצר באופן אפקטיבי ולהוות מקדם מכירות מצוין בכל תחום.

סרטי מוצר באנימציה

ניתן להפיק סוגים שונים של סרטי מוצר, כולל סרטי אנימציה. לאנימציה איכותית יש כוח שיווקי משלה, ובקרב גילאים צעירים במיוחד – סרט אנימציה יכול להיות אטרקטיבי יותר. בעזרת אנימציה ניתן להכניס כל תוכן שרוצים לסרט, וליצור סרטי מוצר מרהיבים במיוחד.

בסיכומו של דבר, סרטי מוצר מהווים דרך יעילה ואפקטיבית לקדם את המכירה וההפצה של מוצרים, לסייע בגיוס משקיעים וקונים, ולפרוץ גם לתודעה של הקהל הרחב.

בשיתוף: וידאו גורו – סרטוניי אנימציה