צריכים להחליף את הרכב, לשלם על טיפול שיניים יקר או לממן חתונה? יתכן שחשבון הבנק שלכם לא מכיל את הסכום הדרוש, והלוואה לכל מטרה יכולה להיות פתרון אפשרי. אז מתי, איך ומאיפה בדיוק, לוקחים הלוואה לכל מטרה? מדריך

כלים
קרדיט שאטרסטוק
קרדיט שאטרסטוק

 

בלא מעט מקרים בחיים אנו זקוקים לסכום כסף גדול יותר מזה שיש ברשותנו או בחשבון הבנק שלנו. הסיבות והצרכים יכולים להיות מגוונים מאוד – אך התוצאה היא אחת: עולה צורך בסכום כסף שאינו זמין עבורנו בעובר ושב. ישנם מי שיוצאים לחפש פתרון לכך, כגון נטילה של הלוואה לכל מטרה*, תוך שימת לב בין היתר לתנאים השונים של ההלוואה, כמובן, כושר ההחזר ועוד.

מתי לקחת הלוואה לכל מטרה?

ישנה קשת רחבה של אירועים שעולים לנו הרבה כסף, חלקם משמחים וחלקם קצת פחות. כך למשל, חתונה של אחד הילדים, מסיבת בר מצווה או מימון לימודים אקדמיים, הם בין האירועים המשפחתיים המשמחים ביותר, אך הם גם יקרים יחסית, ולכן לא פעם הם ממומנים באמצעות הלוואה.

מנגד, לפעמים עולה הצורך בטיפול רפואי יקר שאינו מכוסה בסל הבריאות, כגון טיפולי שיניים מקיפים או ניתוח קוסמטי. במקרים אחרים, הרכב המשפחתי מתקלקל והתיקון אינו משתלם, כך שאנו מבינים שהגיע הזמן להחליף אותו ברכב חדש ויקר יותר. כך גם במקרה של שיפוץ דירת המגורים, בין אם כדי לפתור ליקויים מהותיים, ובין אם במטרה לשפר את רמת החיים של המשפחה.

יש גם כאלה הנוטלים הלוואה כדי לפתוח עסק, ללמוד כישורים ויכולות חדשים, או לשדרג עסק קיים, במטרה להגדיל את הכנסתם בעתיד.

הלוואה עשויה לספק לנו את סכום הכסף הדרוש לנו, ואם נתכנן אותה באחריות ובתבונה, נוכל להחזיר אותה בתוספת הריבית בתשלומים נוחים, שלא יכבידו מדי על התקציב המשפחתי. על פי רוב, הגופים העיקריים מהם נוטלים הלוואה בישראל הם הבנקים וחברות האשראי.

איך לבחור ממי לקחת הלוואה?

מאחר שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים, חשוב ראשית כל לוודא שאתם בוחרים בגוף גדול ומוכר, כגון בנק או גוף חוץ-בנקאי כמו חברת אשראי, הנהנים מיציבות פיננסית וגב כלכלי חזק. בדקו את ההיסטוריה של החברה, מי מנהל אותה, אילו כתבות פורסמו עליה בשנים האחרונות וכן הלאה. מומלץ לבדוק כי החברה היא אכן גוף מוכר בעל רישיון למתן הלוואות – מה שמבטיח כי היא פועלת על פי החוק, ונתונה לפיקוח של הרגולטור בתחום. ודאו כי באפשרותכם לעמוד בין היתר בריבית על ההלוואה ובתנאי ההחזר, גם בעתיד. אחרי הכל, ההלוואה נועדה לשפר את מצבכם הפיננסי וחשוב לבדוק שהיא לא מעיקה על התקציב שלכם.

מהם היתרונות של הלוואה מגוף חוץ-בנקאי?

  • תהליך קבלת ההלוואה בבנק עשוי לעיתים להיות ארוך ומסורבל לעומת קבלת הלוואה בגוף חוץ-בנקאי, שם האישור הוא לרוב מהיר יחסית, תוך ימים בודדים.
  • גופים חוץ-בנקאיים מקפידים על שירות דיגיטלי נוח ונגיש, כאשר ניתן לבקש את ההלוואה דרך האינטרנט או המוקד הטלפוני, ולקבל את המסמכים לחתימה בביתכם, במקום למשל להגיע לסניף הבנק.
  • הלוואה חוץ-בנקאית אינה מכבידה על המסגרת שלכם בבנק, שלרוב מיועדת להוצאות השוטפות. זאת, בעוד הלוואה בנקאית לעיתים "תופסת" חלק מהמסגרת ולמעשה חוסמת אותו לשימוש.

בשורה התחתונה, בלא מעט מצבים בחיים אנו מוצאים את עצמנו עומדים בפני הוצאה גדולה משמעותית לעומת ההוצאות השוטפות שלנו. במטרה להיערך אליה באופן מסודר, ניתן לשקול לקחת הלוואה לכל מטרה שתספק לנו את הסכום הדרוש, אך לא לפני שווידאנו כי באפשרותנו לעמוד בתנאי ההלוואה.

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.