נשבר המסך. מה עכשיו? ובכן, ניתן לתקן אותו, להחליף או פשוט לשכוח את זה ולהשתמש בו כרגיל. באם בוחרים לתקן או להחליף מסך, הרי שישנן אפשרויות שונות שניתן ללכת עליהן. ניתן לדוגמה, לקרוא באינטרנט, איך מתקנים את המסך, או לתת לחבר שיתקן – או כמובן, לתת לחנות עם בעלי מקצוע לתקן (כמו רשת חנויות ומעבדות סלולר מקסימה).

כלים

 

לקבל מסך מתוקן

כך או כך, התוצאה הסופית, אמורה להיות – מסך מתוקן. מסך הטלפון, עשוי הרי מזכוכית. עקב כך שהמסך עשוי זכוכית, יש לנו אפשרות לקבל הן איכות תצוגה גבוהה, כמו גם רספונסיביות (תגובתיות – נגענו במסך, הוא "הגיב"), ברמה גבוהה. מסך שבור, יכול לפגום באיכויות הללו. ועל כן המטרה בתיקון החלפת מסך – להשיבן לסדרן המקורי.

זכוכית, יכולה להישבר ולהישרט בקלות – באם היא רגישה לנפילות. עקב כך, ישנן חברות שמייצרות זכוכית להגנה על המסך משברים ונפילות, כמו גם מגני מסך. נפילה או פציעה של הטלפון, יכולה להיספג על ידי מגן המסך, או הזכוכית המגנה – ובכך לשמור על המסך עצמו. באם הוא נפגע, המסך יכול להפסיק להציג תמונה באיכות הקודמת, ואולי אפילו לא להציג תמונה בכלל – ואולי פשוט לא להגיב למגע. במקרה שכזה, כנראה עדיף לתקן או להחליף את המסך – באם רוצים להמשיך להשתמש באותו מכשיר פלאפון, מבלי להחליף את כולו – בעיקר כיוון שהממשק עצמו, כנראה עשוי ממסך על פני כפתורים פיזיים.

זוהי כאמור רק המלצה, וכל אחד יחליט לעצמו מה מתאים. כדי להחליף מסך, צריך לפרק אותו מן המכשיר – וייתכן, שזה ידרוש מכשור מיוחד לעניין זה, כמו גם יכולות מוטוריקה עדינות, בשילוב ידע מקצועי – כדי לאפשר את ההתקנה והחלפת המסך, באופן שיתאים לרכיבים האלקטרוניים שבתוך המכשיר.

שיקולי עלויות

החלפת מסך יכולה לעלות כסף, והעלות יכולה להשתנות ממכשיר למכשיר, כמו גם מחברה לחברה. אם ניקח לדוגמה מכשיר טלפון של דגם וואן פלוס 6, עלות החלפת המסך יכולה להיות 535-850 ₪. לפחות, בחנויות מקצועיות בארץ, שכן העלויות יכולות להיות גמישות יותר במקומות אחרים. אם רוצים להימנע מלהשקיע את הכסף בהחלפת ותיקון מסך, הרי שניתן לשקול רכישת מכשיר טלפון חלופי. באם רוצים את אותו המכשיר בדיוק, דהיינו – וואן פלוס 6 – אפשר שהוא יעלה למעל אלפיים שקלים, לפחות בזמן שהוא עוד היה "באופנה", או בקדמת הטכנולוגיה, באופן יחסי.

על כן, החלפת מסך יכולה להיות זולה יותר מבחינה משמעותית, מאשר רכישת טלפון חדש – אלא אם כן, לוקחים את זה כסימן, שהגיע הזמן לרכוש אחד חדש. עיקרון, שאינו חוק ברזל אך יכול לכלול בחלק מהמקרים – שככל שהמכשיר יקר יותר, כך עלות התיקון יכולה להיות יקרה יותר, ובעוד שזול יותר – כך עלות התיקון יכולה להיות זולה יותר. ואם הוא באמת זול יותר, אולי באמת משתלם לרכוש אחד חדש, נקודה למחשבה. תודה על קריאתך.