מאמני ספורט וכושר (כלומר אלה שהספורט מהווה עבורם מקצוע לחיים) ובמקביל, גם אנשים שנוהגים להתאמן בקביעות, נחשבים לאנשים שמאוד מודעים לעצמם, לגופם ולבריאותם.

כלים
ביטוח למתאמנים
ביטוח למתאמנים

כל מי שעוסק באימון גופני ובספורט באופן קבוע יודע עד כמה חשוב להתאמן נכון, להקפיד על ביצוע חימום, לתת לגוף את המנוחה הנדרשת כדי לבנות את השרירים.

חשוב לקחת בחשבון

פן חשוב נוסף, שחשוב לקחת בחשבון כאשר עוסקים בפעילות גופנית עוסק ברכישת ביטוח מתאים, לטובת המתאמן ולטובת בני משפחתו. בשורות הבאות נראה מדוע כדאי לרכוש ביטוח חיים, כאשר עוסקים בסוגים שונים של ספורט אתגרי, לפעילים בחדרי כושר, לעוסקים בספינינג או אירובי וגם למי שעוסק באימון או בספורט באופן חובבני כמו אימון עם מכשירי כושר ביתיים.

דואגים למשפחה

בשנים האחרונות מרבים בפעילות גופנית סדירה גם אנשים בוגרים ובעלי משפחות. עבור אנשים כאלה, אין ספק שהמרכיב של דאגה למשפחה חייב להיות מרכזי מאוד בהתנהלותם הכללית.

ביטוח חיים, שכולל בתוכו מרכיבים שונים, נחשב לדרך חשובה של דאגה למשפחה מבחינה פיננסית. חשוב לדעת שכיסוי ביטוחי שכזה לא נועד בהכרח רק לאנשים שעוסקים בפעילויות שנחשבות מסוכנות באופן מיוחד (גלישת צוקים או צניחה חופשית, למשל). בסופו של דבר, סיכוני לבריאות מצויים גם בפעילויות רגועות יותר והסיכוי להיפגע קיים תמיד.

כאשר משלבים פעילות גופנית, בין אם כמאמנים ובין אם כמתאמנים, עם רכישת פוליסה איכותית, שמספקת כיסויים בענייני בריאות וחיים (פוליסה מסוג "ריסק"), אפשר לומר שמדובר על שילוב נבון. בצורה כזאת אפשר לדעת שישנו כיסוי פיננסי, לכל צרה שלא תבוא.

פיצוי בלתי מוגבל

גם מתאמנים שעובדים בקביעות בחדרי כושר, גם מאמני אירובי ובכלל, כל מי ששומר על אורח חיים בריא, שכולל פעילות גופנית איכותית וקבועה, צריכים להכיר את יתרונות ביטוח החיים.

מסקרים שנערכו עם לא מעט אנשים עולה עובדה מעניינת. רבים סבורים שביטוח חיים הוא מרכיב של חיסכון פנסיוני בעוד שאחרים סבורים שמדובר, בעצם, על ביטוח משכנתא. למען האמת, שתי הגישות הללו נכונות, אך רק בחלקן.

שלא כמו פוליסות מסוימות (רכב, למשל) פוליסות בתחומי הבריאות והחיים יכולות לענות על צרכים שונים ובהחלט ניתן לרכוש הרחבות גם בסכום המבוטח. למעשה, ניתן לרכוש כיסוי מתאים, שיספק למבוטח עצמו או לבני משפחתו פיצוי כספי בלתי מוגבל. פיצוי זה, שישולם במקרה שיופעל הביטוח, יכול להיות משולם בסכום אחד או בתשלומים, בצורה של קצבה.

גם אובדן כושר עבודה

ההיבט האחרון של הביטוח עבור העוסקים בספורט מתייחס לא לאפשרות של מוות אלא לאפשרות של פציעה ואובדן כושר עבודה (קבוע או זמני). עיסוק בספורט, ברמה זו או אחרת של עצימות, כולל חיזוק הגוף אך גם סיכון מסוים לפציעה. במקרה זה, חשוב להכיר את האפשרות של כיסוי אובדן כושר עבודה. כך, מאמן שלא יכול לעבוד לזמן מסוים או אפילו מתאמן שמושבת מעבודתו הרגילה, יקבלו פיצוי מתאים, לזמן מוגבל או אפילו לצמיתות.

למידע נוסף על הביטוחים שברשותך היכנס להר הביטוח בכתובת http://harb-cma.org.il/