השוק של ימינו מוצף במגוון רחב של טבעות מסוגים ועיצובים שונים. מי שמבקשת לרכוש לעצמה טבעת צריכה לשאול את עצמה לאיזה סגנון היא מתחברת, מה גודל האצבע שלה, האם היא מעוניינת בטבעת זהב או כסף, ואם היא מעוניינת גם בשיבוץ של אבנים או יהלום. ישנם מקומות שמאפשרים רכישה של טבעת מותאמת אישית, ואחרים מציעים מגוון רחב של טבעות יוקרתיות ויפות של מיטב המעצבים. המדריך הבא יעשה לך סדר בבלגן, ויסייע לך לעשות את הבחירה הנכונה ולרכוש לעצמך טבעת איכותית ויוקרתית שתהני ממנה לאורך זמן.

כלים
קרדיט לתמונה: unsplash
קרדיט לתמונה: unsplash

זהב לבן או זהב צהוב?

אז החלטת שאת מעוניינת לרכוש טבעת זהב איכותית? ראשית חשוב שתדעי כי קרוב לוודאי שהטבעת שלך לא תהיה מורכבת מזהב טהור, אלא מתערוכת של מתכות לצד הזהב עצמו. טוהר הזהב של הטבעת (כלומר אחוז הזהב שנמצא בתכשיט) נמדד ביחידה המכונה קרט. אחרי שהחלטת בכמה קרט של זהב את מעוניינת, חשוב שתדעי שיש באפשרותך לרכוש טבעת בגוון זהב לבן בגוון של זהב צהוב. למעשה, התכשיט מיוצר מזהב טבעי, אולם תכשיטים שצבעם לבן מורכבים מתערובת של מתכות המכונה רודיום, והיא זו שמעניקה לו את הצבע הכסוף. חשוב לדעת כי תכשיטים העשויים זהב לבן הם רגישים יותר, ועשויים לעבור ריאקציה עם חומרים כמו כלור או אקונומיקה ולאבד את הברק עם השנים. יחד עם זאת, זהב צהוב שומר על תכונותיו לאורך זמן רב יותר ופחות רגיש למגע עם חומרים שונים, אך הוא בהחלט יכול לעבור שחיקה ולאבד את הברק, ולכן חשוב לשמור על ניקיון איכותי ויסודי במקום מקצועי אחת לתקופה.

רכישה של טבעת אונליין - כך תעשו זאת נכון

בשנים האחרונות רכישות באמצעות רשת האינטרנט הפכו פופולאריות במיוחד. מה יותר כיף מלשבת בבית, במזגן, בספה הנוחה שלך, לשוטט באתרים ברחבי הרשת, ולהזמין לעצמך טבעת מושלמת ויפה שתגיע במשלוח עד הבית. לצד זאת, על מנת שתהיי מרוצה מהרכישה, ותקבלי בדיוק את הטבעת עליה את חולמת, כדאי לך להקפיד על כמה עקרונות חשובים בעת הרכישה:

- קנייה ברשת אינה מאפשרת לך לראות את הטבעת כמו שהיא במציאות, ולא מאפשרת מדידה כמו שצריך. חנויות רבות מאפשרות לך מעבר בין התמונות ואפשרות לראות את הטבעת מכל כיון אפשרי באתר. לצד זאת, לרוב יהיה פירוט של החומרים ממנה הטבעת עשוייה, המעצב שעיצב את הטבעת, וכמובן הגוונים בהם היא מגיעה. כל חנות מכובדת מציעה טבלת מידות מעודכנת, שתאפשר לך גם לדעת בדיוק איזה גודל את צריכה.

- שנית, מומלץ מאוד לבצע רכישה רק מרשת חנויות ידועה ומוכרת בתחום התכשיטים. רכישה של טבעת זהב היא אינה עניין של מה בכך, ולרוב מצריכה לא מעט השקעה כספית. אם את רוצה להיות בטוחה שקיבלת את הרכב המתכות המדויק, ושאחוז הזהב שמוטבע על הטבעת הוא אכן הטוהר הזהב שתקבלי בפועל, הקפידי לרכוש מחנות מוכרת אשר לא תסכן את שמה ואת המוניטין שלה במכירה של תכשיט מזויף.