גיליתם את נפלאות המטבח, ונחה עליכם הרוח להתחיל לאפות. כדי להקל עליכם את תהליך האפייה, הכנו עבורכם מדריך קצר המכיל את כול מה שתזדקקו לו. מוכנים? שימו סינר ובואו נצא לדרך.

כלים
קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

 

תבניות בגדלים שונים

במסגרת האפייה תתקלו בסוגים רבים של תבניות שאיתן תוכלו לאפות. הקוטר הממוצע של עוגות נע בין 22–26 ס"מ בתבנית עגולה. תוכלו לרכוש גם תבניות קטנות יותר בקוטר 20 ס"מ שמהן ניתן להכין עוגות קטנות יותר לאירועים שבהם יש מספר מצומצם של משתתפים. או לחילופין תבנית בקוטר 28 ס"מ ומעלה להכנת עוגות גדולות יותר או כבסיס לעוגות קומות שבהן העוגה הראשונה צריכה להיות גדולה דיה כדי שעליה יונחו עוד שתיים־שלוש עוגות נוספות.

סוגי תבניות נוספות שתוכלו לרכוש: קוגלהוף (המוכר גם כתבנית אנג'ל), תבניות מלבניות, פיירקס המיועדות לאפייה בתנור וצורות אהובות נוספות.

סגנון נוסף שתוכלו לרכוש הם הרינגים, שהם ללא תחתית וגם אותם ניתן לשנות לפי הגודל הנדרש.

כלים המסייעים באפייה

לשם אפייה מוצלחת יש כמה כלי בסיס שתזדקקו להם, הינה רשימה שלהם:

  • קערות בגדלים שונים שבהן תוכלו להניח את חומרי האפייה השונים, בפרט אם יש צורך בהפרדה של חומרים כמו רטובים ויבשים.
  • כוסות מדידה – באפייה נדרש דיוק, שלא כמו בבישול. כדי למדוד בדיוק את הכמויות הנדרשות במתכונים השונים חשוב מאוד שיהיו ברשותכם כוסות מדידה. תוכלו למצוא כוס מדידה אחת, כוס מדידה המכילה כמות עבור שתי כוסות וכוס מדידה גדולה המכילה כמות עבור ארבע כוסות.
  • כפיות מדידה – מיועדות כאשר במתכונים אתם נדרשים למדוד מידות של כפית או כף.
  • לקקן – מסייע בהורדת כל הבלילה מהקערה באופן היעיל ביותר
  • כפות עץ – מיועדות לערבוב של חומרים יבשים, רטובים ומצוינות עבור המסה של שוקולד מריר כאשר ממיסים אותו בבאן מרי או בקלחת קטנה.
  • מריות – המריות מיועדות לשם החלקת הקרם על קינוחים שונים שיש צורך לצפות אותם. תוכלו למצוא מריות ישרות או כאלו עם מדרגה, הן גם מגיעות בשלל גדלים שונים כדי שיהיה לכם נוח בעת המריחה. למשל, כדי לצפות עוגה בקוטר 20 ס"מ יהיה נוח יותר לעבוד עם מרית קטנה המתאימה למידותיה של העוגה מאשר עם מרית גדולה.
  • מטרפה – מתכונים רבים מחייבים הטרפה ידנית של מרכיבים שונים במיוחד ביצים, ולכן חשוב שכלי זה יהיה ברשותכם.
  • נייר אפייה – מתכונים רבים דורשים נייר אפייה, בין אם אלו עוגיות שאתם רוצים לאפות על גבי מגשי האפייה, בין אם אלו עוגות שנדרש להניח על התבנית נייר אפייה למניעת הידבקות הבלילה לתחתית ובין אם אתם נדרשים באפייה עיוורת שבה מומלץ להניח נייר אפייה ועל גביו את המשקולות כדי למנוע מהבצק לתפוח.

תנור אפייה איכותי

כדי להגיע לתוצאות מקסימליות באפייה, חשוב לרכוש תנור אפייה איכותי אשר ייתן מענה לכל הצרכים שלכם. ישנה חשיבות מכרעת בקנייה של תנור איכותי משום שכדי שהמאפים, קינוחים ושאר המנות שזקוקות לאפייה יצאו מדויקות החום של התנור צריך להיות מדויק. פעמים רבות אנו שומעים על מקרים של עוגות ש"נופלות" או נסדקות אן שאינן תופחות כראוי. כול אלו נגרמים בשל חימום לקוי וחוסר היכולת של התנור לספק את הטמפרטורה הנדרשת עבור אפיית המתכון המסוים.

אין ספק שגם תנור אשר מנקה את עצמו בסיום התהליך יכול רק לסייע לכם ליהנות מתנור נקי ומצוחצח כל העת, עד לאפייה הבאה שלכם.

עדכונים אחרונים

פבר 28, 2024

נגד הזרם

מתכונים
אוק 31, 2023

אופים באהבה

מתכונים
סלמון כשר
אוק 26, 2023

האם דגים צריכים שחיטה?

מתכונים