אם שמעתם פעם את המילה סוגסטיה בהקשר של מופע של אמן חושים או של טיפולים שונים ואתם תוהים במה בעצם מדובר, פירושה של המילה סוגסטיה היא הצעה. לא מדובר בהצעה רגילה כי אם בהצעה שיהיה קשה לסרב לה שכן, מדובר על פקודה לתת מודע של האדם. במידה והאדם קיבל את ההצעה ופעל על פיה הרי שההצעה תוגדר כסוגסטיה. וזוהי בעצם כל המטרה, להורות לתת מודע הוראה על מנת שהוא יבצע אותה.

כלים

 

סוגסטיה- איך זה עובד?

המוח האנושי בנוי משני חלקים עיקריים שהם: המודע והתת מודע. מחקרים מראים שהמודע מהווה 5 אחוזים בערך מהמוח ואילו התת מודע מהווה את 95 האחוזים הנוספים. לא מעט אנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה טוענים שעיקר מהות האדם זה התת מודע שלו ולרוב העולם אין את הידע או הכלים לתכנת את התת מודע על מנת לקבל ביצועים טובים יותר בכל תחום. יחד עם זאת, אחת הדרכים הטובות ביותר להשפיע על התת מודע של האדם היא באמצעות סוגסטיה שהיא פקודה לתת מודע. בכדי לדעת כיצד להעביר סוגסטיה לתת מודע שלנו או של אדם אחר, יש צורך להבין את ההבדלים שבין המוח המודע לתת מודע. למוח המודע יש כמה תפקידים: לנתח את האינפורמציה שהוא קולט, לתת סיבות הגיוניות לסיבה שבגינה אנו עושים את הדברים כפי שאנו עושים, אלא שבמרבית המקרים הסיבה לא תהיה אמיתית אלא שטחית וחיצונית והסיבה האמיתית תהיה מוסתרת עמוק בתת מודע, תפקיד נוסף של המוח המודע הוא לזכור דברים לטווח  קצר כגון: שמות, תאריכים, מקומות, מספרי טלפון ועוד. ודבר נוסף שמותנה בשיתוף פעולה מלא עם המוח המודע שלנו הוא כוח הרצון.

התת מודע לעומת זאת אחראי על זיכרון לטווח ארוך. בעצם כל  הפעולות שאנו יודעים לעשות בעיניים עצומות כגון: נהיגה, רכיבה על אופניים, קשירת שרוכים ועוד, נמצאים בתוך התת מודע. גם החלטות חשובות מתקבלות בתת מודע. בכדי שאדם יגיע לשינוי עמוק ויציב לאורך זמן, עליו להשתמש בסוגסטיה. בכדי להשתמש בה, יש צורך ללמוד אותה. מדובר על הפתח, הקוד למוח האדם. ללא השכנוע של התת מודע כל שינוי שאדם ישיג באמצעות כוח רצון,  יהיה שינוי זמני.

מלבד התת מודע יש גם את הלא מודע שהוא אחראי על התגובות האוטומטיות של הגוף.

כיצד מכניסים סוגסטיה לתוך התת מודע?

חשוב לדעת כי לא קל להכניס סוגסטיה לתת מודע שכן, ישנו גורם ביקורתי שמצוי בפתח של התת מודע והוא לא מאפשר לכל סוגסטיה באשר היא להיכנס אליו. בכל פעם שמגיעה סוגסטיה לתת מודע, הגורם הביקורתי בודק אותה מכל הכיוונים ומחליט האם כדאי להטמיע אותה בתת מודע או לא. כמו כן, אחת מהתכונות הלא חיוביות של התת מודע היא שהוא לא אוהב שינויים ולרוב הוא דוחה סוגסטיות אלא אם כן הן משרתות את האינטרס שלו. בכדי להשתמש בסוגסטיות, חשוב מאוד ללמוד  את הטכניקות הנכונות והמתאימות לעשות זאת. כיום ישנם קורסים מיוחדים שבהם לומדים את הנושא לעומק. זה בהחלט דבר שניתן לרכוש אותו ולא מדובר על קסם.

אמני חושים משתמשים כיום לא מעט בסוגסטיה. כמובן שהם לומדים כיצד לעשות את זה בצורה נכונה וזאת בכדי לשכנע את תת המודע של האדם מולם לחשוב על מספר מסוים, על אדם מסוים או על כל דבר אחר שהוא מתבקש על ידם  לחשוב עליו וזאת בכדי שהם יצליחו לנחש על מה הוא חשב. חשוב להבין כי אמני חושים אינם משתמשים בכוחות על טבעיים גם אם זה נראה כך. לא מדובר על יכולות מיסטיות כי אם על סוגסטיה, על קריאת שפת גוף, על ניתוח פסיכולוגי של האדם ועוד.