כחובבי המוזיקה שאתם, ברור לכם הקשר הישיר שבין היצירה שבונים ובין החלל שבו מלחינים אותה או שרים אותה. האקוסטיקה חשובה מאוד לאיכות התוצר המוזיקלי הסופי, כך שכשמדברים על הקמת אולפן הקלטות אי אפשר לעשות זאת מבלי להתחשב בכך. אם יצא לכם לחשוב על האופציה הזו, אנחנו שמחים מאוד שהגעתם אלינו! מכיוון שכעת, נעבור על השלבים החשובים שבהקמת אולפן ההקלטות המעולה, שהוא כל כולו שלכם.

כלים
קרדיט תמונה PIXABAY
קרדיט תמונה PIXABAY

מה צריך עבור הקמת אולפן הקלטות איכותי?

אז הקמת אולפן הקלטות הוא רעיון שצף במוחכם כבר לא מעט זמן וכעת הגיע הזמן להפוך אותו למציאות. החוק הראשון החשוב ביותר הוא לא להשתגע, כי יש הרבה מאוד אופציות שם בחוץ וחשוב להתאים את האולפן לצרכים האישיים שלכם. נתחיל מהאלמנטים הבסיסיים:

  • מחשב טוב – אם יש לכם מחשב ישן מידי, כדאי להחליף אותו במחשב מתקדם יותר. כאמור אין צורך להגזים עם מחשב יותר מידי יקר, אלא פשוט כזה שלא רק יצליח לסחוב את התוכנות השונות שאתם עומדים להתקין עליו, אלא גם לנגן את המוזיקה באיכות גבוהה.
  • תוכנת הפקה וסאונד וכרטיס קול – אלו שני המרכיבים החשובים ביותר באולפן החדש שלכם, בלעדיו לא תוכלו להקליט צלילים באיכות הנדרשת. תוכנת הסאונד תאפשר לכם להתנסות בשילובי צלילים, משחק עם צלילים, שינויים ועוד. כרטיס הקול הוא זה שיאפשר למוזיקה לא רק להתנגן מהמחשב, אלא גם יעניק לה כמובן, ניחשתם נכון, את האיכות הנדרשת.
  • חסימת רעש – אולפן רציני הוא כזה שיש בו הפרדה מושלמת בין החוץ לפנים, מבחינת הרעש כמובן. כדי להקים אולפן שכזה יש להשתמש בחומרים משפרי אקוסטיקה לקירות קיימים (אלא אם כן המטרה היא לבנות אולפן מאפס) וכמובן להתקין דלתות אקוסטיות המאופיינות בביצועי חסימה מתקדמים ומעולים, בכדי שחלילה לא יימצאו רעשי רקע טורדניים בחומרי ההקלטה שלכם.

פשוט תפנו למקצוענים

הקמת אולפן הקלטות רציני הוא לא משהו שאפשר פשוט לקום בוקר אחד ולעשות, זו משימה שדורשת לא מעט תכנון, הבנה של תנאי החלל הייעודי וכמובן בתקציב שלכם. לכן, ההמלצה הטובה ביותר תהיה למצוא איש מקצוע שצבר וותק וניסיון בתחום, שיתחיל את התהליך בתשאול שלכם; מה בדיוק אתם מתכננים להקליט, באיזו תדירות, האם האולפן ישרת רק אתכם או גם אנשים מבחוץ ואפילו חשוב יותר, לקוחות?

בהתאם לכל אלו, יבצע תכנון מפורט ומקיף של הקמת אולפן הקלטת הייחודי שלכם, ולאחר אישור ווידוא שהבנתם את התוכנית והעקרונות העומדים מאחוריה, יתקדם לתחילת עבודה. בסוף התהליך, תוכלו לצעוד בפעם הראשונה אל תוך האולפן המקצועי שלכם שהוא כנראה התגשמות של חלום רב שנים. אז למה אתם מחכים? זה הזמן להגשים את החלום ולהפוך את האולפן שלכם להרבה מסתם תוכנה במחשב וגיטרה ליד המיטה!