על פניו החשיבות של השמעת סאונד ומוזיקה בעסקי פנאי ובילוי דוגמת פאבים ומסעדות ברורה לכל, אולם גם במתחמים מסחריים אחרים, גדולים יותר, דוגמת קניונים, חנויות רשת, מרכזי שירות לקוחות, חדרי כושר, בתי ספא, מרכזים טיפוליים ואחרים, ישנה חשיבות מרכזית להציב מערכת סאונד מקצועית ומתאימה לטובת יצירת האווירה הנכונה במקום. הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא:

כלים

 

ראשית מהי מערכת סאונד?

במטרה להבטיח השמעת מוזיקה בווליום מותאם ובאיכות גבוהה, חשוב לבחור במערכת סאונד מקצועית המתאימה לאופי וגודל החלל, לתנאי האקוסטיקה ולרעשים המאפיינים אותו, לכמות המבקרים ולמאפיינים נלווים נוספים. מערכת הסאונד תכלול לרוב מספר רכיבים בולטים:

מיקסר סאונד - מערבל צליל האחראי על איכות הצלילים. מתחבר למערכות דיגיטל ומדיה, למחשב נייד ולטלפון סלולארי. מגבר קול המעביר אותות אל הרמקולים. מערכת רמקולים לשמע אופטימלי ופיזור אידיאלי של הצלילים בחלל המתחם.

איך בוחרים מערכת סאונד?

בבחירה של מערכת סאונד יש לתת את הדעת כאמור לפני הכל על מאפייני השטח והחלל. כך לדוגמא אולם ספורט ידרוש מספר רב של רמקולים ועוצמה גבוהה לפיזור הצלילים בצורה אחידה על פני כל שטח האולם, לרבות אפשרויות לשליטה בנפרד בכל אזור (מוזיקה שתשודר ביציעים ולא במגרש והיפך). מתחם מסחרי הכולל שטח פתוח, דוגמת מסעדה / בתי קפה עם חלק חיצוני או משחקיה לילדים הכוללת מרחב חיצוני פתוח, ידרשו התאמה של רמקולים ייחודיים בעלי מסנני קול ורעש להבטחת איכות שידור המוזיקה.

>> למידע נוסף על פתרונות מוסיקה למסעדות ולבתי קפה, לחצו כאן.

במפעלים, בתי ספר ומוסדות חינוך, תידרש גם תמיכה למערכת כריזה, מערכת צלצולים, התראות והודעות, ובמקרים מסוימים גם למערכת מיגון מפני אש. מדובר במורכבות הדורשת התאמה של כלל פתרונות התקשורת ומערכת סאונד מתקדמת ותומכת.

שימו לב לאקוסטיקה

האקוסטיקה היא תוצר משולב של גודל החלל, קונסטרוקציה ומבנה, איטום, בידוד אקוסטי ועוד. התאמה של מערכת הסאונד לתנאי האקוסטיקה היא חשובה במיוחד. ניתן לפתור בעיות אקוסטיקה באמצעות מוצרים משלימים דוגמת פלטות אקוסטיקה והקמת בידוד אקוסטי תומך במקרה הצורך.

היקף השימוש במערכת

מערכות סאונד הם מוצר הנדרש לעתים לעבודה רציפה ומאומצת. מערכות סאונד ביתיות לשימוש אישי עשויות אמנם לספק איכות מצוינת גם בעסק פרטי קטן, אולם לא תמיד מיועדות לעמוד בעומס של שעות הפעלה ממושכות רצופות. מערכת סאונד בחנות בגדים לדוגמא עשויה לעבוד 12-14 שעות ברציפות, ומערכות הפועלות במפעלים אף יותר מכך. חשוב להתאים את יכולות המערכת לתפקוד הנדרש ממנה.

פיזור רמקולים

ההחלטה על עוצמת ומספר הרמקולים ואופן הפיזור שלהם בחלל בית העסק חשובה במיוחד. פיזור נכון של הרמקולים יאפשר קבלת צליל אחיד ורציף באופן שווה בחלל כולו, כמו גם אפשרויות לשלוט, להנמיך, להגביר או לכבות רק חלק מן הרמקולים על פי האזור בו הם מוצבים. מאחר ומרבית הרוכשים אינם מביאים את הידע והמקצועיות הנדרשים להתאמת מערכת סאונד לבית העסק, חשוב מאוד להיוועץ באיש מקצוע, תוך מיפוי הצרכים, וקבלת פתרונות מותאמים אישית לאופי בית העסק ולמבנה.

>> לייעוץ בנושא התקנת מערכות הגברה / סאונד לעסק, לחצו כאן.