עמותות בישראל

יש הרבה מאד עמותות בישראל אשר לכל אחת מהן יש מטרה אחרת. רוב העמותות מבצעות פעילות מבורכת בסיוע לשכבות חלשות אשר זקוקות לעזרה ברבדים רבים של חייהם. מי שמעוניין להקים עמותה מבצע זאת דרך רשם העמותות על פי הנהלים והקריטריונים הייחודיים שנקבעו למטרה זו. כל עמותה בנויה מגופים פנימיים הדואגים לעשייה וגם מגוף ביקורת אשר מפקח על ההתנהלות התפעולית והפיננסית שלה. יש עמותות שפועלות בתחום החינוך, סיוע כספי לנזקקים, עזרה לנפגעי נפש ועוד.

כלים

עמותות בישראל מקבלות כספים מגורמים ציבוריים כמו גופים פיננסיים אשר שמו להם למטרה לסייע בתחומים שונים לרווחת הציבור וזאת במקומות שבהם הגופים הממשלתיים אינם מסייעים כלל או שהתמיכה שלהם היא מינורית ואינה מספיקה. בנוסף לכך יש אנשים פרטיים רבים אשר מבינים את היקפי האזרחים אשר זקוקים לעזרה בתחומי החיים השונים ולכן הם מבצעים תרומה לעמותה מעת לעת. התרומות הכספיות מתבצעות על פי היכולות של כל אחד מהאנשים הפרטיים ועל פי סדרי העדיפויות של הגופים העסקיים, כיוון שרבים מהם תורמים לכמה עמותות בכל שנה.

תרומות עבור עמותות בישראל

אנשים רבים הקימו עמותות בישראל כיוון שהם הזדעזעו ממצבים שונים שמתרחשים, אך אף גורם ממשלתי אינו מטפל בכך ולכן התושבים משוועים לעזרה אך הם לא מקבלים אותה כלל או שהסיוע הוא מועט מדי. לדוגמה משפחות אשר נקלעו למצבים כלכליים קשה עקב סיבות שונות כמו קריסה כלכלית של העסק שלהם עקב הקורונה, אשר חלקן תלויות בהם ומקצתן לא באשמתם כלל, מקרי גירושין שהובילו לבעיות כלכליות משמעותיות ביותר, ההשלכות של מקרי אלימות, אנשים מבוגרים ועריריים ללא הכנסות ועוד.

כל המשפחות הללו זקוקות לסיוע כספי באופן שוטף כיוון שאין להם כסף לרכישת מזון, תרופות, תשלום שכר דירה, תשלום חשבון חשמל ועוד. כיוון שגורמי הרווחה אינם יכולים לסייע בחלק מהמקרים הללו עקב סיבות שונות, עמותות בישראל מושיטות יד לכל אחת מהמשפחות הללו ומעבירות להן באופן קבוע סלי מזון. בסלים הללו אשר מגיעים אליהם ישירות מרשתות השיווק יש את כל מוצרי המזון והטואלטיקה הבסיסיים שיש בהם צורך בכל בית.

פעילות של העמותות

חלק מהעמותות הללו דואגות במיוחד לאימהות שאין להן כסף לרכוש את המוצרים הבסיסיים לתינוקות, כמו תחליפי חלב וטיטולים. זה כולל גם תרומות של ביגוד אלמנטרי לתינוקות, שמיכות וצעצועים. התרומות הללו מעניקות חיים לתינוקות וגם לאימהות שמתוסכלות מהעובדה שאינן מסוגלות להעניק לתינוקות שלהן את המוצרים הבסיסיים.

הכרה בתרומות לעמותות

עמותות בישראל אשר פועלות על פי ההנחיות של רשם העמותות, מקבלות אישור של הכרה על פי סעיף 46 לחוק. בהתאם לכך כל גוף פיננסי או אדם פרטי שמעבירים כסף לעמותה, מקבלים קבלה אשר % 35 מערכה מוכר במס. בדרך זו התורמים עשו מצווה וסייעו לאנשים נזקקים ומעבר לכך הם גם ישלמו פחות מס בתחשיב השנתי שלהם במסגרת הגשות הדוחות השנתיים למס הכנסה.