משקפי שמש מוכרים לנו בתור אקססוריז מנצח, סוג של קונצנזוס שתמיד בא לשדרג לנו את הראייה ואת הלוק.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

אם בעבר היינו רגילים שהדגש האופנתי בתחום משקפי השמש והמגוון העשיר מצוי בדרך כלל בקרב הקהל הנשי, אנו שמחים לספר לכם שכיום ניתן למצוא מגוון עצום גם בקרב משקפי שמש לגברים.

חשוב לציין שבין כל המבחר העשיר שקיים בשוק משקפי שמש, יש כמה פרטים מאוד חשובים שכדאי לשים אליהם לב כשאתם מגיעים למעמד של בחירת משקפי שמש - לכן ריכזנו עבורם 4 טיפים שיהפכו לכם את החיים להרבה יותר קלים ומאירים:

1, הגנה מפני הקרינה - המטרה העיקרית של משקפי השמש שלנו היא להגן עלינו מלפני קרינת UV, אותה קרינה מתחלקת ל-3 סוגים שונים:

א. קרינת UVA - הקרינה השכיחה ביותר, מדובר בקרינה שכמעט ולא מסוננת ע"י שכבת האוזון, ולכן היא גם נחשבת לזו שהכי פחות מסוכנת מבין ה-3, אך חשוב לוודא שאתם רוכשים משקפי שמש שמגנים מפני קרינה זו.

ב. קרינת UVB - מדובר בקרינה המסוכנת לעיניים וחשיפה ממושכת אליה יכולה לגרום לדלקות עיניים, כוויות, גידולים בעיניים ועוד שלל דברים (טפו טפו חמסה חמסה). אז כדאי מאוד לשים לב שאתם בוחרים בזוג משקפיים שיגן עליכם היטב מפני קרינת ה-UVB.

ג. קרינת UVC - הקרינה המסוכנת ביותר הנפלטת מהשמש, הקרינה הזו מסוגלת להמית תאים חיים, חיידקים ווירוסים. לא שאנחנו רוצים להלחיץ... אבל הקרינה הזו יכולה לגרום אפילו לעיוורון. חשוב להגיד שכיום הקרינה הזו מסוננת על ידי שכבת האוזון ולכן לא צריך להיכנס לפאניקה מהמחשבה עליה.

אז נסכם את טיפ מספר 1 - כשאתם הולכים לרכוש משקפי שמש, חשוב מאוד שיהיו בעלי הגנה מפני קרינת UV! איך תוכלו לדעת? פשוט מאוד - מדבקה קטנה על העדשה המכילה את הטקסט הבא "400 UV" או "UV 100% Protection".

2.   צבע העדשות - תתפלאו לדעת שמבחינת הקרינה וההגנה מפניה, אין לצבע העדשה משמעות רבה, איך הבדלי הצבע כן באים לידי ביטוי כשאנו מדברים על איכות תפיסת הצבעים ועיוות התמונה. על מנת לקבל תמונה כמה שפחות מעוותת ביחס למציאות נמליץ על קניית משקפי שמש בעלי עדשות: חומות, ירוקות או אפורות (הכי מומלץ). לעומת זאת, כדאי להימנע מבחירת עדשות בצבעים: צהוב וכתום אשר יוצרות עיוות קל בצבעים.

3.התאמה - חלק נוסף וחשוב מאוד במעמד בחירת משקפי השמש לגברים (ולנשים), הוא ההתאמה לצורה ולגודל הפנים שלנו, למשל אם אתם בעלי פנים קטנות אז חשוב שתבחרו במשקפי שמש קטנים שיכסו את העיניים שלכם ואת שדה הראייה בצורה מושלמת, כדי שתרגישו בנוח כשהם עליכם - ותהיו מוגנים כראוי.

4. רמת הכהות - בטיפ השני דיברנו על כך שאין משמעות רבה לשוני בין צבעי העדשות מבחינת החסימה שלהן לקרינה, אך שמדובר על רמת הכהות של העדשה - קיים הבדל! עדשה כהה אמנם מפחיתה את כמות האור המגיעה אל העין, אך גורמת לאישונים שלנו להתרחב ובכך להכניס יותר קרינה אל תוך העין. לעומת זאת, עדשה בהיר תגרום לאישונים שלנו להתכווץ וכך תחסם יותר קרינה. אז מה כדאי לעשות? מומלץ לבחור במשקפי שמש עם אחוזי כהות של עולים על 70%, כך שתוכלו גם לראות בצורה מספיק ברורה את מה שעומד בדרככם וגם לא תסתנוורו מקרינת השמש.

אז אחרי שהפנמנו את 4 הטיפים... תוכלו ליישם אותם באחד מסניפי אופטיקה הלפרין הפזורים בכל הארץ, וליהנות מאחריות ושירות שיענו לכם על כל צורך.

בנוסף, תוכלו ליהנות מהקולוקצייה החדשה והמרהיבה של משקפי השמש לגברים שנמצאת כבר בכל הסניפים של אופטיקה הלפרין, הקולקצייה מרכזת בתוכה את 3 הטרנדים הכי חמים של שנת 2022:

  1. משקפי טייסים - מסגרות העשויות מתכת ופלסטיק עם גשר כפול, עיצובים בשלל גדלים וצורות תוך כדי שילוב עדשות מראה אופנתיות ועדשות במגוון צבעים.
  2. דגמים קלאסיים - משקפי שמש מרובעים בשילוב פלסטיק ומתכת.
  3. משקפיים ספורטיביים - שילוב של עיצוב אופנתי יחד עם טאץ' ספורטיבי שיקנה לכם הגנה מלאה.

גברים יקרים, אלו היו 4 הטיפים שלנו 😊 אז תבחרו נכון... וכמובן תתחדשו!