בשנים האחרונות אנחנו נתקלים במושג חדש בשם "אוריינות נתונים". מושג זה ממחיש תרבות עסקית צומחת המבססת את תהליכי קבלת ההחלטות על סמך דאטה. אם בעבר עסקים נאלצו להסתפק במערכות BI להפקת דוחות עסקיים מנותחים ונדרשו להשלים את "התמונה הכוללת" באמצעות תהליך של איסוף נתונים מקבצים שונים וממערכות פנים ארגוניות וחיצוניות לארגון, הרי שהיום – פתרונות ה-BI המתקדמים מהדור החדש מספקים תמונה רחבה יותר, אשר מאפשרת לצפות ב"אמת ארגונית" אחת במסך אחד ואף לחקור את הדאטה מכל כיוון. כיצד לבחור את פתרון ה-BI לעסק? אלו השיקולים שיש להכיר.

כלים
קרדיט תמונה Depositphotos
קרדיט תמונה Depositphotos

מהם פתרונות ה-BI מהדור החדש?

פתרונות BI מתקדמים מרחיבים את נקודת המבט המיידית ועונים על צרכים נוספים, שלא ניתנים לזיהוי בשלב הראשוני. המערכות החדשות מבוססות על מרכיבים אנליטיים הכוללים מנועים רחבי היקף לאיסוף, עיבוד וניתוח של אינספור רשומות ממגוון מקורות ותמיכה בביג דאטה, כאשר בחזית המערכת ישנו לוח מחוונים ("דשבורד") אשר מאפשר חקירה חופשית לחלוטין ללא תלות בשאילתה, או בצוותי פיתוח, כך שכל משתמש במערכת יכול להגיע לתובנות עסקיות בתחום עיסוקו ברמת אנליסט נתונים.

פתרונות BI בהתאמה לתרבות הארגונית

עסקים ישראלים ששוקלים לשלב פתרונות BI מתקדמים כחלק מהתרבות הארגונית, נדרשים להשיב על שאלה מרכזית: האם יש ביכולתם להטמיע אוריינות נתונים בתוך הארגון – כלומר האם יש ביכולתם לבסס תרבות ארגונית שבה ההחלטות נעשות על סמך צפייה בדאטה. כיום קל יותר מתמיד להטמיע רכיבים של אנליטיקה מובנית בתוך מערכות פנים וחוץ ארגוניות ולחקור את הדאטה כחלק מתהליכי העבודה בארגון. אם התשובה לשאלה זו חיובית – מומלץ לשקול להטמיע בארגון פתרון BI מתקדם שיאפשר השגת יתרון תחרותי והעלאת רמת הביצועים של צוותי העבודה בארגון.

פתרונות BI המותאמים לשוק העבודה הישראלי.

כל שינוי עסקי ובפרט שינוי טכנולוגי מאיים על נוהלי העבודה הקיימים ומעלה חששות. ארגונים יכולים להשיג יתרון משמעותי אם יתקשרו לחברות הפועלות בהתאמה לשוק הישראלי  – משמעות העניין היא: שעות עבודה ישראליות, תמיכה בשפה העברית, שירותים נלווים של אפיון, יישום, הטמעה והדרכה וכן אפשרות בחירה בין מוצרי מדף מובנים לבין אפיון מחודש של היישומים המוצעים. אם נדרש לעבוד בשיטה היברידית העדיפו חברות המספקות פתרונות המבוססים על שרתי ענן יחד עם שרתים ארגוניים.

בחרתם פתרון מתקדם? חקרו מיהו השותף העסקי.

חוזה ההתקשרות עם חברת ה-BI הוא ארוך טווח, ולכן מומלץ יהיה להתחבר לחברה יציבה, ידועה ומוכרת, שיכולה לספק "גב חזק" ולפתח את המערכת בהתאם לצרכי הארגון המשתנים. קיימת אפשרות שתתחילו לעבוד עם פתרון BI הכולל שניים או שלושה יישומים ובהמשך תרצו לפתח פתרון זה ליישומים נוספים, להוסיף יכולות, לפתח מסכים ועוד, מסיבה זו וודאו שיש צוות שירות פעיל וקשוב אליכם שיוודא שתמצו את המיטב מן המערכת. חשוב להדגיש, כי פתרונות BI מתקדמים כוללים יכולות רבות, שמעט מודעים אליהן, טוב שלשותף העסקי שלכם יהיה גוף שירותי, שמחויב להצלחה שלכם – משום שבאמצעותו אתם תפיקו ערך גבוה יותר.