אפשר לומר ללא צל של ספר כי תעשיית התעסוקה ברחבי העולם כולו מהווה את אחד הגופים שהכי נפגעו במהלך השנים האחרונות, במיוחד לאור התפרצות הקורונה בישראל, תופעה שהובילה אלפי אנשים לחתום אבטלה ולמצוא את עצמם ללא תעסוקה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי החדשות הטובות הן שבתעשיית ההייטק המצב הוא דווקא הפוך שכן, הביקוש לאנשי מקצוע איכותיים לענף ההייטק רק התגבר יחד עם חלוף השנים האחרונות וכן, יותר ויותר אנשים מבינים כי מדובר על אחת הקריירות האידיאליות עבורכם. על כן, במידה והתעניינתם לא פעם ולא פעמיים סביב תעשיית ההייטק ואתם לא ממש יודעים איפה כדאי להתחיל, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המקצועות המובילים בתעשייה לשנת 2022:

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

  • קורס מגן סייבר - בעת בה אנו מדברים על לימודי הייטק, ניכר כי אחד הקורסים הנחשקים ביותר הוא קורס מגן סייבר. למעשה, מדובר על תחום המונה בתוכו מגוון רחב של אפשרויות שונות המשתלבות באופן ישיר עם עולם התעסוקה, אירועי סייבר, הטמעה והגדרה של מוצרי אבטחה בארגון וכיוצא בכך. אחד היתרונות הבולטים בקורס מגן סייבר הוא העובדה כי מדובר במסלול האידיאלי עבור אנשים עם רצון להשתלב בתעשיית ההייטק ללא ניסיון קודם.
  • ניהול רשתות תקשורת - מיותר לציין כי בעידן בו אנו חיים, ענף התקשורת מהווה את אחד הענפים שהתפתחו משמעותי במהלך השנים האחרונות שכן, הצורך באנשי ניהול תשתיות הולך וגובר מיום ליום. מדובר למעשה על אחד התפקידים הכי רלוונטים לעולם הדיגיטלי, בדגש על כל הסובב סביב תחזוקת הענן. יחד עם זאת, בעת בה תסיימו את הקורס תקבלו הסמכות שיעניקו לכם את האפשרות להשתלב בכל ארגון שרק תרצו.
  • שיווק דיגיטלי - אפשר לומר בצורה חד משמעי כי גם אם לא יצא לכם לשמוע על שאר המקצועות בתעשיית ההייטק, ניכר כי שמעתם לפחות פעם או פעמיים את המונח "שיווק דיגיטלי". מדי יום ויום אתם נחשפים לפרסומות ממומנות בפייסבוק וברחבי האתרים השונים באינטרנט, אתם מחפשים אחר מילות מפתח במטרה למצוא את התוצאה הרלוונטית עבורכם, אתם קוראים מאמרים שיווקיים וכיוצא בכך. כל אלו הם למעשה פעולות הנכללות תחת ענף השיווק הדיגיטלי. מדובר למעשה על מקצוע שיעניק לכם את האפשרות להביא לארגון לקוחות ולידים חדשים, פעולה שהביקוש עבורה לא הולך לרדת בשנים הקרובות.
  • ניתוח נתונים - במידה ואתם מעוניינים לאתגר את עצמכם עם מקצוע מורכב אך משתלם במיוחד, ניכר כי אחד המקצועות שהוכיחו את עצמם על הצד הטוב ביותר במהלך תקופת הקורונה, התקופה שבחנה לעומק את ענפי הדיגיטל השונים, הוא לא אחר מאשר תחום ניתוח הנתונים. על כן, בשונה משאר המקצועות ברשימה, למקצוע הזה מומלץ להגיע עם ניסיון קודם.