לא מעט פיתוחים חדשניים התקבלו בעולם המדע בעשורים האחרונים, אחד מהם היה לא אחר מאשר עדשות המגע שהחלו את דרכן המסחרית בשנות השמונים של המאה הקודמת. עדשות אלו שבוע אל העולם עם יעילות אשר רק הולכת ומשתפרת בשנים האחרונות, בין אם ביכולות השימוש ועד אל יכולות ראייה אפקטיביות לכל סוגי בעיות הראייה. כיום ניתן לרכוש עדשות אלו לשימוש בפרקי זמן שונים, החל מעדשות יומיות, עדשות שנתיות וכמובן עדשות חודשיות. כאמור לכל אחד מסוגים אלו של העדשות קיימים יתרונות וחסרונות, אך כאשר מדובר בעדשות מגע חודשיות אנו יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי עדשות אלו יהיו יעילות עבורנו לטווח ארוך וביעילות גבוהה.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

עדשות מגע חודשיות - מאפיינים כללים

כאשר אנו מבקשים לרכוש עדשות חודשיות חשוב להכיר את המאפיינים הכללים שלהן, הראשון שבהן הוא כמובן הדרישה לניקוי של העדשות. עדשות מגע חודשיות וגם שנתיות דורשות עם סיום השימוש בהן ניקוי די פשוט והוא כולל חיטוי של העדשה בעזרת חומר ייעודי, אשר אמור לפרק ממנה את כל השומנים שצברה העדשה במהלך השימוש היומי ולעשות זאת בתוך בכלי מתאים. עוד מאפיין משמעותי במיוחד בעדשות המגע החודשיות והשנתיות, אלו פיתוחים כדוגמת הגנה מפני קרני UV, טכנולוגיות המשלבות היידרוג'ל במגוון שילובים שונים המאפשרים שימוש נעים ואפקטיבי לאורך כל היום וכמובן חומרי גלם איכותיים שיוכלו לשמש אותנו לאורך זמן.

עדשות חודשיות מומלצות

את סוג העדשות החודשיות המומלצות נתחיל דווקא עם חברת ''בוש אנד לאמב'' הנקרא ''soflens'', אשר עשוי מ59% מים ו41% של חומר היידרוג'ל ומבטיחה מעבר חמצן רציף גם לשימוש ארוך זמן. המחיר הממוצע לחפיסה  נע בין 90 עד 125 שקלים, גם ברכישה מקוונת וגם ברכישה פיזית. דגם נוסף הינו מבית AIR OPTIX ונחשב לבעל יכולת מעולה בשימור רטיבות העיניים, אשר נשען על טכנולוגיית היידורג'ל מעולה ומגיע בקימור של 8.6 וקוטר של 14.2. מחיר העלות של חפיסה חודשית נע כיום בין 158 עד 185 שקלים כאשר מחירה של חפיסה משתנה בהתאם לכמות אותה נבקש לרכוש, כך למשל דגם ''soflens'' יכול לעלות בין 80 עד 95 שקלים לחפיסה שנתית.