מיזוג אוויר לרכב הוא מערכת השומרת על הטמפרטורה והלחות בתוך המכונית בטווח מקובל. זה גם מגן על הנוסעים מתנאי מזג אוויר קיצוניים חיצוניים- כל הפרטים בכתבה הבאה.

כלים
קרדיט: Depositphotos
קרדיט: Depositphotos

כיצד עובד מיזוג האוויר ברכב?

מיזוג אוויר לרכב עובד בדרך כלל באמצעות מדחס, מאייד ושסתום התפשטות. המדחס שואב נוזל קירור, אשר לאחר מכן מקורר על ידי המאייד. זה מקרר את תא הנוסעים של המכונית ומפחית את הטמפרטורה שלו לרמות נוחות יותר.

שסתום ההתפשטות נפתח כאשר נוזל קירור מחומם מעוניין להתפרק, מה שגורם לסלילי קירור לספוג חלק מהחום בחזרה לתוכם. אם תהליך זה לא יכול לעמוד בקצב החום שנוצר על ידי הנוסעים, יהיה צורך בשיטות קירור משלימות כמו פתיחת חלונות או הפעלת מיזוג אוויר במלוא העוצמה.

מה כוללות יחידות המדחס?

מיזוג אוויר לרכב הוא מערכת המקררת את האוויר ברכב. תכונה זו נמצאת בדרך כלל במכוניות יקרות יותר ובדגמים מסוימים של מכוניות חסכוניות.

למרות שמערכת זו יכולה להיות מטרידה, היא מספקת הקלה ממזג אוויר חם וזיהום.

יחידות המזגן פועלות באמצעות קליטת חום מהאוויר ברכב, ולאחר מכן שחרורו לאטמוספירה. היחידה החיצונית היא קופסת מתכת גדולה המכילה מדחס חשמלי, סליל מעבה, מקלט-מייבש ושסתום התפשטות. כאשר אנו מפעילים את מערכת ה-AC בלוח המחוונים של המכונית שלנו ומפעילים אותה, מתח נמוך מפעיל את היחידה הזו.

יחידת המדחס כוללת שני חלקים:

  1. אימפלר מתכת מסתובב (המכונה לרוב "גלגל מדחס") השואב אוויר חם מתוך תא המנוע של המכונית.
  2. סליל מעבה מתכתי נייח המקרר את האוויר הדחוס הזה עם מים זורמים מעליו לפני שהוא שולח אותו חזרה לרכב כדי להתחמם מחדש על ידי רכיבי המנוע.

המזגן המותקן ברכב אינו מתפקד כמו מזגן רגיל. למעשה, זהו סליל מאייד. הוא משמש למערכות חימום וקירור HVAC כמו גם לקירור. זה מקרר את פנים המכונית שלך על ידי ספיגת חום מהאטמוספרה.

מהו מאוורר תעשייתי?

מאווררים תעשייתיים מספקים אוויר נקי ומבוקר טמפרטורה כדי לשמור על קור רוח של אנשים וציוד.

מאוורר תעשייתי משמש בתעשיות רבות ויש לו מגוון יישומים. מטרתם של מאווררים היא לספק אוויר נקי וקריר לסביבה. הם משתמשים בתהליך האידוי מטיפות מים כדי ליצור תנועת אוויר על מנת לקרר חלל או אדם. המטרה של מאווררים תעשייתיים היא בעיקר לנוחות. הם משמשים גם לקירור ציוד, מניעת שריפות וסילוק גזים מסוכנים מאזור.

ישנם שלושה סוגי מאווררים: זרימה צירית, צנטריפוגלי וערפול (פניאומטי).

מאווררים תעשייתיים נוצרים לצורך מיזוג חלל או אזור מסוים. הם יכולים לעזור בקירור, חימום, אוורור וזרימת אוויר. חשוב למאווררים תעשייתיים להיות מסוגלים להזיז אוויר בקצבים ובנפחים גבוהים על מנת להתנות את החלל בצורה יעילה.

דוגמה למאוורר תעשייתי יהיה כזה המשמש במבני חקלאות ליצירת זרם אוויר בכל הבניין. זה עוזר לשמור על הטמפרטורה ברמה מווסתת באמצעות קירור טבעי מרוח העוברת על פני משטחים לחים כמו תוצרת ומכלאות לבעלי חיים.