כל עובד בחברה, החל מהדרג הבכיר ביותר ועד לזוטר, יודע שעבודת הצוות היא בסיס חיוני להצלחה. יחד עם זאת, בתוך סביבת העבודה התקבצו יחדיו אנשים בעלי אופי שונה, רצונות אחרים, כישורים מגוונים, תפיסות עולם וגישות ייחודיות, ויש לדעת כיצד לגבש את כל אלו לכדי עבודה משותפת, מפרה ויעילה. אין זו מטרה קלה ובדרך יש להתגבר על אתגרים שונים ברמה האישית והמקצועית. כדי לשפר את הנושא מוצעות מגוון סדנאות לפיתוח צוותים, חלקן ייחודיות ויוצאות מגדר הרגיל בנוף המקומי.

כלים
קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

השקעה בצוותים – נכונה ומשתלמת

בכל ארגון וחברה כבר מבינים כיום שההון האנושי הוא המשאב החשוב ביותר שעומד לרשותם. לשם כך משקיעים כספים ומאמצים בגיוס העובדים והכשרתם, בתנאי ההעסקה שלה ובשביעות רצונם – החל במתנות ועד לימי כיף. באופן טבעי משקיעים גם בסדנאות פיתוח למיניהן המלמדות את אנשי הצוות לעבוד יותר כמקשה אחת, תוך ניצול היתרונות היחסיים של כל אחד ואחת. אכן, כיום עולם סדנאות הפיתוח הוא רב ומגוון, החל בכאלו הנערכות בדלתיים סגורות, דרך הרצאות פרונטאליות, ועד לסדנאות ODT המתקיימות בכל רחבי הארץ. אחד המקומות היותר מעניינים לקיים בו סדנאות המתאימות לצרכי הארגון, נקרא "הטייסת".

סדנאות שמגיעות מחיל האוויר

אם יש ארגון הידוע בעבודת הצוות היעילה והאפקטיבית שלו, זהו ללא ספק חיל האוויר הישראלי. "הטייסת" היא מציעה סדנאות פיתוח לחברות שמבוססות על המתודולוגיות של חיל האוויר, בהובלתם של טייסים ומפקדים בכירים בדימוס מהחיל, וכן אנשי ייעוץ ארגוני בולטים בנוף המקומי. מדובר בסדנאות המספקות למשתתפים חוויה לימודית מלהיבה, שאת תכניה מתאימים לצרכיו הייחודיים של כל ארגון, למספר המשתתפים, יכולות שמעוניינים לחזק, מאפייני העובדים ועוד.

הסדנאות משלבות ידע מקצועי נרחב שנרכש לאורך שנים, למשל בתחומי התכנון והביצוע, תחקור ולמידה, מנהיגות והובלה, וכמובן עבודת הצוות, כאשר במוקד הסדנא עומדים סימולטורים. אלו סימולטורים של מטוס F16 המדמים בצורה מושלמת את חוויית הטיסה, בשילוב של טכנולוגיות מתקדמות שנבנו על ידי החברה שמייצרת את מטוס הקרב. זוהי חוויה סוחפת המהווה בסיס למידה מעולה, אשר מתחילה כבר בהכנת המשימות עם אנשי המקצוע, עוברת לתדרוכים לקראת המשימות, הביצוע עצמו ולבסוף תחקיר מפורט.

כל זאת ברוח המצוינת של חיל האוויר ועם אפשרויות לשלב פעילויות נוספות, כמו הרצאות של טייסים בכירים, מתנות מקוריות לעובדים, כיבוד ועוד.