עולם גיוס העובדים היום מסובך יותר מאי פעם, וזה נכון שבעתיים כאשר מדובר על גיוס עובדים בכירים. תהליכי גיוס כאלה הם סיפור אחר לגמרי, גם בגלל שההיצע הרבה יותר נמוך לעומת עובדים "רגילים", וגם בגלל הצורך המובהק כי האנשים שתבחרו יהיו מתאימים ובעלי יכולת להשפיע על הארגון שלכם.

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

כדי לעזור לכם, אספנו מרחבי הרשת טיפים שנתנו מנהלים ומגייסים מומחים בתחום, אחרי שכבר עברו כמה תהליכי גיוס ומיון עובדים בכירים וצברו ניסיון רב.

ודאו בתחילת הדרך שכולם משדרים על אותו גל

כדי לגייס ביעילות עובדים לדרג הבכיר, כל מקבלי ההחלטות חייבים לחלוק חזון זהה, או לפחות דומה, לגבי המועמד האידיאלי. אתם לא רוצים להתקדם עם מועמד, רק כדי לגלות שלא כולם מסכימים איתכם, ורק בשלב הזה לנהל דיון של התאמת ציפיות. דברו מראש על תכונות אישיות, התאמה לחברה, לתפקיד, למעמד וכו'.

הציעו להם יותר ממשכורת

זה נכון לגבי יותר ויותר עובדים כיום, אך בעיקר עבור עובדים בכירים - הם מסתכלים מעבר לסכום הכסף שמציעים להם, כאשר הם בוחרים היכן לעבוד. התחרות עזה, ואם אתם רוצים לגייס עובדים בכירים טובים ומוכשרים, אתם צריכים לתת להם אקסטרה. זה יכול להתבטא בבונוסים, הטבות, לוחות זנים גמישים, הזדמנויות לצמיחה מקצועית ויש עוד שלל דרכים.

חפשו באופן יזום מועמדים פסיביים

אם יש לכם משרה פנויה עבור עובד או עובדת בכירים, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם לפנות רק למובטלים, או כאלה שמחפשים עבודה באופן אקטיבי. השתמשו בכלים כמו לינקדין כדי להתמקד במועמדים פוטנציאליים, ואל תפחדו לפנות אליהם גם אם הם מועסקים.

הקשיבו לרעיונות שלהם כבר בתהליך הגיוס

בתהליכי גיוס לתפקיד בדרג בכיר, חשוב לשאול את המועמדים לגבי רעיונות, ודרכים שלדעתם עשויים לקדם את החברה. תערכו איתם סיעור מוחות, כדי לקבל מעט מושג על הצורה בה המוח שלהם עובד, ועד כמה היא מתאימה לצורת החשיבה שלכם ושל הארגון.

תחשבו כל הזמן לטווח ארוך

מעסיקים רבים מגייסים עבור תיאור התפקיד של היום, ושוכחים לחשוב קדימה. כאשר מגייסים עובדים, בעיקר עובדים בכירים, מוכרחים להיות בטוחים ככל הניתן שהם מתאימים לחזון העתידי של החברה. אם תצליחו לגייס עובדים טובים, הם יוכלו לעזור לכם להגשים את החזון הזה.

תנקטו בסבלנות ובהתמדה

אתם חייבים להתאזר בסבלנות, מכיוון שתהליך גיוס עובדים בכירים כמעט תמיד לוקח זמן. תתחילו לגייס ברגע שמשרה מתפנה, תגבשו לכם shortlist של מועמדים מתאימים באמצעות כלים שונים וגם - תבדקו מה המתחרים שלכם מציעים, על מנת שתוכלו לתכנן את החוזים שלכם בהתאם.

תסתכלו מעבר לכישורים מקצועיים וניהוליים

כולם כבר מבינים כיום כמה חשוב לזהות כישורים רכים של עובדים, לא פחות מאשר כישורים ספציפיים לתפקידם. כאשר מדובר על הדרג הבכיר, היכולות לעבוד בצוות, לעמוד בלחצים ולהוות דוגמה אישית טובה לעובדים שתחתיו, חשובות מאוד.

חפשו התאמה תרבותית חזקה

מנהלים ועובדים בכירים אחרים, באופן טבעי משפיעים מאוד על התרבות של הארגון שלכם. ודאו שאתם שוכרים אנשים שהם לא רק כשירים לתפקיד, אלא מתאימים לאופי ולערכים של החברה. אחרת, אתם עלולים לגלות בהמשך כי אתם לא מרוצים מהפעולות, ההתנהגות וההחלטות שלהם, מכיוון שהן מתנגשות עם האופן שבו שאר החברה פועלת.

ודאו כי יש להם רקורד מוכח של תוצאות

קל להתרשם מהרזומה והניסיון של מועמדים, במיוחד אם כבר עבדו בכמה תפקידי ניהול, אבל לא תמיד הנתונים היבשים מספרים את כל הסיפור. בקשו המלצות ודברו עם מעסיקים קודמים. ככה תימנעו מהפתעות לא נעימות בעתיד, ותבטיחו שקט תעשייתי לזמן רב.

הגדירו ציפיות ברורות במהלך תהליך הגיוס

רבים מהטיפים שנתנו לכם עד כה מתנקזים לדבר אחד - התאמת ציפיות. אתם צריכים לנסות לבחור במועמד או המועמדת הכי מתאימים מהרבה מאוד בחינות, וגם הם עצמם משתוקקים לדעת אם יעשו את ההחלטה הנכונה, אם יחליטו לקבל את התפקיד המוצע.

תשקלו לקדם עובדים מתוך הארגון

הטיפ האחרון אולי הכי חשוב: אל תמהרו לחפש מועמדים בחוץ, אם יש עובדים בתוך החברה שעשויים להתאים לתפקיד. קידום משרת אתכם רבות, מכיוון שהכניסה לתפקיד תהיה הרבה יותר חלקה עם עובדים שמכירים את הארגון. יותר מזה, זה משדר לעובדי החברה שיש להם לאן להתקדם, וזה מאוד חשוב.