מתנות

כאשר מישהי קרובה לנו יולדת זו התרגשות עצומה, הלב יוצא מרוב שמחה והרצון הוא לספר על כך לכל העולם וגם לפנק את היולדת הן אם זו אחות, בת דודה או חברה קרובה. המחשבות מתרוצצות בראש ויש רצון עז לקנות לה מתנות ולפנק אותה בכל מיני רעיונות מקוריים ויצירתיים. יש כאלו שמכינות להן אוכל טעים, עוגה או עוגיות ומביאות להן את המארזים הללו לבית החולים כדי להקל עליהן בימים הראשונים, שבהן הן עדיין סובלות מכאבים ומההשלכות של תהליך הלידה. אחרות רוכשות מתנות ייחודיות ליולדת כמו פיזמה נעימה, נעלי בית היתוליות, בושם חדש, תכשירים קוסמטיים ועוד.

כלים
קרדיט תמונה: FREEPIK
קרדיט תמונה: FREEPIK

 

היולדת נהנית מאד מכל המעטפת הזו של הפינוקים עבורה וגם מהאריזות הצבעוניות שהיא מקבלת עבור הרך הנולד. יש כאלו שמגיעים עם מתנות התואמות את העונה וכוללות אוברולים עם הדפסים יפהפיים, בגדי גוף, חיתולים ועוד. יש כאלו שמעדיפים לשלוח מארז איכותי שכולל שמיכות, מגבת וגם גרביים עד הבית וזאת לאור הצורך הרב בגרביים בחודשים הראשונים לחייו של התינוק ובמיוחד אם מדובר בחורף. הוא ייהנה להביט בגרביים הצבעוניות שגורבים לו על רגליו ומחממות אותו.

מתנות שימושיות לתינוקות

מקורבים רבים מתלבטים רבות איזו מתנה לקנות ליולדת ולתינוק. ההיצע של המוצרים הוא עצום ודי קשה להחליט מה לקנות כשמדובר בילד ראשון וגם בילד הרביעי ובהמשך הדרך. אחת הדרכים המעשיות המומלצות היא לשאול את היולדת אילו מוצרים חסרים לה, ברור שהיא נערכה ללידה וקנתה את המוצרים הבסיסיים, אך תמיד יש צורך בפריטים נוספים ובמקום שקרוב המשפחה או החבר יקנו מוצרים שאין בהם צורך ולא יהיה בהם שימוש, עדיף לשאול מה צריך וכך לרכוש את הפריטים הנחוצים.

קו החשיבה הוא שאפשר לקנות מוצרים גם לגיל מאוחר יותר, כיוון שכעת היולדת מקבלת המון מתנות המתאימות לתינוקות בגיל 3-0 חודשים אך בעוד שלושה חודשים הכול יהיה קטן עליו. לכן על פי עונות השנה אפשר לרכוש ביגוד המתאים לגיל 6-3 חודשים, לול שאפשר להניח אותו בסלון כך שהתינוק יהיה תמיד בסביבה של בני הבית, טרמפולינה, נדנדה ועוד.

סיוע ליולדת

יש אופציות רבות של מתנות שאינן פיזיות אלא סיוע בחיי היום יום. בימים הראשונים של היולדת בבית קשה לה לתפקד ולבצע את כל המטלות היום יומיות. היא עסוקה בעיקר בהאכלה של התינוק, הוא נמצא לעיתים זמן רב על הידיים. זו הסיבה שהמשימות הקשורות לילדים הגדולים, לכביסות, לבישולים ולניקיון הבית הן קשות יותר לביצוע.

יד ימין לאורך כל הדרך

זו הסיבה שיש חברות שעורכות ביניהן תורנות הגעה לבית היולדת. כל אחת מהן מבצעת את המטלות השונות, כדי שהיולדת תוכל לנוח ובעיקר לטפל ברך הנולד. האושר הגדול הוא של מי שעוזרת וגם של היולדת וזו תחושה נפלאה שעוטפים אותה באהבה ומבינים מהו הצורך האמיתי לאחר הלידה.