הוצאות עבור מזון מהוות את אחת מההוצאות הגדולות ביותר – וזה נכון הן לגבי זוגות, הן לגבי משפחות והן לגבי יחידים.
עכשיו, זה ברור לכולם שאם קצת השקעה של מחשבה וקצת יכולת לעמוד בפיתויים, ניתן יהיה לחסוך סכומים מסוימים של כסף בהוצאות בסופר.
אבל, יש גם דרכים באמצעותן תוכלו לחסוך סכומים משמעותיים – ולא, אתם לא תישארו רעבים או תחסכו מעצמכם פינוקים.
כל מה שאתם צריכים זה משמעת ומספר טיפים ישימים אשר יסלול לכם את הדרך לחיסכון המיוחל

כלים

 

להבין תחילה מה אנחנו עושים לא נכון..


כאשר זה נוגע לקניית מזון, לכל אחד יש את החולשות שלו – יש כאלו שאוהבים שפע – גם אם האהבה הזאת גורמת להם לזרוק בסופו של דבר כמויות גדולות של מזון שהם לא מספיקים לאכול. יש כאלו אשר מתפתים למבצעים וקונים כמויות גדולות של מאכלים, אשר רק ממשיכים להתווסף לארונות ולתפוס מקום. יש כאלו שקונים מזון מתוך מחשבה שהחל "ממחר" הם יתחילו לבשל, אבל בפועל הם לא מוצאים את הזמן או הרצון להשתמש באותם המרכיבים ולבשל.
וכמובן, נקודות התורפה אשר משפיעות על הקניות וגורמות להוצאות כספיות גבוהות יותר הן עוד רבות. ברגע שמבינים את אותן נקודות או דפוסים ניתן להתחיל ולהבין מה ניתן לעשות בכדי לשנות אותם.

 

להשקיע זמן ומחשבה ברשימת הקניות


אז בדומה לעובדה שמי שרוצה לחסוך בדלק קונה רכב חסכוני או מתחיל ליישם פעולות שונות אשר בכוחן לסייע לצמצם את צריכת הדלק, גם מי שמבקש לצמצם בצורה משמעותית את ההוצאות הכספיות בקניות צריך להשקיע. במקרה הזה, ההשקעה צריכה להיות בתכנון רשימת הקניות. מומלץ להכין את הרשימה רק אחרי שאתם בודקים בצורה מעמיקה מה חסר לכם ומה אתם צריכים. עכשיו כדאי לסדר את הרשימה לפי קטגוריות – כלומר, קטגוריה של גבינות ומעדנים, קטגוריה של חומרי ניקוי, של בשרים וכיוצא בזה..
באופן כללי, חלוקת רשימת הקניות לקטגוריות, תאפשר לכם להגיע ישירות למחלקות הרלוונטיות מבלי שתעברו בכל מיני מחלקות בסופר מה שייצר פיתויים ויגרום לכם להעמיס גם מצרכים שממש לא בטוח שאתם צריכים.

 

השאירו קצת מקום לפינוקים


ובכן, זה נכון שבשביל לחסוך סכומי כסף משמעותיים בקניות בסופר, ההמלצה היא לנסות ולהימנע מפיתויים שונים. יחד עם זאת, אם לא תשאירו לעצמכם קצת מקום לפינוקים, החיים שלכם עלולים להיראות קצת יותר עצובים. מהסיבה הזאת, כדאי להשאיר ברשימה גם מקום לפינוקים שאתם אוהבים, רק שתתכננו אותם מראש ותתקצבו אותם בהתאם.

 

לערוך השוואה של מחירים


כל מה שאתם צריכים לעשות בשביל להשוות מחירים של קניות בסופר זה להשתמש בטלפון החכם שלכם ולהיכנס לאתרים של הסופרים השונים או לאתרי השוואת מחירים ייעודיים – מכיוון שמדובר בפעולה שהיא כה פשוטה ומהירה, אין באמת שום סיבה שתוותרו עליה.
השוואת מחירים תאפשר לכם להבין באיזה סופר סל הקניות שלכם יהיה הזול ביותר – והגילוי הזה יאפשר לכם לחסוך עשרות רבות של שקלים ולעיתים גם יותר מזה – ומדובר בסכומים אשר עם הזמן יהפכו להיות מאוד משמעותיים.

 

להגיע עם סכומי כסף מתאימים (ובלי כרטיס אשראי)


אם אתם מגיעים לסופר עם כרטיס אשראי, תוכלו "להרשות לעצמכם" להיכנע לפיתויים – כי יהיה לכם גם דרך לשלם על זה.
לעומת זאת, אם תגיעו עם רשימת קניות ברורה, אחרי שחישבתם את המחירים של כל אחד מהמרכיבים והבאתם את סכום הכסף המדויק אותו אתם צריכים – לא תהיה לכם באמת ברירה אחרת אלא להישאר נאמנים לרשימה.