כולם רוצים להיות בגוגל. זה מנוע החיפוש המוביל בארץ ובעולם, וזה המקום שרוב האנשים יתחילו איתו בזמן שהם יחפשו מוצר או שירות מסוים, אבל לפעמים המחיר של להיות בגוגל הוא גבוה מאוד ודורש השקעה של עשרות אלפי שקלים. אז לפני שמתחילים להוציא את המזומנים ולבחור בעל מקצוע, דן סונגו, הבעלים של חברת טופיק מדיה והזוכה בתחרות TOP SEO 2022 מביא לכם מספר טיפים שיסייעו לכם לקדם את האתר שלכם לבד. לפני שמתחילים, יש לי גילוי נאות - תהליך הקידום האורגני בגוגל דורש התמדה ואם אתם חושבים שאתם לא בשלים לזה ואין לכם מספיק זמן אולי כדאי לקחת חברה שתבצע עבורכם את העבודה.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

אז בואו נבין ברמת ההגיון

יש הרבה מאוד אתרים בארץ ובעולם, אז איך גוגל מחליט איזה אתרים יופיעו בתוצאות החיפוש? יש מגוון פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה של גוגל והן מאוד דומים להחלטות שנקבל בחיים האמיתיים.

התוכן באתר

בואו ניקח לדוגמה חנות בגדים. הגעתם לחנות בגדים חדשה, נכנסתם, הסתכלתם על המוצרים ויצאתם. חודשיים אחריי נכנסתם שוב וראיתם בדיוק את אותם הדברים, גם שנה אחרי וכך כאלה. בשלב מסוים, אתם כבר לא תיכנסו לחנות הזאת יותר כי היא לא מחדשת את התוכן (המוצרים) שלה.

בדיוק ככה בקידום אורגני - גוגל רוצה לראות שאתם מוסיפים ומחדשים את התוכן באתר שלכם. במידה ויש לכם אתר חנות אתם צריכים להוסיף מוצרים חדשים ובמידה ויש לכם אתר תדמית אתם צריכים להוסיף תוכן לבלוג באתר.

אז הטיפ הראשון: הוסיפו תוכן בתדירות קבועה לאתר שלכם.

קישורים חיצוניים

גם כאן יש הקבלה לחיים האמיתיים, אז בואו נבין רגע מה הכוונה לקישורים חיצוניים. קישורים חיצוניים הם מאין "המלצות" של אתרים אחרים על האתר שלכם. הדרך של האתר מסוים להמליץ על האתר שלכם הוא באמצעות המלצה.

תחשבו רגע שוב על אותה חנות בגדים שדיברתי עליה מקודם. אם הייתי אומר לחברים ומכרים שאני רוצה לקנות בגדים וכולם היו מפנים אותי בדיוק לאותה חנות, הייתי מניח שהחנות הזאת היא הטופ והיא האופציה הראשונה שארצה לבקר בזה.

בדיוק ככה גם בגוגל - אם כולם היו ממליצים על טופיק מדיה בתהליך של קידום אתרים בגוגל, גוגל היו מסיקים כי טופיק מדיה היא החברה המובילה לקידום.

יש בקישורים עיניין נוסף של איזה אתר מקשר אליכם ומה הסמכות שלו אבל בשלב הזה אני לא אכנס לכל הפינות האלה

אז הטיפ השני: חפשו אתרים שיוכלו לקשר לאתר שלכם. עשו זאת בתדירות של 3-4 קישורים בכל חודש.

קידום טכני

גם לקידום הטכני יש הקבלה לחיים האמיתיים אבל בואו נבין לפני מהו קידום טכני. קידום טכני זה בעצם שורה של פעולות שנרצה לבצע באתר שלנו על מנת ליישר קו עם הדרישות של גוגל.

לגוגל יש מספר פרמטרים שהם דורשים מאתרים על מנת שהם יוכלו לקרוא אותם בצורה הטובה ביותר. המטרה שלנו כבעלי אתרים שהאתר שלנו יהיה הכי קריא והכי נכון מבחינת גוגל כדי "להרוויח" את כל הנקודות.

אם נקביל את זה לעולם האמיתי, תחשבו על מתמודד לעבודה מסוימת. מקום העבודה מציין את הדרישות, מי שעונה על ההגדרה נכנס לדירוג של אותה החברה. במידה ואני ארצה להכנס לאותה העבודה, אני אצטרך ליישר קו גם הדרישות שלהם ולהשלים את מה שחסר לי על מנת להצליח.

אז הטיפ השלישי: קבלו סיוע על ידי יועץ לקידום אתרים ובדקו אילו דברים ניתן לשפר בתוך האתר שלכם על מנת להתקדם בגוגל.

לסיכום,

אפשר לעשות קידום אורגני לבד. זה לא קל וזה דורש הרבה התמדה, אבל תאמינו לי - זה שווה את זה.

בהצלחה.

עדכונים אחרונים

קרדיט לתמונות PIXABAY

כל מה שאת צריכה לדעת על מילוי קמטים

קמטים. מילה אחת קטנה שעד גיל שלושים לא ממש מעניינת אף אחד מאיתנו. עם זאת, בסביבות גיל…
קרדיט תמונה PEXELS

פירוק שיתוף במקרקעין: מדריך מקיף לניתוק קשרים קרקעיים

מציאות של שיתוף במקרקעין יכולה להיות מורכבת ובעייתית במקרים רבים. כאשר מספר בעלים חולקים…
קרדיט תמונה FREEPIK

השכרת רכב לטווח ארוך: הפתרון החכם לצרכים שלכם

רוב האנשים שזקוקים לרכב לתקופה ממושכת, בוחרים לרכוש לעצמם רכב פרטי, או לחילופין, לבחור…
קרדיט תמונה FREEPIK

3 טיפים לבחירת ספק החשמל המתאים עבורך

בחירת ספק חשמל פרטי היא צעד משמעותי שיכול להוביל לחיסכון משמעותי בעלויות החשמל, לשיפור…
קרדיט תמונה FREEPIK

הפלות חוזרות בתחילת הריון - חשוב שתדעו

אובדן הריון הוא בהחלט בשורה קשה לכל סוג, בהחלט במקרים בהם מדובר באובדן שמתרחש יותר מפעם…
קרדיט תמונה FREEPIK

קרטונים למעבר דירה וחשיבותם

א. הגדרה של קרטונים למעבר דירה קרטונים להובלה, הידועים גם כקופסאות הובלה, הם קופסאות…