מה עושים כאשר האינטרנט בבית איטי? איך אפשר לזרז את מהירות הגלישה – מה אפשר לעשות לבד ומתי צריך לבדוק אפשרויות שדרוג?

 

 

נניח וגיליתם שכל יום אתם מגיעים הביתה קצת יותר מאוחר, למרות שהשעה שבה אתם יוצאים מהעבודה היא אותה שעה. אתם מתחילים לחפש את הסיבה – אולי הרכב כבר ישן וכדאי להחליף? אולי עושים עבודות בכביש וכדאי להחליף לדרך אחרת? ואולי תשתית הכבישים השתבשה או שיש הרבה מדי רכבים על הכביש? גם כאשר מדובר במהירות הגלישה באינטרנט התשובה אינה תמיד ברורה – ייתכן והמחשב ישן ואינו עומד בעומס, אולי יש יותר מידי גורמים שמשתמשים ביכולות הגלישה, אולי האתר אליו אתם גולשים איטי ואולי תשתית האינטרנט שבה אתם משתמשים כבר אינה מתאימה לצרכיכם והגיע הזמן להשתדרג לתשתית סיבים אופטיים.

מה יכול להשפיע על מהירות הגלישה?

כאשר גולשים באינטרנט, מידע עובר לאורך נתיב מהאתר ועד למכשיר שבו אתם משתמשים על מנת לגלוש – טאבלט, מחשב, טלפון סלולרי וכדומה. המידע עובר תחנות ומקטעים שנים לאורך הדרך – האתר, תשתית אינטרנט בינלאומית, כבלים תת קרקעיים מתחת לאוקיאנוסים, שרתי ספק האינטרנט, שדרת האינטרנט הארצית, כבלים המגיעים עד לבית בו אתם גולשים, הנתב והמכשיר והדפדפן – ורק אז מגיעים לעינכם.

כל גורם שמאט את תעבורת המידע לאורך הרשת יכול לגרום למהירות גלישה איטית. על חלק מהגורמים הללו יש לגולש שליטה – על אחרים פחות או בכלל לא. כאן, נתרכז באותם חלקים שהמשתמש יכול לשפר כדי להשיג מהירויות גלישה גבוהות יותר.

למה מהירות הגלישה יורדת עם השנים?

הטכנולוגיה מתקדמת כל הזמן. פעם, גלישה הייתה מוגבלת למחשבים שולחניים ובכל בית היו מעטים מהם. היום, מלבד מחשבים שולחניים גם לפטופים, טאבלטים, טלפונים סלולריים ואפילו מכשירים ביתיים שונים עושים שימוש ברשת האינטרנט. ככל שהשנים עוברות כך השימוש באינטרנט גובר גם הוא. לפני מספר שנים, קניות ברשת היו דבר לא מקובל – היום כמעט ואין בית בישראל שלא מבצע רכישות באמצעות האינטרנט. הדבר נכון גם לתעבורת רשת "כבדה" – למשל שימוש בזום לשיחות עבודה, לימודים, או שמירת קשר עם משפחה וחברים, או צפייה בסרטונים, לדוגמה. ככל שיש יותר משתמשים ויותר תעבורה ברשת האינטרנט – כך רוחב הפס הנדרש הוא רחב יותר ודרושה מהירות אינטרנט גבוהה יותר כדי לעמוד בעומסים הגוברים.

מה ניתן לעשות כדי לשפר את מהירות הגלישה?

הדבר הפשוט ביותר הוא לשפר את תשתית האינטרנט המתחברת לבית: עושים בדיקת סיבים אופטיים לפי כתובת על מנת לוודא שניתן להתקין סיבים אופטיים בבית, ואז פונים לספק אינטרנט ותשתית ומשנים את חבילת הגלישה לחבילה המבוססת על תשתית מהירה יותר, תשתית סיבים אופטיים – פייבר. כחלק מהשדרוג, ספק האינטרנט ישדרג את הנתב לנתב מהיר התומך במהירויות גלישה מהירות יותר. 

שנית, מוודאים כי כל התוכנות בבית מעודכנות – מערכת ההפעלה, הדפדפן וכדומה. תוכנות לא מעודכנות יכולות גם הן להאט את מהירות הגלישה. מוודאים כי המכשירים בהם משתמשים יכולים לעמוד בדרישות השימוש בהם. מחשב או טלפון סלולרי ישנים או חלשים במיוחד יכולים גם הם לתרום להאטת מהירות הגלישה.

 הדבר האחרון שניתן לעשות על מנת לזרז את מהירות הגלישה הוא לדאוג לכך שנתיב המידע יהיה יעיל – הנתב צריך להיות ממוקם במרכז הבית, ללא קירות רבים שחוסמים את המידע ברשת ה Wi-Fi הפנימית, רצוי במקום מעט מוגבה. גם במצב כזה, במידה ויש האטה בחדרים מרוחקים או הממ"ד, ישנן דרכים בהם ניתן להגביר את המהירות גם במקומות בעייתיים אלו. לדוגמה - התקנת משפרי טווח, מעיין נתבים הממוקמים באמצע הדרך בין הנתב הראשי והחדר המרוחק שתפקידם הוא לחזק את האות המגיע מהנתב ולשלוח אותו, מחוזק, אל החדרים המרוחקים.

מהירות הגלישה חשובה היום יותר מאי פעם, וישנם פתרונות שכל גולש יכול ליישם על מנת להבטיח כי הגלישה בביתו תהיה מהירה וחלקה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

שאלון אישיות: כלי מפתח להבנה עצמית ולהתפתחות אישית

בעולם המודרני, שבו ההתפתחות האישית והמקצועית הופכת למרכזית יותר מתמיד, שאלון אישיות מהווה…
קרדיט תמונה FREEPIK

פריצת דיסק, האם יש דרך להתגבר על זה?

מבין כל הבעיות האורתופדיות, פריצת דיסק היא כנראה אחת השכיחות ביותר. על אף שמדובר על בעיה…
כל הזכויות על התמונה שמורות לעומר דרור

מה זה SEO ואיך זה יעזור לעסק שלך?

מבוא ל-SEO אני עומר דרור וב8 השנים האחרונות אני מלווה מאות עסקים בעולמות השיווק הדיגיטלי…
קרדיט תמונה יח

חגורות עור איטלקי איכותיות לגברים - קולקציית 2025 כבר כאן

בעולם האופנה לגברים, חגורת עור איכותית היא פריט שחייב להימצא בארון של כל גבר. סטודיו RUDI…
תמונה : מ' סיירת מטכל, ע

חשיפה : ככה הוא התקבל למטכל ב 30 ימים בלבד !

הסיפור של י' שהגיע אלינו 30 ימים לפני יום סיירות והיום התקבל לסיירת מטכל במאמר שלפניכם…
כל הזכויות שמורות לעומר דרור

מה זה פיפיסי (PPC)? מאיפה זה התחיל ודוגמאות נפוצות

PPC, או Pay-Per-Click, היא אחת משיטות הפרסום הדיגיטלי הפופולריות והאפקטיביות ביותר שיש…