בשנים האחרונות,התרחשו בעולם תמורות רבות בכול תחומי החיים. שינויי אקלים (ההתחממות הגלובאלית) הם תופעה מטרידה ומדאיגה, העומדת בראש מעייניהם של כלל הארגונים העוסקים באקלים, ובפרט ארגון המטאורולוגיה העולמי. טמפרטורת כדור הארץ נמצאת במגמת עלייה מתמדת, בעיקר בשל פליטה של גזי חממה מעשי ידי אדם. השלכותיה של ההתחממות הגלובאלית הן רבות ומגוונות ובשנים האחרונות נרשמו מקרים רבים של אסונות טבע: סופות, הצפות, גלי חום וקור, שריפות, והתייבשות.

 

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

הבצורות החוזרות והנשנות הובילו בתורן למחסור חמור במים, הן ברמה העולמית והן ברמה המקומית. מלבד שינויי האקלים, נובע המחסור במים מהתרבות האוכלוסייה ומהעלייה ברמת החיים, המצריכות ניצול מרבי של משאבי טבע. בישראל, האקלים הינו חצי מדברי, ועל כן כמות המשקעים הממוצעת היא קטנה יחסית בהשוואה למדינות שהתברכו בשפע מאגרי מים טבעיים. לצד המחסור במים, סובלת התעשייה המקומית ממחסור חמור במהנדסים. מדינת ישראל משוועת למוחות חדשים, צעירים ורעננים, אשר יהוו את חוד החנית של תעשיית המים המקומית.

משבר האקלים הולך ומחריף משנה לשנה, והתעשייה הישראלית התגייסה אף היא למשימה המורכבת של ההתמודדות עם המחסור העולמי במים. הניסיון הרב שצברה ישראל כאשר התמודדה עם שנות הבצורת הממושכות, מיתרגם כעת לעשייה מבורכת ופורייה בתחום הנדסת המים. מהנדסי המים הישראליים עובדים בצוותא עם גורמים בינלאומיים בתעשיית המים העולמית. הם ההוגים והיוזמים של רבות מטכנולוגיות המים פורצות הדרך של העת האחרונה. הללו סייעו ועודן מסייעות להתקדמות ולהתפתחות בתחומים רבים בסקטור המים: הולכה, השקיה, בקרה, טיפול באיכות המים, טיפול בשפכים, מחזור מים, התפלת מים ועוד.

ללמוד את מקצוע העתיד על שפת הכנרת

מהנדס מים הוא מקצוע יוקרתי, מבוקש ומשתלם כלכלית, ובה בעת, זהו תפקיד שהוא בבחינת שליחות מוסרית. במכללה האקדמית כנרת, אחד ממוסדות ההשכלה הגבוהה היחידים המציעים תוכניות לתואר ראשון ושני בהנדסת מים , מאמינים כי על המהנדס לגלות בקיאות ביחס לתמונת המצב הגלובאלית. עליו להיות ער, קשוב ומודע לצרכים השונים של מדינות מפותחות ומתפתחות, ולספק פתרונות רלוונטיים בהתאם לצרכים אלה. על מנת להכין את הסטודנטים לקריירה מבטיחה באחד מהמקצועות החשובים והחיוניים בתעשייה כיום, המכללה מציעה תוכנית לימודים מגוונת המשלבת בין תיאוריה לפרקטיקה, לרבות:

קשר הדוק עם גורמים בתעשיית המים - המכללה מתהדרת בשלל תוכניות עדכניות ללימודי הנדסה , אשר הותאמו במיוחד לצרכיה השונים של התעשייה המקומית. לאורך התואר, נחשפים הסטודנטים לגורמים בתעשיית המים הישראלית ולומדים להכיר מקרוב את החברות המובילות בתחום.

תוכנית לימודים מגוונת - בוגרינו מתמחים במגוון תחומים ודיסציפלינות בתחום הנדסת המים, כגון: תעשייה, ניהול פרויקטים, חקלאות ועוד. תוכנית הלימודים מכשירה את הסטודנטים להתמודדות עם שלל האתגרים בתעשייה ולהשתלבות במגוון תפקידים. הבוגרים יכולים לבחור בין קריירה מקומית לקריירה בינלאומית, ובין עבודת שטח לעבודה משרדת. 

השתלבות בתפקידי מפתח בתעשיית המים – לאחר סיום הלימודים, משתלבים הבוגרים במגוון רחב של תפקידים, כגון: מהנדסי מים בתאגידי מים, מהנדסי מפעל העוסקים בפיתוח ואינטגרציה של מוצרי מים, מיישמים ומשווקים של מוצרי תעשייה בארץ ובעולם, מהנדסי תפעול של מתקני טיפול במים ושפכים, התפלת מים, וכן ייזום, תכנון ותפעול של פרויקטים בתחום.

כמו כן, לאורך שנת הלימודים האקדמית מקיים המרכז לחדשנות מטעם המכללה האקדמית כנרת, אירועים מיוחדים לעידוד ולקידום יזמות ומחקר.

אירוע האקתון לאתגרי תעשיית המים

במסגרת אירועי שבוע המים של ישראל 2022, יקיים מרכז החדשנות במכללה האקדמית כנרת, כמידי שנה, את אירוע האקתון לאתגרי תעשיית המים. האירוע, שהוא חגיגה של חדשנות ויצירה, משקף היטב את חזונה של המכללה, המעודדת סטודנטים ובוגרים ליזמות, ליצירתיות, ולחשיבה מחוץ לקופסה.

בתחרות ישתתפו קבוצות של מדענים, סטודנטים, חוקרים, תעשיינים וסטארטאפיסטים, אשר ידרשו לפתרונם של אתגרים שונים תחת הגבלת זמן. המשתתפים יתבקשו לעבוד בצוותא ולגבש פתרון יצירתי לבעיה נתונה, אשר עומד בתנאי האתגר שמציבות החברות המשתתפות באירוע.

אם אתם אנשים סקרנים, יצירתיים, בעלי ראש פתוח ויכולת לעבוד בצוותא, ושואפים לחולל שינוי חיובי בעולם, האירוע הזה הוא בדיוק בשבילכם. האירוע יתקיים בתאריכים 17-18/11/2022.

מחכים לכם על שפת הכנרת.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…