באתר החדשני של ביטוח לאומי תוכלו לבצע פעולות שעד היום היו זמינות רק בטלפון או בסניפים: עדכון פרטי בנק, תשלום חוב, הגשת תביעות ומעקב אחריהן, שליחת מסמכים, מעבר בין קופה"ח, הזמנת קוד אישי, השלמת תקופות עיסוק, הנפקת תעודת נכה ונותני שירותים סיעודיים. על שירותים אלו ודברים מעניינים נוספים בכתבה הבאה.

כלים

 

אתר ביטוח לאומי

בשנים האחרונות הפך אתר הביטוח הלאומי למתקדם במיוחד. אפשר לבצע בו מגוון פעולות ולקבל מידע ושירותים שבעבר היו זמינים דרך הסניפים בלבד. פיתוח האתר הוא חלק מהאג'נדה של הביטוח הלאומי בשנים האחרונות - לשפר את השירות עבור כלל המבוטחים במדינת ישראל.

בדברי מנכ"ל ביטוח לאומי אפשר למצוא אזכור משמח על ההתקדמות הטכנולוגית: "בראש סדר העדיפויות לשנת 2020 הצבנו את שיפור השירות. במסגרת זו אנו פועלים לצמצום ממשקים מיותרים בין המבוטח לנציגי המערכת, הפחתת מספר המפגשים הנדרשים לצורך השלמת הטיפול בתביעות ופניות הציבור וסיוע במיצוי זכויותיו, באמצעות הגברת השקיפות, פרסום מידע נרחב בכלי התקשורת ואתר האינטרנט, ופישוט התהליכים למיצוי הזכויות, בין היתר, בנושאי קבלת קצבאות זקנה, נכות וסיעוד, הסדרת פירעון חובות וקבלת אישורים/מסמכים רשמיים, בדרך ידידותית המאפשרת שימוש נרחב במערכות מקוונות.

זאת ועוד, המוסד לביטוח לאומי פיתח לטובת הציבור הרחב אתר לשירות אישי המספק מידע עדכני לכל מבוטח, באמצעות קוד וסיסמא הניתנים בסניפים או בדואר האלקטרוני.."

 

שירות אישי

הצצה מהירה באתר מגלה שאפשר להגיע דרכו אל שירות אישי, שהוא אזור אישי, ידידותי ונגיש, המאפשר: הצגת נתוני הביטוח, הדפסת אישורים, צפייה במכתבים, בירור סטטוס תביעות, פירוט תשלומים, מידע על חובות, גבייה ויתרות זכות.

השירות האישי הוא החלק המרשים ביותר באתר. אם בעבר היינו נדרשים לחכות שעות על שעות במענה הטלפוני, או בהמתנה מורטת עצבים בסניפי הביטוח הלאומי, הרי שהיום אפשר לעשות כמעט כל פעולה הקשורה אל המוסד לביטוח לאומי דרך "אתר שירות אישי".

בחלק העליון של האתר תמצאו את רשימת הסניפים של ביטוח לאומי

באתר תוכלו לצפות ברשימת הסניפים המלאה. בכל כרטיסייה של סניף תוכלו לקבל מידע על  הסניפים ומרכזי השירות שבתחום אחריותו, וגם מידע על זמני קבלת הקהל בסניף, דרכים ליצירת קשר, פרטי המחלקות, ומידע על הנגישות.

עוד בחלק העליון - כל סוגי התשלומים הקשורים לביטוח לאומי:

תשלומים של מבוטחים עצמאים ושאינם שכירים, תשלומים הקשורים לגמלאות, תשלום עבור תיק משק בית, תשלומים עבור שרותי בריאות, בין היתר מעבר בין קופות חולים, תשלום חוב דמי ביטוח או בקשה של החזר, תשלומים הקשורים למעסיקים, תשלומים נוספים כמו תשלומים עבור מכרז, תשלום עבור התחברות למערכת ייצוג  לשום לקוחות ותשלום עבור אגרת חופש המידע ותשלומי חוב נוספים.

 

הפעולות שאפשר לעשות באתר הביטוח הלאומי

  • הצטרפות לשירותים דיגיטליים - קליטת ואימות פרטים בפעם הראשונה כדי להשתמש באתר בהמשך.
  • עדכון פרטי חשבון בנק - עדכון פרטי חשבון הבנק אליו משולמות הקצבאות השונות.
  • תשלום חוב - כולל חוב באבטלה - שימוש בשובר זה מאפשר לשלם את החובות שלכם עבור תשלומים ששולמו לך בעבר על ידי המוסד לביטוח לאומי עבור גמלאות שלא הגיעו לכם.
  • הגשת תביעות און ליין - אפשרות למלא טפסי בקשה לגמלה ולשלוח למוסד לביטוח לאומי באופן מקוון.
  • שליחת מסמכים ישירות לפקיד - שירות זה מאפשר שליחת מסמכים ישירות לפקיד הביטוח הלאומי בסניף המטפל בתיק שלכם.
  • בקשת מעבר בין קופות חולים - מילוי טופס המאפשר להירשם או לעבור לקופת חולים אחרת על פי בחירתכם.
  • הזמנת קוד אישי לאינטרנט וקוד סודי למוקד טלפוני - הקוד והסיסמא נועדכו לכניסה לשירות אישי.
  • השלמת תקופות עיסוק חסרות.
  • בדיקת זכאות וגובה קצבה -  מחשבונים, איתם תוכלו לבדוק אם אתם זכאים לקצבה, ומהו סכום הקצבה המשוער המגיע לכם.
  • קבלת מידע על התכנית חסכון לכל ילד.
  • הנפקת תעודת נכה דיגיטלית - התעודה מקנה הטבות, כמו הנחות במוסדות שונים, פטור מעמידה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה.
  • איתור נותני שירותים בסיעוד לפי יישוב.
  • מילוי והורדת טפסים.
  • הזמנת אישורים כאלה ואחרים.
  • ביטוח לאומי קביעת תור.

 

מה עוד אפשר למצוא באתר?

אתרי זיכרון והנצחה - הביטוח הלאומי מוקיר את חללי פעולות האיבה ואת הרוגי המלכות, ומנציח אותם באתרים שהוקדשו לזכרם.

אתר לזכר האזרחים חללי פעולות האיבה:

https://laad.btl.gov.il/Web/He/Default.aspx

אתר הנצחה להרוגי מלכות:

https://www.btl.gov.il/SystemFiles/HarugueiMalchut/OpenPage.aspx

מכרזים - מדור בו מתפרסמים עדכונים מכרזים לאספקת שירותים לביטוח לאומי, ומכרזי כוח אדם לגיוס עובדים למשרות הפנויות בסניפים ומבשרד הראשי.

מידע על קרנות - הגוף המוביל בפיתוח שירותים חברתיים בקהילה.הקרנות, באמצעות מימון וליווי גופים וארגונים, מסייעות בפיתוח שירותים לרווחה של קבוצות בסיכון, במתן מענה לצרכים חברתיים חיוניים, כמו צרכים הנובעים ממוגבלות והדרה חברתית, אלימות במשפחה, היעדר מיומנויות בתעסוקה, חשיפה לסביבה שאינה בטיחותית ועוד.

מרכז תמיכה ומידע ארצי לאזרחים ותיקים ובני משפחתם - במוקד ניתן לקבל מידע בנושאים הבאים: מיצוי זכויות בביטוח הלאומי. מידע על זכויות ושירותים בקהילה. ייעוץ בנושאים רלוונטיים לאדם המבוגר. ובנוסף יוכלו המבוגרים לקבל תמיכה אישית ואוזן קשבת.

מערכת מייצגים בגמלאות - המערכת המיועדת לעורכי דין המייצגים לקוחות בביטוח הלאומי.

סרטוני הדרכה - הסרטונים מנגשים את התכנים המקצועיים המופיעים באתר.

מידע על מפגשים דיגיטליים -  מפגשים במגוון נושאים עם אוכלוסיות שונות, במטרה לשפר את קבלת ההחלטות וכן להעביר מסרים ומידע.

 

דרכים לתשלום דמי הביטוח הלאומי

דמי ביטוח לאומי עבור שכירים משולמים על-ידי המעסיקים ומנוכים משכרו של העובד.

שימו לב: עצמאים, סטודנטים, תלמידי ישיבות ומי שאינם עובדים, חייבים לשלם את דמי הביטוח בעצמם.

אם התשלום מבוצע באיחור הוא מחויב בהפרשי הצמדה וקנסות.

על פי אתר כל זכות יש מס' דרכים לתשלום חוב של דמי הביטוח הלאומי:

תשלום באמצעות דף תשלומים:

המוסד לביטוח לאומי מנפיק דף תשלומים למשך שנה, שנשלח אל המבוטח בחודש ינואר. התשלום באמצעות דף התשלומים נעשה בבנק הדואר.

כרטיס אשראי בכל אחת מהדרכים הבאות:

מוקד תשלומים אוטומטי טלפוני.

מוקד טלפוני ארצי - השירות ניתן באמצעות נציגי שרות ב-4 שפות: עברית, ערבית, רוסית ואמהרית.

אתר התשלומים באינטרנט.

באמצעות הטלפון הנייד (סמארטפון), ע"י סריקת הבר-קוד המודפס במכתב הנשלח אל המבוטח לתשלום החוב. לפרטים נוספים ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.

תשלום באמצעות הוראת קבע בבנק:

אפשר לשלם מקדמות וכן חובות קודמים באמצעות הוראת קבע בבנק. כדי לשלם דרך הבנק - צריך למלא טופס הוראה לחיוב חשבון (טופס 6127).

הסדר חוב באמצעות הסכם תשלומים בהמחאות:

כדי להסדיר חובות באמצעות הסכם תשלומים בהמחאות, יש לפנות לסניף הביטוח הלאומי שבו מתנהל חשבונו של המבוטח.

 

יד מכוונת ביטוח לאומי

במרכזי "יד מכוונת", תוכלו לקבל ללא תשלום ייעוץ והכנה לוועדה הרפואית.

שימו לב שאפשר גם לקבל ייעוץ והכוונה בשיחת וידאו אונליין עם הרופא המומחה.

השירות במרכזי "יד מכוונת" כולל:

סיוע בהכנת התיק הרפואי.

הסבר על תהליך הטיפול בוועדה הרפואית.

מתן הדרכה אישית על ההתנהלות וההופעה בוועדה הרפואית.

השירות ניתן על ידי צוות מקצועי של רופאים מומחים בכירים בתחומים שונים כגון: רפואת משפחה, רפואה פנימית, רפואה תעסוקתית, אורתופדיה ופסיכיאטריה ומזכירות רפואיות.

 

מספר הטלפון הוא 2496*

קישור לאתר:

https://www.btl.gov.il/Pages/default.aspx

 

אתר ביטוח לאומי הוא בשורה טכנולוגית! מידע נוסף עליו תוכלו למצוא באתר החדש: מרכז הידע.