הרבנית צילה רוזנר יועצת הכרויות לדתיים מהאתר meetmazal.co.il מסבירה איך להימנע מהמלכודות הנפוצות בעת הכרויות ושידוכים.

כלים
קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

 

אנשים נרשמים באתר הכרויות לדתיים ונכנסים לפגישות בצורה אידיאליסטית, בתקווה שזו תהיה חוויה מהירה, קלה ומהנה. אבל בואו נודה בזה, יש לזה פוטנציאל להיות בדיוק ההפך. כניסה עם החשיבה הנכונה יכולה לעשות את כל ההבדל באיך שזה יוצא לך.

 

הנה כמה דברים שכדאי לזכור כדי להבטיח חוויה חיובית בהכרויות:

לפעמים התחושות אינן הדדיות, וזה בסדר

אפשר לצאת לדייט, או לכמה דייטים, ולהרגיש התרגשות ובהירות שהאדם הזה יכול להיות האחד, רק כדי להיות המום לגלות שהוא לא רוצה להמשיך לראות אותך. זה מאוד פוגע ומאכזב, אבל חיוני לא לקחת את הדחייה באופן אישי.

זה מועיל לזכור שטבעו של הכרויות הוא שאדם אחד מתעניין לעתים קרובות יותר מהאחר - עד שאתה פוגש את האדם הנכון. אחרת כולם פשוט היו מתחתנים עם האדם הראשון אתו יצאו.

טבעו של הכרויות הוא שלעתים קרובות אדם אחד מתעניין יותר מהאחר - עד שנפגש את האדם הנכון.

אם מישהו לא רוצה לצאת אתך יותר, זה לא משקף כמה את נחשקת, חביבה או מושכת. זה רק בגלל שלאדם כבר יש תחושה שזה פשוט לא התאמה. זה בסדר להרגיש פגועה, דחייה עוקצת, אבל חשוב לא לקחת את זה באופן אישי כי זה ישחק את ההערכה העצמית שלך לאורך זמן ויצור עבורך מטען רגשי, מה שיקשה על למצוא התאמה טובה.

הכרויות יכולות להוריד ערך אמתי על ההערכה העצמית שלך, אז שימי את זה בראש סדר העדיפויות לדעת את הערך שלך ואל תיתני לאף אחד לקחת את זה ממך! גם אם את נדחתה מסיבות שאת לא מסכימה איתן, תני לזה להיות הבעיה של האדם האחר ולא שלך. יש אנשים שעדיין אין להם את הבשלות הרגשית לקבל את ההחלטה הזו, ואף אחד לא יהיה מספיק טוב. עדיף לך להיות עם מישהו שיכול להעריך אותך.

מגוון פעילויות בזמן הכרויות

כמה זמן את צריכה להכיר מישהו לפני שאת יכולה לדעת אם הוא האחד?

לא נמצאת עוד מתאם ישיר בין כמות הזמן המשותף להצלחת מערכת היחסים. ישנן זוגות שהיו ביחד זמן מה או גרו ביחד ובסוף מתגרשים, ויש זוגות שהן ביחד במשך זמן ממש קצר וממשיכים ומנהלים נישואים נהדרים.

חשוב יותר מכמות הזמן מה את עושה בזמן הזה. את רוצה להיות בטוחה שיש לך מגוון של חוויות עם האדם הזה, לראות אותו במסגרות שונות ולהיות אותו בקרב אנשים שונים. זה עוזר לך לקבל החלטה מושכלת יותר כי זה מתחיל לראות איך הוא מתפקד, איך הוא מגיב, איך הוא מתייחס לאנשים, ואת הצדדים השונים באישיות שלו שיוצאים החוצה. המטרה היא לא לחפש את האידיאל בכל המצבים האלה, כי אף אחד לא מושלם, אלא יותר רק להיות בטוחה שהוא מישהו שאפשר לחיות אתו, להיות שותפה אתו, לדאוג לו ולכבד אותו.

חפשי את מה שחשוב

כשאת יוצאת להכיר אנשים לנישואין, חשוב להסתכל על הנבחר השלך מבעד לעדשה אחרת ממה שהיית עושה אילו היית יוצאת רק בשביל הכיף. את רוצה לעשות הבחנה ספציפית בין מי יהיה בן זוג טוב על פני הדברים שאת רוצה במערכת יחסים מזדמנת יותר.

לא להתאהב במישהו רק בגלל הקסם, המשיכה או האישיות שלו.

גורמים מרכזיים בתהליך קבלת ההחלטות שלך צריכים להיות איך האדם הזה מתייחס אליך, כמה טוב אתם שותפים יחד לעבור את המשימות של יום רגיל, והיכולת שלו לקבל החלטות ביחד. את גם צריכה להיזהר שאת לא מתאהבת במישהו רק בגלל הקסם, המשיכה או האישיות שלו. סוג כזה של אהבה לא מבטיח הצלחה. את רוצה להתמקד באופי של מישהו כי זו האהבה שמעמיקה עם הזמן.

יש להימנע משחיקת דייטים

אם מציאת בן זוג המתאים לא מתרחשת במהירות או בצורה חלקה, את מסתכנת באובדן האידיאליזם שאתו נכנסת לתהליך הכרויות ותהפוך אותו לשלילי או מר. את צריכה להילחם במודע נגד שחיקת הכרויות כדי לשמר תקווה ואופטימיות לאורך זמן.

דברים שבדרך כלל מובילים לשחיקה בשידוכים הם: להסכים לצאת עם יותר מדי אנשים, להמשיך לצאת עם מישהו כשאת לא באמת רוצה, לצאת לדייטים ארוכים מדי ולהכריח את עצמך ללכת לאירועים או להשתמש באפשרויות לפגוש אנשים שאינם מתאימים לאישיותך.

דייטים צריכים להיות מהנים. ההצלחה שלך תלויה ביכולת שלך לסמוך על עצמך ולעשות את הבחירות שגורמות לך להרגיש טוב יותר, לא גרוע יותר.