מערך אנליטיקה עשוי להעלות תרומה משמעותית ביותר לארגונים, המעוניינים לעשות שימוש מושכל ואפקטיבי במידע (ביג דאטה) המצטבר אצלם ממקורות חיצוניים ופנימיים. עם זאת, על מנת להקים מערך שכזה יש לבצע אפיון מעמיק, תכנון מקצועי ובחירה ויצירה של כלים מתקדמים, המתאימים במדויק לצרכי הארגון. בשורות הבאות יובאו מספר דוגמאות להשפעת מערך אנליטיקה על ארגונים.

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

מערך אנליטיקה לחברת תקשורת

למען הדוגמא, יובא מקרה של הקמת מערך business analytics עבור חברת תקשורת מסוימת. בתהליך האפיון מתגלה כי צרכיה של חברה זו הם בבחינה שוטפת של יעדים מול ביצועים על ידי ההנהלה, יישום של אנליזה לתחום מכירות התוכן, לתחום מצבת הלקוחות ולתחום ניידות מספרים. כמו כן, עבור גוף ההנדסה בחברה יש צורך ביישום עולם תוכן לבקרת מצב רשת רדיו. בהתאם לכך, נתפר לחברה פתרון המורכב ממספר נדבכים. ראשית, מתחילים עם תכנון של ארכיטקטורה המספקת מענה אידיאלי לצרכים העסקיים בתחום הבקרה העסקית והאנליטיקה. לאחר מכן ממשיעים להקמת מערך הכולל אינטגרציה של נתונים על בסיס מודל נתונים מתקדם, וכן להקמת מחסן מידע המוזן ממערכות תפעוליות שונות. יש לציין שגם לאחר הקמת המערך, החברה המקימה אותו ממשיכה לספר שירותי אלניטיקת מידע ופיתוחים נוספים, כמו גם תמיכה שוטפת.

מערך אנליטיקה לחברה גלובאלית

דוגמא נוספת היא מקרה של חברה גלובאלית, אשר בתהליך האפיון שלה הוגדר הצורך בתכנן וביצוע מערך Data Analytics הנותן מענה מתקדם לצרכים עכשוויים ועתידיים. זאת, לרבות איסוף נתוני IoT מרובוטים הפזורים ברחבי העולם, בנייה של מערך BI מרכזי מול כל היחידות הגלובאליות, ויישום פורטל של מדדים עבור ההנהלה. בהתאם לכך, הפתרון הורכב בשלב הראשון מסקירה של צרכי הבקרה העסקית והאנליטיקה של כל מנהלי הארגון, ולפיכך הוגש תכנון של ארכיטקטורה וכלים למערך מתקדם. לאחר מכן בוצע סנכרון בין הגורמים בהנהלה והוגרו מונחים עסקיים אחידים, וכן יישום מדורג של חברות הבת העולמיות. היישום עצמו בוצע בשלבים החל בהטמעה של המערכת בדרג הניהול הבכיר, בעולמות תוכן של דיגיטל, פיננסי ומכירות. בהמשך הוקם מערך ה- BI, נבנו דשבורדים למנהלים וניתנו פתרונות רבים נוספים להגדלת הערך של המערך, כמו גם תמיכה שוטפת לאורך זמן של החברה המקימה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

נהיגה תחת השפעת סם- איך עורך דין תעבורה יכול לסייע לכם להתמודד עם זה?

שלילה של מינימום שנתיים לרישיון הנהיגה לאחר נהיגה תחת השפעת סם יכול להיות העונש שתקבלו.…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך יעזור לנו ליווי עורך דין בתביעת נכות כללית

יציאה למסע של תביעת נכות יכולה לעתים קרובות להרגיש כמו ניווט במבוך, עם פיתולים וסיבובים…
קרדיט לתמונות PIXABAY

חדשנות טכנולוגית ברפואת אורתופדיה

ניתוח החלפת ירך הוא הליך כירורגי שכיח שמטרתו להקל על כאבים ולשפר את התפקוד של המפרק…
קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…