אין ספק כי משברים תקשורתיים מהווים בימינו איום עיקרי על חברות וארגונים, וכן על אנשי ציבור ומפורסמים, וזאת מבין כלל האיומים והאתגרים האפשריים. אכן, בימים של רשתות חברתיות אפילו הערה או פוסט או כתבה אחת עלולים להצית אש שמתלקחת כשדה קוצים, ומובן שבמקרים כאלו חייבים להפעיל ניהול משברים תקשורתיים באמצעות הגורמים בתוך הארגון ומומחים בתחום. יחד עם זאת, כפי שתאמר לכם כל חברה המספקת ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא להקדים תרופה למכה.

 

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מניעה מוקדמת של משברים תקשורתיים

הזירה התקשורתית של העשור הנוכחי מחייבת התנהלות מושכלת וזהירה, העשויה בהחלט למנוע משבר חמור שיפגע בתדמית הארגון, בשווי המניות שלו, במכירותיו וכן הלאה. על כן, כבר עתה ועוד הרבה לפני שמשבר כלשהו פורץ, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ תקשורת ממומחים בתחום, אשר יבנו עבורכם את הנהלים המתאימים. תהליך כזה כולל בין היתר תחקיר יסודי על הארגון או החברה על מנת לאתר נקודות תורפה אפשריות, ובניית תוכנית חוסן המתאימה לנסיבות הרלוונטיות ולארגון עצמו. כמו כן, יוכן תיק לשעת משבר הכולל הנחיות תפעול ברורות, ויבוצע אימון ותרגול של הצוותים הרלוונטיים להתנהלות בעת משבר תקשורתי. מעבר לכך, החברה המייעצת תשמור על קשר עם הארגון על מנת לעדכן את התוכנית והתיק במידת הצורך. מלבד שדרת הניהול יוגדר ויוקם מערך שאמון על טיפול במשברים, ולמעשה יוגדר מיהו הגורם האחראי שתפקידו הוא לשים לב לבעיות ההולכות ומתעוררות בעודן קטנות.

התנהלות חכמה מונעת משבר

מלבד האמור לעיל, חברת ייעוץ תקשורת תספק הנחיות וקווים להתנהלות חכמה שעשויה למנוע משבר מיותר. לדוגמא, ייתכן שבארגון מסוים נקודות התורפה יימצאו בכוח האדם, ואילו באחר תהיה נקודת התורפה בהיבט המשפטי או הטכנולוגי, בכשל של רגולציה או סביבה, בירוקרטיה וכדומה – לרבות היבטים שאינם גלויים לעיניהם של המנהלים הבכירים. לאור בדיקה כזו, יינתנו הנחיות לצמצום האפשרות ליצירת משבר על ידי התבטאויות העלולות להצית את האש במקומות המועדים, כלומר לדעת היכן קיימים התנאים "הנכונים" לשריפה, ובאיזו שפה לנקוט על מנת להקטין את הסכנה כשפונים אליהם. יתר על כן, אין זה משנה מהו הנושא שעל הפרק, יש לחשוב פעמיים ואף עשר פנים לפני תגובות של הארגון ואנשים שמקבלות הד תקשורתי, ובמקרים רבים עדיף שלא לומר דבר מאשר להתבטא ולגרום נזק מיותר.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…