אין ספק כי משברים תקשורתיים מהווים בימינו איום עיקרי על חברות וארגונים, וכן על אנשי ציבור ומפורסמים, וזאת מבין כלל האיומים והאתגרים האפשריים. אכן, בימים של רשתות חברתיות אפילו הערה או פוסט או כתבה אחת עלולים להצית אש שמתלקחת כשדה קוצים, ומובן שבמקרים כאלו חייבים להפעיל ניהול משברים תקשורתיים באמצעות הגורמים בתוך הארגון ומומחים בתחום. יחד עם זאת, כפי שתאמר לכם כל חברה המספקת ייעוץ אסטרטגי ותקשורתי, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות הוא להקדים תרופה למכה.

 

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

 

מניעה מוקדמת של משברים תקשורתיים

הזירה התקשורתית של העשור הנוכחי מחייבת התנהלות מושכלת וזהירה, העשויה בהחלט למנוע משבר חמור שיפגע בתדמית הארגון, בשווי המניות שלו, במכירותיו וכן הלאה. על כן, כבר עתה ועוד הרבה לפני שמשבר כלשהו פורץ, חשוב לפנות לקבלת ייעוץ תקשורת ממומחים בתחום, אשר יבנו עבורכם את הנהלים המתאימים. תהליך כזה כולל בין היתר תחקיר יסודי על הארגון או החברה על מנת לאתר נקודות תורפה אפשריות, ובניית תוכנית חוסן המתאימה לנסיבות הרלוונטיות ולארגון עצמו. כמו כן, יוכן תיק לשעת משבר הכולל הנחיות תפעול ברורות, ויבוצע אימון ותרגול של הצוותים הרלוונטיים להתנהלות בעת משבר תקשורתי. מעבר לכך, החברה המייעצת תשמור על קשר עם הארגון על מנת לעדכן את התוכנית והתיק במידת הצורך. מלבד שדרת הניהול יוגדר ויוקם מערך שאמון על טיפול במשברים, ולמעשה יוגדר מיהו הגורם האחראי שתפקידו הוא לשים לב לבעיות ההולכות ומתעוררות בעודן קטנות.

התנהלות חכמה מונעת משבר

מלבד האמור לעיל, חברת ייעוץ תקשורת תספק הנחיות וקווים להתנהלות חכמה שעשויה למנוע משבר מיותר. לדוגמא, ייתכן שבארגון מסוים נקודות התורפה יימצאו בכוח האדם, ואילו באחר תהיה נקודת התורפה בהיבט המשפטי או הטכנולוגי, בכשל של רגולציה או סביבה, בירוקרטיה וכדומה – לרבות היבטים שאינם גלויים לעיניהם של המנהלים הבכירים. לאור בדיקה כזו, יינתנו הנחיות לצמצום האפשרות ליצירת משבר על ידי התבטאויות העלולות להצית את האש במקומות המועדים, כלומר לדעת היכן קיימים התנאים "הנכונים" לשריפה, ובאיזו שפה לנקוט על מנת להקטין את הסכנה כשפונים אליהם. יתר על כן, אין זה משנה מהו הנושא שעל הפרק, יש לחשוב פעמיים ואף עשר פנים לפני תגובות של הארגון ואנשים שמקבלות הד תקשורתי, ובמקרים רבים עדיף שלא לומר דבר מאשר להתבטא ולגרום נזק מיותר.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

פריצת דיסק, האם יש דרך להתגבר על זה?

מבין כל הבעיות האורתופדיות, פריצת דיסק היא כנראה אחת השכיחות ביותר. על אף שמדובר על בעיה…
כל הזכויות על התמונה שמורות לעומר דרור

מה זה SEO ואיך זה יעזור לעסק שלך?

מבוא ל-SEO אני עומר דרור וב8 השנים האחרונות אני מלווה מאות עסקים בעולמות השיווק הדיגיטלי…
קרדיט תמונה יח

חגורות עור איטלקי איכותיות לגברים - קולקציית 2025 כבר כאן

בעולם האופנה לגברים, חגורת עור איכותית היא פריט שחייב להימצא בארון של כל גבר. סטודיו RUDI…
תמונה : מ' סיירת מטכל, ע

חשיפה : ככה הוא התקבל למטכל ב 30 ימים בלבד !

הסיפור של י' שהגיע אלינו 30 ימים לפני יום סיירות והיום התקבל לסיירת מטכל במאמר שלפניכם…
כל הזכויות שמורות לעומר דרור

מה זה פיפיסי (PPC)? מאיפה זה התחיל ודוגמאות נפוצות

PPC, או Pay-Per-Click, היא אחת משיטות הפרסום הדיגיטלי הפופולריות והאפקטיביות ביותר שיש…
קרדיט תמונה FREEPIK

המהפכה הדיגיטלית: איך BI משנה את עולם העסקים

המהפכה הדיגיטלית כבר כאן, ואין כמעט תחום בחיינו שלא הושפע מהשינויים המהירים שהביאה. עם…