בשנת 1991, נחקק בישראל החוק להעסקת עובדים זרים. החוק קובע את התנאים להעסקת עובד זר, ואף את תנאי קבלת ההיתר הנדרש לכך. בנוסף, החוק מגדיר חובותיו של אדם פרטי או חברה בנוגע להעסקת עובדים זרים, כולל זכויותיהם של העובדים. אחד התחומים בהם ישנה תעסוקה גבוהה של עובדים זרים, הוא תחום הסיעוד עליו נרחיב במאמר זה, תוך התמקדות בנושא זכויות עובדים זרים בסיעוד על מנת שגם אתם המתלבטים לגבי העסקת עובד זר, תהיו מודעים לכך.

 

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

הכל על זכויות עובדים זרים בסיעוד

  • חוזה העבודה – אחת מאותן זכויות עובדים זרים בסיעוד שאין לוותר עליה, היא יצירת חוזה מסודר. הסכם עבודה המפרט את תנאי ההעסקה של העובד הזר בשפה המובנת לו. חשוב לציין כי אי חתימה על הסכם שכזה נחשבת לעבירה פלילית של ממש, שכן החוק מחייב את המעסיקים למסור אף העתק של החוזה לצד העזק נוסף במקום העבודה עצמו.
  • עובדים זרים שפוטרו – באופן עקרוני, מעסיקים רשאים לפטר עובדים זרים בענף הסיעוד, על פי תנאים אותם חולקים כל העובדים בישראל. במידה והמטפל הסיעודי מועסק דרך חברת סיעוד, הרי שכל אחד מהמעסיקים יהיה חייב לשלם את שכרו וזכויותיו על פי היקף המשרה. ישנם מספר מקרים בהם מתקיימים פיטורים; כאשר המטופל נפטר, כאשר חברת הסיעוד או המעסיק מבקשים לפטר את המטפל, כאשר פג תוקף היתר ההעסקה של המטפל, במקרים בהם המטופל הועבר לבית אבות או אושפז לתקופה של למעלה מחודש.
  • החזר כספי – במידה והמטופל נפטר או שהמטפל מפוטר, העובד הזר יהיה זכאי לזכויות כספיות. הסכומים המדוברים נקבעים על פי תקופת ההעסקה וכוללים פדיון ימי חופשה, תשלום שכר אחרון, דמי הבראה ופיצויי פיטורים.
  • חופשות ומנוחה שבועית – זוהי אחת הסוגיות הרגישות בתחום זכויות עובדים זרים בסיעוד בישראל, שהרי באופן טבעי נוצרת סוג של תלות בין המטופל והמטפל. עם זאת, על פי חוק, עובדים זרים זכאיים לתנאי עבודה של שכירים בישראל כולל חופשות חגים, מחלה וחופשה שנתית.

למצוא את האדם הנכון – זהו תהליך לא פשוט

מלבד חובות המעסיק והצורך להכיר את כל זכויות עובדים זרים בסיעוד על מנת לעמוד בחוק, חשוב לזכור כי למצוא את האדם הנכון שיטפל בקרוב המשפחה האהוב הזקוק לעזרה, זוהי משימה שאינה פשוטה בפני עצמה. הרי יש לא מעט חברות סיעוד בשוק, כיצד תדעו שהאדם שתכניסו אליכם הביתה באמת יעניק את הטיפול המסור, האוהב והמדויק? סקר שוק וחיפוש אחר חוות דעת אודות חברות סיעוד שונות, יספיקו כדי להגיע לחברה מקצועית ואמינה.

לאחר מכן, יש לפעול ליצירת הסכם עבודה וכמובן לביטוח העובד הזר. אצל הראל ביטוח עובדים זרים ישמחו לסייע לכם וללוות אתכם צעד צעד, ביצירת הביטוח המשתלם לעובד הזר שממש בקרוב, יעשה שינוי של ממש בקרב האדם האהוב עליכם. איכות החיים שלו עומדת להשתדרג פלאים!

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…