לא מעט אנשים מתלבטים מה לעשות עם הרכב הישן שלהם לפני שהוא יוצא מכלל שימוש ובמיוחד כאשר הוא כבר אינו בר שימוש. לעיתים הם ימשכו שנים ויצברו עליו קנסות כי הוא עומד בשטח ציבורי ומהווה מפגע ותופס חניות, לעיתים הוא פשוט יהפוך להיות גרוטאה בחצר. אז מה ניתן לעשות עם הרכב הישן? האם ניתן להרוויח עליו קצת כסף? האם מישהו יבוא לפנות לנו את הרכב בעצמו וללא תשלום? כל התשובות בהמשך הכתבה.

 

מתי כדאי למכור רכב ישן לפירוק?

מכירת רכב ישן לפירוק יכולה להתרחש בכמה מצבים: כשעלויות הרכב הישן גבוהות ולא משתלמות, כאשר הרכב מושבת לחלוטין וכאשר הרכב עדיין עובד אבל קשה למכור אותו לאנשים בשל מצבו הירוד. בכל מצב אחר ניתן למכור את הרכב לצד שלישי, לאדם שיהיה מעוניין לעשות שימוש ברכב.

כאשר עלויות הרכב גבוהות במיוחד, וכאשר מדובר על רכבים ישנים שצריכים לעבור פעמיים בשנה טסט, בדרך כלל הבעלים יבחרו למכור את הרכב. תיקונים רבים, נזקים של שנים וקילומטראז' גבוה במיוחד יגרמו לרבים להסס ולרכוש את הרכב, מה גם שלעיתים מכירה של רכב במצב לא טוב יכולה לגרור תביעה מצד הרוכשים אם תמונת המצב המלאה של הרכב אינה מוצגת בפניהם.

רכב מושבת הוא רכב שגורר עלויות – בין אם בקנסות מטעם הרשות המקומית ובין אם בתפיסת מקום חניה. מלבד העלויות, רכב שאינו בתפקוד יכול להוות סכנה בטיחותית, במיוחד ברחוב וגם בחניה הביתית.

כיצד ההליך עובד?

הליך מכירת הרכב לפירוק די פשוטה – יוצרים קשר עם החברה לפירוק, היא רואה את מצב הרכב בתמונות או פנים אל פנים ומציעה הצעת מחיר, במידה והצעת המחיר משתלמת ניתן לסגור את העסקה ולהוציאה לפועל. מומלץ מאוד לעבוד עם חברה ותיקה לה ניסיון וותק בתחום רכישת הרכבים לפירוק, שכן ככל שהחברה נמצאת זמן רב יותר בתעשייה זו, כך הקשרים שלה למול המוסכים והרוכשים האחרים ענפים, דבר שיכול להוביל למכירות בטוחות של חלקי החילוף ולתשלום גבוה ומשתלם יותר עבור הלקוח.

מה כדאי לעשות לפני שמתקשרים לחברת פירוק רכבים?

ישנם כמה הליכים שכדאי לבצע לפני שבכלל מרימים טלפון לחברת הפירוק. בשלב ראשון יש לברר האם הרכב אינו נמצא תחת עיקול או שעבוד, כיוון שלחברת הפירוק אין יכולת לבדוק את הנושא. ישנה חשיבות רבה לנושא זה, שכן מכירת הרכב לפירוק היא מכירת הרכב לכל דבר ואין לבצע מכירה של רכב בעיקול. בנוסף, יש לבטל את רישיון הרכב במשרד הרישוי. מדובר על הליך פשוט למדי שמצריך מעט מילוי טפסים, ניתן גם לבקש החזר כספי עבור תשלום האגרה שכבר שולם מראש.

עוד דבר שמומלץ מאוד לעשות לפני מכירת הרכב לפירוק הוא חיפוש מדוקדק בתוך הרכב למציאת חפצים יקרי ערך שאולי הושארו בו. יש לחפש בתא הכפפות ולהוציא ממנו את מסמכי הרכב, יש לחפש בתא המטען ולהוציא חפצים אישיים וכמובן את כל הכלים לתיקון הרכב בדרכים, ויש לבצע חיפוש יסודי ברכב אחר פריטי ערך שאולי נפלו מתחת לכיסאות או בין חלקי הריפוד. מומלץ מאוד להשקיע את הזמן לבצע את החיפוש כיוון שלאחר המכירה אין דרך חזרה.

כמה כסף ישלמו לנו עבור הרכב?

התשלום עבור הרכב יכול להיות בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים, הכול בהתאם לכמה משתנים. יש לבחון אילו חלפים יש ברכב והאם הם במצב טוב. לדוגמה, רכב שהגיר בו עובד מצוין יהיה שווה יותר מרכב שהגיר בו מקולקל, כך גם לגבי המנוע. כדאי לדעת גם שרכבים שכלל לא נמצאים בשימוש ואפילו גרוטאות יכולות להיות שוות כסף במצב בו החלקים שלהם נדירים יותר. כמו כן, ישנם רכבים שהשווי שלהם בכלל נמצא בברזל, לכן יש לקחת כל מקרה לגופו.

מה כולל השירות?

אם יש לכם כוונה למכור רכב לפירוק כדאי לדעת מראש שהשירות כולל את עלויות הגרירה ואת הגרירה בפועל. אחרי שמסכמים על המחיר קובעים זמן נוח לשני הצדדים ומבצעים את הגרירה. לאחר שהרכב נלקח העסקה הושלמה ואין יותר דרישות בין הצדדים, עם זאת, כמו שצוין קודם לכן, יש לוודא שהרכב ללא עיקולים וללא רישיון פעיל כדי להבטיח את טיב העסקה.