לכל הורה יש את אותה המשאלה, שעה שהוא מחזיק את התינוק הקטן שנולד לו בזרועותיו. כולנו, כל ההורים, רוצים לגדל את הילדים שלנו בעולם נפלא. אנחנו מוכנים לעשות הכל, כדי לתת לילדים שלנו את הכלים לגדול בסביבה תומכת, מאושרת, אוהבת וכזו שלא יחסר להם בה דבר. העניין הוא שבעולם החדש בו אנחנו חיים, העולם הדינמי והמאתגר בו אנחנו חיים, זה שהטכנולוגיה בו מתקדמת בכל יום בצעדי ענק, אנחנו לא תמיד יודעים מה הדבר הנכון לעשות. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר אתכם על בחירה נכונה של משחקים לילדים. מדוע הבחירה הזו קריטית ואיך זו יכולה לשמור על הילדים שלנו בעולם מתקדם. רוצים לשמוע עוד? אנחנו כאן.

כלים

 

למה חשוב לאפשר לילדים שלנו לשחק

אנחנו רואים את זה בטבע כל הזמן. גורי אריות משחקים כדי ללמוד את יחסי הכוחות בתוך הלהקה. גורי כלבים משחקים כדי לדעת איך לנהוג בכלבים אחרים וכן הלאה. גם אנחנו, בני האדם, צריכים לשחק כדי ללמוד איך להתנהל בעולם בתוכו אנחנו חיים. למשחק יש שתי מטרות. הראשונה, היא ללמוד איך לשתף פעולה עם ילדים ואנשים אחרים. לצורך העניין, כאשר שני ילדים בגן לומדים לחלוק בניהם צעצוע משותף, הם לומדים איך לשתף פעולה, מה שכמובן ילווה אותם בעתיד בסיטואציות שונות. המשחק הוא גם כלי משמעותי אשר עוזר לילדים שלנו לפתח את המוח. מה זאת אומרת? אתם מכירים את הרגע הזה בו אתם מסתכלים על הילד שלכם ורואים אותו בוהה? ברגע הזה הילד מדמיין הרים וגבעות, הוא מדמיין איך הנעליים שלו הופכות למטוסים קטנים ואיך יצירת הלגו עליה שקד הופכת לטירה מהאגדות. בכל רגע כזה, הילד מפתח חשיבה יצירתית אשר תלווה אותו עוד שנים רבות בהמשך. דווקא בעידן שלנו, בעולם רווי מסכים, אנחנו עלולים לשלול מהילדים שלנו את ההזדמנות לדמיין, ליצור, להרכיב משהו בעצמם. בדיוק בגלל זה משחקי הרכבות חשובים כל כך לילדים צעירים. הם מחזירים לילדים את היכולת ליצור.

דרך המשחק אנחנו יכולים לתקשר עם הילדים שלנו

הטכנולוגיה מביאה איתה הרבה מאוד יתרונות. היא עוזרת לנו לשמור על קשר עם קרובי משפחה רחוקים, היא עוזרת לנו להגיע לפרטי מידע אליהם לא היינו יכולים להיחשף בתנאים אחרים ועוד. אבל, באותה נשימה, הטכנולוגיה כמו לוקחת מאיתנו את רגעי השיעמום וחושפת אותנו כמו גם את הילדים שלנו לאינספור גירויים חיצוניים. בעולם כזה, קשה לצפות מאיתנו להצליח ולהגיע לשיחה עמוקה עם הבן או הבת שלנו על אירועים שהתרחשו בגן או על אתגרים איתם הם מתמודדים בלימודים. משחקי הרכבות הם ורסטיליים וכל אחד יכול ליהנות מהם, בכל גיל. דרך המשחק, אנחנו, ההורים, מקבלים את ההזדמנות לרדת לגובה העיניים ולשוחח עם הילדים שלנו מנקודת מבט חדשה. דווקא דרך משחק, דרך יצירה ובפעילות משותפת, אנחנו לומדים עם הילדים שלנו איך לדמיין, איך לבנות דברים חדשים, איך לשתף פעולה ואנחנו זוכים לבלות איתם, בסביבה סטרילית ושקטה, בעולם אשר יכול להיות רועש במיוחד, לא פעם ולא פעמיים.

המשחק מאפשר לילדים לגלות יצירתיות

דיברנו על כך בקצרה אבל חשוב לנו לשים על כך את הדגש. כאשר הילדים שלנו מתמודדים עם דילמות בעזרת משחקי הרכבות, הם לומדים איך לבנות יצירה חדשה, גם אם הם לא מוצאים את הקוביה המושלמת. משום כך, מדובר על משחק רלוונטי לכל גיל. אם אתם רוצים לתת לילדים שלכם את הכלים להגיע להישגים, אין ספק כי מדובר על משחק אשר יכול להעשיר את עולמם הפנימי.