השקעתם בתכנון, שכרתם אדריכל נחשב, עבדתם עם מעצב פנים מצוין ויצרתם בית בסטנדרטים הגבוהים ביותר שאפשר. ומה עם הגינה? תכנון ועיצוב גינות הוא תהליך שדורש תכנון מקצועי, בנייה מא' עד ת' של מערכות מתוחכמות, עידן ותחכום. מהם האלמנטים שנלקחים בחשבון בתהליך עיצוב הגינה ואיך יוצרים גינה שמשדרת אלגנטיות מצד אחד ותחושת חופש מצד שני. להלן כל הטיפים שלנו בנושא עיצוב גינת יוקרה בבית פרטי.

קרדיט לתמונה - ערן לוינסון - תכנון, עיצוב והקמת גינות ובריכות שחיה בבתים פרטיים.
קרדיט לתמונה - ערן לוינסון - תכנון, עיצוב והקמת גינות ובריכות שחיה בבתים פרטיים.

 

הכל מתחיל בתכנון טוב

עיצוב גינות מתחיל בתכנון. רצוי להתחיל בהבנת המאפיינים הספציפיים של האתר, לרבות גודלו, צורתו, הטופוגרפיה והאקלים שמאפיין אותו. יש לבנות תוכנית משורטטת ומסודרת של שטח הגינה ושל כל האלמנטים שאנחנו רוצים להכניס אליה. התכנון יכול לעזור לנו לנהל תקציב לעיצוב הגינה, לבחור אלמנטים שמתאימים לשטח ולמלא אחר כל הצרכים של הלקוח. במהלך התכנון צריך לקחת בחשבון את כל הרצונות של בעלי הבית רוצים, בכל הנוגע לגינה שלהם, מאזורי הירגעות ושלווה דרך בריכת שחייה ועד למזרקות, גינות ירק או שדרת עצים. אנחנו מכניסים את כל האלמנטים האלו תוך מחשבה על גודל השטח ועל התקציב שיש לנו.

בניית תשתית איכותית

גינה מטופחת מבוססת בין היתר גם על תשתית איכותית. הקמת מערכת השקיה מתקדמת, התקנת ערוגות מסודרות ועמידות לאורך זמן, ריצוף איכותי, סלילת שבילים וכל שאר עבודות הפיתוח החשובות כדי ליצור בסיס לעיצוב הגינה בצורה הטובה ביותר.

  • בחירת צמחים - בחרו צמחים שהם עמידים ורב שנתיים, כולל עצי נוי, שיחים וצמחים. שימו לב לתיאום בין הגוונים, הטקסטורות ולעונות השתילה. רצוי להשתמש בצמחים שופעים ואקזוטיים כדי להוסיף אלמנט של שפע.
  • בחירת חומרי גלם - כדאי לבחור חומרים מובחרים עבור גינון קשה, כגון אבן טבעית, שיש או עץ איכותי עבור שבילים, פטיו וריהוט חוץ. חומרים אלו יכולים לתרום לתחושת יוקרה. שלבו אלמנטים של מים כמו מזרקות, בריכת דגים או בריכת שחיה. הצליל והמראה של מים זורמים, יוצרים אווירה מרגיעה ויוקרתית.
  • מראה הרמוני – יש לוודא כי יש זרימה והרמוניה בין כל מה שמכניסים לגינה על מנת ליצור המשכיות אסתטית. כלומר שכל העיצוביים, החומרים והצמחים שנבחרו חוברים יחד בצורה מגובשת ליצירת מראה אחיד ואלגנטי.
  • תאורה - התקינו מערכת תאורה מעוצבת שתדגיש את היופי של הגינה בלילה. השתמש בתאורה עדינה כדי ליצור אווירה אינטימית וקסומה. ריהוט ואביזרים - בחרו ריהוט חוץ אלגנטי, פסלים ואביזרים דקורטיביים המשלימים את סגנון הגינה. גינות יוקרה כוללות לרוב פינות ישיבה נוחות למנוחה ובידור. שלבו אמנות ופסלים בגן כדי להוסיף נופך של תחכום ויצירתיות. פרטיות - צרו תחושה אינטימית ושל פרטיות על ידי שימוש בגדר חיה גבוהה או צמחיה שמוצבת במיקום אסטרטגי. זה יאפשר לגן להרגיש כמו נווה מדבר פרטי. תחזוקה – יש לדאוג לתחזוקה שוטפת של הגינה כדי לשמור עליה במצב תקין לאורך זמן ולמנוע בעיות גדולות כמו גיזום קבוע, ניכוש עשבים וטיפול עונתי – כל אלה חיוניים ביותר לגינה יוקרתית.

לסיכום - זכרו שעיצוב גינות יוקרה מוצלח הוא כזה שלא רק נראה יפה אלא גם מתפקד היטב עבור האנשים שיעשו בה שימוש מדי יום. הגינה אמורה לספק תחושה של אסקפיזם ושלווה תוך שיקוף של אישיות וטעמו של הבעלים. שיתוף פעולה הדוק בין המעצב ללקוח והתחשבות במאפיינים הייחודיים של השטח הם צעדים חיוניים ביצירת גינה המאזנת בין אלגנטיות וחופש.

עולם עיצוב הגינות הוא עולם מתפתח ובכל פעם מחדש אנחנו פוגשים עוד אלמנט שיכול להכניס תחושה של תחכום לגינה. בתהליך עיצוב גינות אנחנו סוקרים את השוק ומוצאים את האלמנטים האיכותיים ביותר. אנחנו בוחרים בריכת שחייה שתואמת לעיצוב הבית ומתחברת אליו, משלבים צמחים שמספקים סדר ואלגנטיות, בוחרים ריהוט לגינה שמתאים לסטנדרטים של בעלי הבית, בונים דק ופרגולה מעץ איכותי ומשקיעים בחומרי הגמר איכותיים – מהריצוף דרך חיפוי הקירות ועד לפסלים ופריטים קישוטיים אחרים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…