גם אתם יכולים/ות
עם עלייתן של פלטפורמות המדיה החברתית, היופי כבר לא מוכתב רק על ידי סלבריטאים ודוגמניות. היופי הפך לשיח דמוקרטי שבו כל מי שיש לו סמארטפון יכול להשתתף ולקבוע את הסטנדרטים מחדש.
הדברים החיוביים: העצמה וייצוג
המדיה החברתית טיפחה מרחב לאידיאל יופי מגוון. לדוגמה האשטגים כמו #BodyPositivity ו-#BeautyInAllAges המעודדים ומפרגנים לגופים מכל הצורות, הגדלים והגילאים, ומאתגרות את הנורמות המסורתיות.
המדיה החברתית הביאה אייקונים חדשים שמאתגרים את נורמות היופי הקונבנציונליות. תכונות שנחשבו בעבר לפגמים נחגגות כעת. המדיות החברתיות מאפשרות לקהילות מודרות להציג קולות מגוונים ולתבוע מחדש את הנרטיבים שלהן, מאתגרות את הסטנדרטים
באמצעות תוכן שנוצר על ידי משתמשים מגוונים, אנשים מרקעים שונים יכולים לראות את עצמם מיוצגים בתחום היופי. זה עודד מותגים לגוון את ההצעות שלהם ואת מסעות הפרסום השיווקיים שלהם.
פלטפורמות כמו אינסטגרם ופינטרסט הפכו לקנבס לביטוי עצמי יצירתי. אנשים מתנסים באיפור, שיער, סגנונות אופנה וחוגגים את זהותם הייחודית והמבודלת בדרכם.
משפיעני יופי ומאפרים משתמשים במדיה החברתית כדי לספק מדריכים, טיפים והמלצות על מוצרים, מה שהופך את הידע בתחום היופי לנגיש וזמין לכולם.
השליליות: סטנדרטים לא מציאותיים
הנגישות לכלים לעריכת תמונות הובילה לזינוק בתמונות ערוכות ומפולטרות, תוך טשטוש הגבולות בין מציאות לפנטזיה.
חשיפה מתמדת לתוכן שעשוי ומפולטר בקפידה עלולה להוביל להשוואות לא בריאות. אנשים רבים מרגישים לחוצים לעמוד בסטנדרטים בלתי אפשריים שנקבעו על ידי משפיענים וסלבריטאים.
מחקרים מצביעים על כך ששימוש מופרז במדיה חברתית, במיוחד לשם השוואה, יכול לתרום לתחושות של הערכה עצמית נמוכה, חרדה ודיכאון.
ההתפשטות המהירה של טרנדים ומוצרי יופי עלולה להוביל לצרכנות ולצריכת יתר. צרכנים עשויים להרגיש מחויבים לקנות את המהדורות האחרונות כדי לעמוד בקצב רק כדי להרגיש שהם מעודכנים בטרנד שבכל מקרה יחלוף במהירות.
שווה להיות אוטנטי
ההשפעה של הרשתות החברתיות על תקני היופי היא תופעה מתפתחת. יש לה את הכוח לרומם ולהעצים, תוך הצבת אתגרים הקשורים להערכה עצמית וערך עצמי. כאשר אנו מנווטים בנוף היופי הדיגיטלי הזה, חיוני לטפח מערכת יחסים בריאה עם המדיה החברתית, לאמץ את הגיוון ולהכיר ביופי שבאותנטיות. בעידן זה של פיקסלים ופרופילים, יופי אמיתי טמון בלהיות עצמך כי כמוך יש רק אחד והתפקיד שלך הוא להביא את היופי הזה לידי ביטוי לטובתך ולטובת הכלל וכך כולם מרוויחים.
אם גם אתם רוצים לשמור על יופי אוטנטי ולא מפולטר שווה לבקר באתר bebelle המשווק את מוצרי חוה זינגבוים עד לפתח הבית. מוצרי קוסמטיקה מובילים ואיכותיים יאפשרו לכם להעצים את היופי הטבעי שלכם ולהציג את האוטנטיות שלכם בביטחון.
כשאנו מסיימים את הכתבה הזו, מתברר שהרשתות החברתיות הן חרב פיפיות בעולם היופי. היא משקפת הן את הרצון שלנו לביטוי עצמי והן את הפגיעות שלנו ללחצים חברתיים. בעוד שהיא הביאה לדמוקרטיזציה של היופי וקראה תיגר על הנורמות המקובלות, היא גם העצימה אידיאלים לא מציאותיים ותרבות השוואה. האחריות לאזן ולקדם סטנדרטים של יופי בריא מוטלת בסופו של דבר על אנשים פרטיים ועל הפלטפורמות איתן הם מתקשרים.