אריחי ריצוף משיש מושכים תשומת לב ויוצרים אפקט יוקרתי בכל מקום בו הם נמצאים, בזכות טקסטורות ודוגמאות מיוחדות במינן. אבל זו רק אחת הסיבות שבגלל שיש נחשב לאלמנט חיוני עבור פרויקטים אדריכליים רבים. מהן הסיבות הנוספות לבחור ריצוף חוץ משיש ומה עוד כדאי לדעת לפני שבוחרים ריצוף לחצר?

צילום: נמרוד לוי
צילום: נמרוד לוי

ריצוף שיש לפרויקטים חיצוניים

רצפת שיש מסוגים שונים היא בחירה מובילה לשימוש בחצר, במרפסת, או בגינה בזכות מגוון יתרונות:

שיש טבעי מגיע כמעט בכל צבעי הקשת - ניתן להתאים אותו לכל סגנון עיצובי ולכל צורך פונקציונלי. הוא מעניק למרחב יתרונות כמו עיצוב נפלא, עמידות מדהימה, אפשרות ליצירת משטחים מונעי החלקה מסביב לבריכה ועוד. הוא מתאים ליצירת משטחי רצפה, חיפויים, שבילים מדרגות, חיפוי בריכה ולכל צורך. בנוסף, שיש מספק בידוד תרמי, קל יחסית לניקוי ותחזוקה והוא יכול להחזיק מעמד מאות שנים. כל המאפיינים הללו ביחד - יוצרים איכות שאי אפשר להתווכח איתה.

איך בוחרים רצפת חוץ משיש

האזורים הנפוצים ביותר ליישום רצפת שיש חיצונית הם אזורי הפטיו בחצר ובגינה, מרפסות שמש, מדרגות ושבילים ברחבי הגינה. המרקם והדוגמאות המרתקים של השיש נותנים למעצבים ואדריכלים חופש עיצובי פנטסטי והם מאפשרים ליישם סגנונות עיצוב מופלאים ורבים. בין אם מדובר בפרויקט פרטי, מסחרי או ציבורי - ריצוף שיש מאפשר להגשים כל חזון עיצובי. עם זאת, בחירת סוג האריחים מבוססת על מספר גורמים - העיקרי בהם הוא העיצוב:

אם מדובר למשל על אזור קטן יחסית, מקובל להשתמש באריחי שיש בהירים, או לבנים, בגווני שמנת ואפור בהיר, שיוצרים תחושת מרחב בהיר ופתוח. אריחי שיש כהים לעומת זאת, יכולים ליצור אפקט מודרני מסוגנן ודרמטי, רצפה עמידה בפני כתמים ולכלוך, המצריכה פחות השקעה באחזקה וניקיון. כאשר מדובר על אריחי שיש ליצירת שבילים או לשילוב בגינה, אפשר להשתמש במגוון רחב של צבעים וגוונים, אם כי בישראל בהחלט מקובל יותר להשתמש באבנים בהירות - בעיקר כאשר הריצוף חשוף לשמש ישירה.

התאמת רצפות שיש לצרכי הפרויקט

היופי הטבעי של השיש משתלב היטב במראה הטבעי של הגינה, תוך שהוא מוסיף לה חן ויוקרה, בהתאם לסוג השיש, סגנון העיבוד והמרקם שלו. לדוגמא, ניתן להזמין אריחי ריצוף שיש מונעי החלקה במשטחי ריצוף רטובים - כמו בסביבת הבריכה וגם למי שרוצה ליצור ריצוף חוץ בטיחותי לימים גשומים ומושלגים. אריחי שיש אלה מיוצרים מסוגים נקבוביים יותר של שיש, שסופגים את המים מעט יותר לעומת סוגים אחרים של שיש וכן אריחים בגימור מיוחד, המיועד למנוע החלקה, או אריחים בציפוי חומר מונע החלקה. אריחי שיש מתאימים גם לצורך חיפוי יוקרתי לבריכות שחיה, תוך שהם מחזקים את האיטום של הבריכה, מספקים תחושה חלקה ונקיה ויוצרים עיצובים מרהיבים.

רמת העמידות של רצפת שיש בגינה

עמידות היא פרמטר חשוב בבחירת ריצוף לחצר. לכן כאשר אתם בוחרים שיש לריצוף חוץ, חשוב לוודא שאתם רוכשים אותו מידי ספק אמין ואיכותי, שיכול לתת לכם אחריות ארוכת טווח. לא פחות חשוב - לוודא התקנת הריצוף עם מתקינים שמתמחים בהתקנת רצפות שיש, כדי לוודא התקנה ששומרת על מצב מעולה של הריצוף לשנים רבות. בנוסף, מומלץ לבדוק מראש מהם צרכי התחזוקה של הריצוף ולוודא שאתם בוחרים ריצוף חוץ משיש שיש לו צרכי תחזוקה מתאימים עבורכם.

חברת אבסולוטו מתמחה באספקה וייבוא של משטחי שיש מובחרים וייחודיים מכל רחבי העולם למגוון צרכים, כולל ריצוף שיש, לצד סוגים שונים של אבן טבעית לצורכי חיפוי, ריצוף, בניה, אמנות ועוד.

היכנסו לקטלוג או למתחם התצוגה שלנו למידע נוסף!

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…