עסקים, ולא משנה באיזה תחום ובאיזה סדר גודל, מתמודדים עם לא מעט אתגרים, ברובם כלכליים. בישראל, מוצעות לאותם עסקים מגוון של אפשרויות, בתצורת הקלות שונות והזדמנות להתמודד עם המצב הכלכלי בצורה נכונה ובהתאמה מלאה. הלוואה בערבות המדינה היא אחת הפופולאריות שבהן והיא משמשת, פשוטו כמשמעו, כחבל הצלה לעסקים מענפים רבים. היא מאפשרת לקבל הלוואה מוגדלת מהמדינה בהליך מזורז ולהיעזר בה כאמצעי לתמיכה כלכלית בכל מצב. אם אתם עסק ששוקל לפנות לקבלת הלוואה מסוג כזה, המאמר הבא הוא המיוחד עבורכם.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

מהם המאפיינים של הלוואה בערבות המדינה

הלוואה הניתנת לעסקים מטעם המדינה היא בעלת מאפיינים מיוחדים, המבדילים אותה מהלוואות אחרות. מאפיין בולט אחד של הלוואה בערבות המדינה הוא תהליך הגשת הבקשה המהיר והמפושט, המאפשר לעסקים להתמודד מול הבירוקרטיה הלא פשוטה בקלות רבה יותר. בהיותה מיועדת ליזמים, עסקים עם מחזור מכירות של עד 100 מיליון ש"ח, תעשיינים, יצואנים, חקלאים ועמותות חברתיות, הלוואה זו מהווה פתרון פיננסי לקשת רחבה מאד של מגזרים ומשלל ענפים.

מאפיין מרכזי נוסף הוא היותה כזו הניתנת בערבות המדינה, מה שמספק רשת ביטחון הן למלווים והן ללווים, לעסקים השונים. רמת הביטחון המוגברת הזו מעודדת את הבנקים להעניק הלוואות לעסקים שעלולים להתמודד עם אתגרים מול פתרונות מימון אחרים ולהיות בראש שקט יותר. פריסת התשלומים על פני חמש שנים, האפשרות לדחות את התשלום הראשון בחצי שנה והיכולת להשתמש בהלוואה למטרות שונות הופכים את ההלוואה הזו לגמישה מאד, ולכזו שיכולה להתאים ללא מעט עסקים בתקופות לא קלות.

מי הוא קהל היעד של הלוואה בערבות המדינה

הלוואה בערבות המדינה תוכננה אסטרטגית כדי לתת מענה לקהל יעד מסוים, והיא פונה למגוון רחב של עסקים המתמודדים אתגרים כלכליים שונים. יזמים יכולים למצוא בהלוואה זו פתרון מצוין, ארגונים קטנים ובינוניים יכולים להיעזר בהלוואה הזו בתקופות מסוימות בהן האתגר הכלכלי הוא רב. עסקים עם מחזור הכנסות שנתי של עד 100 מיליון ש"ח זכאים גם הם להלוואה זו, מה שמשקף את מחויבותה של המדינה לתמוך עד כמה שניתן בעסקים, חברות וארגונים רבים.

בנוסף, הלוואה זו פונה גם לתעשיינים, יצואנים, לחקלאים ועמותות חברתיות, מתוך הכרה בצרכים המגוונים של מגזרים אלה. מטרתה היא שעסקים העוסקים בפעילות תעשייתית, אלה התורמים לסחר בינלאומי, חקלאיים וארגונים חברתיים, כולם ייהנו מהתמיכה הכספית והביטחון הניתנים תחת ערבות המדינה. על ידי פנייה לקהל מגוון כל כך, הלוואה זו שואפת לטפח חוסן ויציבות כלכליים בענפים רבים ככל שניתן בעולם העסקים המקומי.

אילו יתרונות מציעה הלוואה זו בהשוואה להלוואות אחרות

כאשר משווים הלוואה בערבות המדינה להלוואות אחרות מגלים שפע של יתרונות לטובתה של הלוואה זו. יתרון בולט אחד הוא תהליך מזורז ויעיל במיוחד, המספק לעסקים אמצעי מהיר לקבלת התמיכה הכלכלית שלה הם זקוקים. הנוחות של פנייה עצמאית בהליך קצר וידידותי מפחיתה מכשולים בירוקרטיים, ומאפשרת לעסקים להתמקד בפעילות הליבה שלהם במקום להתמודד עם ניירת מסורבלת ובירוקרטיה לא פשוטה.

בנוסף, הריבית הכלולה בהלוואה זו הופכת אותה להסדר מועדף בשל התנאים הטובים שלו. עובדה זו מבטיחה שהעומס הפיננסי על עסקים מוקל על ידי מתן הלוואות בשיעורים המותאמים לתנאי השוק ולעיתים בתנאים טובים בהרבה מכל הלוואה אחרת. פריסת התשלומים על פני חמש שנים, יחד עם אפשרות לדחות את התשלום הראשון בחצי שנה, מוסיפה רובד של גמישות, תוך התאמה ליכולות התזרים וההחזר של העסקים. יתרונות אלה הופכים את ההלוואה בערבות מדינה כאפשרות נוחה לעסקים המעוניינים בפתרונות פיננסיים נגישים, יעילים ונוחים.

אילו מסלולים עומדים לרשות המבקשים הלוואה בערבות המדינה

הלוואה זו מציעה מגוון של מסלולים, הנותנים מענה לצרכים המאפיינים עסקים במגזרים שונים. לעסקים בשלב הקמה מעניקה התכנית הלוואות עד 500,000 ש"ח המחייבות בטחונות של 10% לסכומים של עד 300,000 ש"ח ו-25% לכל סכום נוסף. גופים בעלי מחזור מכירות של עד 6.25 מיליון ש"ח יכולים לבקש הלוואה עד 500,000 ש"ח, כאשר דרישות הביטחונות מוגבלות ל-25%. עסקים גדולים יותר עם מחזור מכירות העולה על 6.25 מיליון ש"ח יכולים לבקש הלוואה בגובה של עד 8% מהמחזור, עם אותו אחוז בטחונות.

הלוואה בערבות המדינה גם פונה, כאמור, למיזמים תעשייתיים עם ותק של שלוש שנים ומעלה, ומציעה הלוואות עד 90% מסכום ההשקעה או 15% מהמחזור העסקי (הנמוך ביניהם). עסקים חקלאיים הפועלים בענף עם מחזורים של עד 5 מיליון ש"ח יכולים לבקש הלוואה עד 750,000 ש"ח המחייבת בטחונות של עד 10%. מסלולים אלה מציגים את יכולתה של ההלוואה לספק מענה בהתאמה מלאה, במטרה לסייע לעסקים בשלבי פיתוח שונים ובענפים מגוונים.

לסיכום

הלוואה בערבות המדינה היא פתרון פיננסי מצוין לעסקים המתמודדים עם אתגרים כלכליים. מותאמת לצרכיהם של ענפים רבים, הלוואה זו מציעה הליך קבלה מזורז, מתן ריבית נוחה בשוק וגמישות של פריסת תשלומים על פני חמש שנים. ההלוואה מרחיבה את תמיכתה ליזמים, תעשיינים, יצואנים, חקלאים ועמותות חברתיות עם מטרות הלוואות שונות, כולל הון חוזר, השקעות והקמה. היא  מציעה מספר מסלולים ומהווה גלגל הצלה אסטרטגי לעסקים חוצי מגזרים.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…
קרדיט לתמונות PIXABAY

טיפול ותחזוקה של ציפויי חרסינה: כך תשמרו על חיוך בריא ויפה

ציפויי החרסינה לשיניים הם חזית הטכנולוגיה והבחירה הראשונה של רבים וטובים, אנשים שלא…