העולם שבו אנו חיים הופך להיות יותר דיגיטילי ומתקדם מרגע לרגע ואין הדבר מפתיע - לא צריך לקרוא סטטיסטיקות בשביל להבין זאת, מספיק להסתובב בחוץ ולראות איך כולם שקועים במכשירי הסמארטפון שלהם ואיך כולם עובדים היום מכל מקום באמצעות מחשב נייד. אולם, ההתקדמות האדירה הזו הביאה איתה גם מספר לא מבוטל של סכנות שכן, כאשר כל המידע עלינו זמין ברחבי הרשת, בשנייה יהיה ניתן לראות פרטים עלינו שלא בהכרח נרצה שנראה, כך שחשוב מאוד להיזהר במהלך כל שימוש אינטרנטי שלנו. אז מה חשוב לקחת בחשבון כאשר גולשים באינטרנט, אלו סכנות ואתגרים העידן הדיגיטלי הביא איתו וממה עליכם להיזהר? בכתבה זו, המומחים שלנו יסבירו לכם כל מה שחשוב לדעת על אזהרות ואתגרים בעידן הדיגיטלי, וכל הסובב סביב נושא זה.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

ממה חשוב להיזהר באינטרנט?

  • להגיד מידע שקרי - כל מצב בו מסרתם פרטים שקריים על אדם אחר או לחילופין, הצגתם אדם באור מסוים שאינו מוצא חן בעיניו ואינו תואם את המציאות מסכן אתכם לגמרי. למעשה, במידה ומסרתם מידע מטעה בקשר לאדם אחר ואותו מידע מציג אותו באור שלילי, אתם חשופים להגשת תביעת דיבה. חשוב להדגיש כי מדובר על כלל דו-סטרי, כלומר גם מנגד, כאשר אתם מניחים כי מידע מסוים שפורסם עליכם ברחבי הרשת הוא תלוש מהמציאות ומציג אתכם באור שלילי עד לכדי מצב של לשון הרע, בהחלט תוכלו להגיש תביעת דיבה כנגד אותו אדם שפרסם את התכנים עליכם על מנת לנסות ולהשיג את הפיצויים שמגיעים לכם.
  • חשיפת פרטיות - העידן האינטרנטי הביא איתו סכנות גדולות למדי גם באשר לנושא הפרטיות שכן, הרבה מאוד האקרים וגורמי זדון עשויים לפרוץ למכשירים שלכם או לשרתים אשר מכילים מידע רגיש שלכם וכתוצאה מכך אתם עלולים לחוות פגיעה בפרטיות.

מהי פגיעה בפרטיות?

הפירוש לפגיעה בפרטיות הוא די חד משמעי, למעשה מדובר על כל מקרה בו אתם סבורים כי הפרטיות שלכם נפגעה. ניתן למנות מקרים בהם המעסיק שלכם ראה לנכון "לחטט" בתיבת הדואר האלקטרוני או במכשיר הסלולרי שלכם שהשארתם פתוחים, מקרים בהם פרצו לכם לאחד מחשבונות המדיה החברתית וכן גם מקרים בהם אדם מסוים מבלש או עוקב אחריכם באופן שמטריד אתכם ופוגע בפרטיותכם. חשוב מאוד לציין כי אסור להתעלם ממקרים של פגיעה בפרטיות שכן, מדובר על הטרדה ועבירה חמורה לכל דבר ועניין, כזו אשר עליכם לטפל בה ולמצות את הדין עם האדם שפגע לכם בפרטיות. לשם כך, עליכם לשכור את שירותיו של עורך דין הגנת הפרטיות מנוסה ומקצועי על מנת שזה יוכל לסייע לכם משפטית, לייעץ לכם וללוות אתכם לאורך כל הדרך במסגרת התהליך המשפטי שבמסגרתו תדרשו את שמגיע לכם.

איך בוחרים עורך דין הגנת פרטיות?

לבחירה נכונה של עורך דין קיימים מספר היבטים חשובים:

  • ניסיון - ניסיון הוא ללא כל ספק היבט חשוב ואף מרכזי באשר לבחירת עורך דין שתוכלו לשכור את שירותיו שכן, ככל שעורך הדין יהיה יותר מנוסה כך סביר להניח שהוא התמודד עם כמות רבה של תיקים שונים ולפיכך ידע כיצד לייעץ לכם ולהדריך אתכם מפאת ניסיונו המעמיק בתחום.
  • אמינות - חשוב מאוד לבחור עורך דין מקצועי ומנוסה, אך שיהיה גם אדם ישר והגון, כך שתוכלו להיות בטוחים כי אותו עורך הדין ישים את האינטרסים האישיים שלכם ואת קידומם בראש מעיינותיו, יהיה שקוף איתכם ולא יסתיר מכם מידע רלוונטי ויפעל מסביב לשעון על מנת להבטיח שתקבלו את מבוקשכם.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…