אוכל לכלבים הוא חשוב כמובן לבריאותו של כל כלב וחשוב לדעת איך להתאים את המזון לכלב שלכם. בכך נעסוק בעמוד זה.

כלים
אוכל לכלבים
אוכל לכלבים

 

אוכל לכלבים יבש או רטוב? איזה אוכל מומלץ לכלבים שלנו? תלוי את מי שואלים. אנו נתקלים לא מעט בשאלות אלה מבעלי כלבים.
במאמר זה נפרט את היתרונות והחסרונות של כל סוג, תוך התחשבות באלמנטים כמו נוחות, טעם ובריאות. בין אם אתה שוקל לאמץ כלב חדש או סתם שוקל שינוי בתזונה של חברך הפרוותי, מאמר זה ידריך אותך לקבל החלטה מושכלת.

מזון יבש לכלבים: אפשרות נוחה?

כשמדובר בבחירת המזון הנכון לכלבים, נוחות היא לרוב בראש סדר העדיפויות של בעלי חיות מחמד. כאן נכנס לתמונה מזון יבש לכלבים. עם חיי המדף הארוכים והאחסון הקל שלו, מזון יבש לכלבים הוא ללא ספק אפשרות נוחה.
אין צורך לדאוג לגבי קירור, הוא לא מתקלקל בקלות, פשוט שופכים את זה לתוך הקערה של הכלב שלך ואתה מוכן ללכת.

מזון יבש לכלבים קל למדידת כמויות והאכלה, הוא מאפשר שליטה במנות ומבטיח שהחבר הפרוותי שלך יקבל את הכמות הנכונה עבורו. בנוסף, הוא קל משקל וקל לשינוע, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור בעלי כלבים בדרכים או לאלה המטיילים לעתים קרובות עם הכלבים שלהם.

יתרון נוסף של מזון יבש לכלבים הוא חיי המדף הארוכים שלו. בניגוד למזון רטוב לכלבים, שבדרך כלל צריך לצרוך אותו תוך מספר ימים מהפתיחה, מזון יבש יכול להחזיק מעמד חודשים מבלי להתקלקל. זה אומר שאפשר לקנות כמויות גדולות ולחסוך כסף בטווח הארוך, כמו גם להימנע מנסיעות תכופות לחנות החיות.

חשוב לוודא איזה מזון קונים, לא כל המזונות היבשים לכלבים איכותיים.
ישנן אפשרויות באיכות נמוכה יותר העשויות להכיל חומרי מילוי, תוספים מלאכותיים וכמויות מוגזמות של פחמימות, שעלולות להזיק לבריאות הכלב שלך.
מומלץ לקרוא את תווית המזון עם הרכיבים ולבחור מזון יבש לכלבים מאוזן מבחינה תזונתית ומספק את החומרים המזינים הדרושים לו.

אוכל רטוב לכלבים: הבחירה הטעימה יותר?

כשזה מגיע לטעם, מזון רטוב לכלבים לוקח לעתים קרובות את הכתר. הניחוח העשיר והמרקם העסיסי של מזון רטוב עלולים להיות מפתים ואפילו כלבים בררנים לא יוכלו לעמוד בפיתוי.
תכולת הלחות הגבוהה במזון רטוב לכלבים לא רק משפרת את הטעם, אלא גם עוזרת לשמור על לחות הכלב שלך. מה שמועיל במיוחד למי שלא שותה מספיק מים במהלך היום.

מזון רטוב לכלבים מציע מגוון רחב יותר של טעמים ומרקמים בהשוואה למזון יבש.
יש אינסוף אפשרויות אפילו לכלבים הבררנים ביותר. מגוון זה יכול להתאים גם לכלבים עם בעיות שיניים המתקשים ללעוס מאכלים קשים יותר.

עבור חלק מהבעלים, האכלת הכלבים שלהם במזון רטוב יכולה להיות חוויה מהנה יותר. צפייה בכלב שלך זולל בשקיקה קערת מזון רטוב יכולה להביא שמחה וסיפוק, בידיעה שהוא נהנה מאוד מהארוחה.

ישנם מספר שיקולים שכדאי לזכור כאשר בוחרים מזון רטוב לכלבים כגון: העלות, שכן מזון רטוב נוטה להיות יקר יותר ממזון יבש. יש לו גם חיי מדף קצרים יותר לאחר פתיחה, הדורשים קירור וצריכה מהירה.

השפעת האוכל על בריאות השיניים של הכלב שלך

ההשפעה של מזון יבש ורטוב על בריאות השיניים של הכלב היא גורם חשוב שיש לקחת בחשבון בעת הבחירה בין שתי האפשרויות.
מזון יבש לכלבים נחשב לעתים קרובות כמועיל לבריאות השיניים בשל המרקם שלו. פעולת הלעיסה יכולה לסייע בהסרת רובד ואבנית.
חלק מהמזונות היבשים של כלבים פותחו במיוחד כדי לתמוך בבריאות השיניים, עם תוספת מרכיבים המסייעים להפחית את הפלאק ולרענן את הנשימה.

מזון רטוב לכלבים עשוי שלא לספק את אותה רמה של יתרונות דנטליים. זה עלול להוביל לבעיות שיניים כמו מחלת חניכיים, עששת וריח רע מהפה. מזונות רטובים מסוימים של כלבים מכילים מרכיבים המסייעים לבריאות השיניים, כגון אנזימים או תוספים המסייעים בהפחתת היווצרות הפלאק.

כדי להבטיח בריאות שיניים טובה ללא קשר לסוג המזון שתבחרו, חשוב להקפיד על שגרת טיפול שיניים קבועה עבור הכלב שלכם. זה כולל צחצוח שיניים באופן קבוע עם משחת שיניים ידידותית לכלבים, שימוש בצעצועים דנטליים שיעזרו בניקוי השיניים שלהם.

לסיכום

ההחלטה בין מזון יבש לרטוב תלויה במידה רבה בצרכים וההעדפות הספציפיות של הכלב שלכם. בעוד שאוכל יבש מציע נוחות ויתרונות דנטליים, מזון רטוב יכול להיות טעים יותר ומעניק יותר לחות. חשוב לשקול את כל הגורמים הללו לפני שבוחרים. תזונה מאוזנת, בין אם רטובה, יבשה או שילוב של שניהם, היא המפתח לבריאות הכלב שלך.

באתר אורבן פט תמצאו מגוון רחב של אוכל לכלבים, הן יבש והן רטוב. הצוות שלנו ישמח לעזור לכם לבחור את המזון המתאים ביותר לכלב שלכם.