בסה"כ השנתי נפגעים רוכבי רכב דו גלגלי ביחס כפול ממספרם על הכביש. לפי נתוני "אור ירוק", מאז תחילת השנה נהרגו עשרה רוכבים מתוכם כשבעה בימים האחרונים. בשנים 2009-2010 חלה עלייה של 32% במספר ההרוגים שרכבו על רכב דו גלגלי.
הגיע הזמן, שמשרד התחבורה המופקד על המאבק בתאונות הדרכים, יתחיל למלא את חובותיו כלפי ציבור הרוכבים המשלמים מחיר בלתי מתקבל על הדעת על זכותם לרכוב בכבישי ישראל.
בעבר, לאחר שהילד אמיר בלחסן נסע על קורקינט ממונע, נפצע קשה והפך לצמח ולאחר ששניאור חשין ז"ל, רוכב אופניים נהרג, שניהם בתאונות "פגע וברח", הגשתי הצעת חוק להחמרת הענישה בתאונות מסוג זה. לצערי, נאלצתי להיאבק במליאת הכנסת על מנת להעביר את הצעת החוק בקריאה טרומית, לאחר שהחוק לא אושר בועדת השרים לחקיקה.
משרד התחבורה, חייב לפעול במהירות ובנחישות להסדרת תשתיות מתאימות, מעקות סלחניים לרוכבי דו גלגלי בצידי הדרך, איסור על סימון כבישים בצבע שמן הגורם לסיכון חייהם של רוכבי דו גלגלי. נדרשת פעילות הסברתית רחבה באמצעי התקשורת שתמחיש לנהגים ברכב את הסכנה בפנייה ומעבר נתיב ללא איתות מוקדם וכמו כן, הסברה לגבי "שטחים מתים" שבהם נהג הרכב אינו מבחין ברוכב האופנוע.
כל אלה ויותר הינם נושאים שבאחריות משרד התחבורה אשר נתן ידו לקיצוץ של 200 מיליון שקל מתקציבי המאבק בתאונות הדרכים. העלייה הדרמטית במספר ההרוגים בתאונות הדרכים כבר בחודשים הראשונים של שנת 2011, מחייבת היערכות שונה ופעילות מיידית.
הכותב הוא ח"כ זאב בילסקי (קדימה)