הבוקר תידון ועדת הכלכלה של הכנסת בהצעות החוק של ח"כ אורלב וח"כ אזולאי, שנועדו לפתור את תופעת "דואר הזבל". הצעת החוק המקורית הוגשה כתיקון לחוק הגנת הצרכן התשמ"א –1981 . המציעים התבקשו להחריג את תיבות הדואר מהאיסור על הנחת דברי פרסומת

כלים

"בשנים האחרונות מוצפות תיבות הדואר של כולנו בדברי דואר פרסומיים הסותמים את התיבות ומקשים על השימוש בהן. דלתות בתינו הפכו, ללא הסכמתנו, ללוחות פרסומת עליהן מונחים השכם וערב, מגנטים ומודעות המפרסמים עוסקים ועיסוקים שונים. שמשות הרכב משמשות לוח מודעות למכוני ליווי, ידיות הדלתות הפכו למתלים למודעות פרסומת גדולות, ובמקרים רבים נדחפים עלוני הפרסומת גם בחריץ שבין הדלת לרצפה, ישירות לבית הצרכן." אומרים לקראת הדיון במועצה לצרכנות.

לעמדת המועצה לצרכנות , אם מחריגים את תיבות הדואר מהצעת החוק, יש לאזן בין זכותם של בעלי העסקים לפרסם, לבין זכותו של הצרכן להימנע מקבלת דברי פרסומת. לעמדת המועצה, על המפרסמים יהיה לכבד את רצון צרכנים אשר יביעו במפורש, באמצעות סימון תיבת הדואר במדבקה, את חוסר רצונם לקבל דואר פרסומי.

כמוכן מציעה המועצה לצרכנות להוסיף הוראות לחוק בעניין פיצוי לדוגמא, התואמות את מנגנון לפיצוי לדוגמא הקיים בחוק הגנת הצרכן ובחוקים אחרים.

מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג אומר כי פרסומת בדרך שיווקית נאותה , יכולות להביא תועלת לצרכנים, מגבירה את התחרות ומאפשרת לממש את זכות הצרכן לבחור, תוך קבלת מידע רב יותר על עוסקים שונים ומוצרים ושירותים קיימים העומדים לבחירתו.