הנחיית הארגון: עובדי צה"ל שבנוסף לתפקידם נדרשים לנהוג ברכב צבאי לא יעשו כן ויתבקשו להפקיד את רישיונם הצבאי. "אם לא יסורו לשבת לשולחן המשא ומתן יוחרפו הצעדים הארגונים"

כלים

יו"ר ארגון עובדי צה"ל, משה פרידמן, הודיע כי "בשל הפסקת המשא ומתן ללא כל סיבה והתעלמות מדרישותינו הצודקות, לא הותירו בפנינו ברירה, אלא לנקוט לראשונה בצעדים ארגוניים".

לאחר 18 חודשי משא ומתן שלא נשאו פרי והופסקו באופן שרירותי ולאור עמדת מערכת הביטחון לקטוע את המשא ומתן ולסרב להידבר, החליט ארגון עובדי צה"ל להחריף את מאבקו.

הארגון הנחה את עובדי צה"ל בכל היחידות, שמתבקשים בנוסף על תפקידם המקצועי לנהוג בכלי רכב צבאי, להפקיד את הרישיון הצבאי שלהם. צעד ראשון זה יוביל לחוסר גדול בכוח אדם ופגיעה בפעילויות הצבאיות.

הובהר כי הצעד נוגע לעובדים שאינם נהגים מקצועיים הנדרשים לנהוג בנוסף לתפקידם הצבאי המוגדר. הארגון הבהיר כי עובדים אשר מקצועם הצבאי המוגדר הינו נהג או מדריך נהיגה לא ייקחו חלק בצעד ארגוני זה.

על מנת שלא לפגוע בביטחון המדינה וברווחתם של חיילים סדירים, הוקמה ועדה אשר תדון בבקשות לשחרור עובדים אשר עיסוקם חשוב וקריטי, מהצעדים הארגוניים.

לאור הרגישות כאמור, לראשונה מוקמת ועדת חריגים הפועלת 24 שעות ביממה עם הליך ערעור מובנה על החלטותיה, במסגרת הוועדה קיים "נוהל דחוף" למקרי חירום. בארגון הוסיפו כי הוועדה תבחן כל בקשה יסודיות ובכובד ראש.

ארגון עובדי צה"ל הוא האיגוד המקצועי היציג של למעלה מ-20,000 איש, עובדים אזרחיים וגמלאים. אלפי עובדים מתוכם, מועסקים בזרועות צה"ל, בפיקודים ובחילות, בקשת רחבה מאוד של כ 300 מקצועות הפרוסים לאורך גבולות המדינה ותורמים לביצור עוצמתו של צה"ל.

במשך השנים, שכרם של עובדי צה"ל נשחק ונפגע לעומת עמיתיהם במערכת הביטחון, העובדים נמצאים בתחתית הסולם של השכר במגזר הביטחוני, הארגון חותר, כי שכרם יתקרב אל שאר עובדי מערכת הביטחון: עובדי הגופים הביטחוניים, עובדי משרד הביטחון, אנשי צבא הקבע ועוד.

לדברי יו"ר הארגון, משה פרידמן:"משרדי הבטחון והאוצר מתכחשים לחובה לנהל מו"מ, אין אוזן קשבת והיחס של המערכת מזלזל ומתעלם כלפי עובדי צה"ל".