במסגרת עבודות הגמר נדרשים השבוע סטודנטים משנה ב' במגמת "אדריכלות ועיצוב פנים" במכללה הטכנולוגית להנדסאים כינרת בעמק הירדן, לתכנן מרכז נוער בפנימיה של קיבוץ בית זרע ולחברו למבנה מגורים קיים הזקוק לשיפוץ
במהלך הסמסטר נפגשו הסטודנטים והמנחים עם מנהל הפנימיה בקיבוץ בית זרע, ירון קמינסקי, וכן עם הנערים והנערות מהפנימיה כדי להגדיר את צרכיהם ומאוויהם.
מנהל הפנימייה, ירון קמינסקי: "מדובר בפרוייקט מקסים שכלל ביקורים תכופים של הסטודנטים בפנימייה לשם תשאול הצרכים של התלמידים, מהוויהם וצרכיהם. הסטודנטים הסתובבו בביתן שכבת יב', ושאלו את התלמידים איך היו רוצים לראות את החדרים שלהם בעתיד. במקביל העברנו לסטודנטים רשימה של צרכים ומהווים שהתלמידים העלו בפנינו במהלך השנים וכיצד אני חולם לראות בעיניי את מבנה הפנימייה העתידי ואלו אלמנטים הוא יכלול דוגמת מועדון נוער חדיש. בכלל, יש לנו כיום שיתופי פעולה מקסימים עם הסטונדטים במגמות השונות במכללה דוגמת פרוייקט החניכה "פרח" ומעורבות חברתית שבהם נוטלים הסטודנטים מהממכללה הטכנולוגית להנדסאים חלק ומגיעים אלינו לפנימייה. יש לדוגמה סטודנט ממגמת הקולנוע והטלוויזיה שמעביר שיעורים קבועים".
בקורס בעיצוב פנים, בהנחיית האדריכלית דליה קרמר והנדסאית האדריכלות מישר אייל נתבקשו הסטודנטים לארגן מחדש את אחד ממבני המגורים תוך הכנסת מקלחת ושירותים לכל אחד מהחדרים, ובנוסף לתכנן קטע מהמבנה- אחד החדרים או האזור המשותף המשמש כמטבחון ומקום בילוי וחברה.
בתכנון האדריכלי, בהנחיית אדריכל עופר רנד, והאדריכלית יוני אבידן התבקשו הסטודנטים לתכנן במגרש צמוד למבנה המגורים מרכז נוער לשימוש כולל של הפנימיה, כשהמבנה מחובר למבנה המגורים ברחבה משותפת. ההגשות התנהלו כאשר כל שלושה סטודנטים הסבירו את מהלך עבודתם בהסבר ממצה של 5 דקות ולאחריו האורחים המוזמנים להגשה העירו את הערותיהם.
קמינסקי: "נכון להיום הפרוייקט נשאר על דפי השרטוטים , אך רעיון מעניין הוא שכשיגיע העת לשפץ ביתן נוסף אנו נעשה זאת בפועל באמצעות שיתוף פעולה מלא עם הסטודנטים במגמה".
מרכזת מגמת האדריכלות והעיצוב במכללה הטכנולוגית להנדסאים כינרת בעמק הירדן, אדריכלית מאיה רנד-בלוך מציינת כי: "נושאים שעלו לדיון בעבודה הם תנאי מזג האוויר החם בעמק הירדן והאמצעים להתמודד עימם מעבר לשימוש השגור במזגנים, חיבור עם הפנימייה ותפקודיה השונים, הגדרת צרכים של בני הנוער בפנימייה, באיזה אופן אדריכלות יכולה לאפשר תחושת ביתיות וחמימות, בניית שפה אדריכלית, הבנת סכימת התנועה בפנימיה וכדומה".
בסמסטר שחלף , התמודדו הסטודנטים בשנה א' לראשונה עם תכנון מתחם ב"ירדנית" כשכל סטונדט יצר תוכנית ממוקדת למקום שתוכנן על ידו. הגדרת התיפקוד של מטרת השהייה הוגדרה בכל פרוייקט באופן שונה: כמתחם לדייגים, כסטודיו לציור, כמקום מנוחה למטיילים, כצימר, כבית קפה, כמקום מרגוע לנשים, כמקום למדיטציה וכולי.