למה ?
1. פרטנר רוכשת את "הלווין" המשמעותי היחיד שנותר בשוק התקשורת. והיא עושה זאת בעיקר כי אין לה ברירה, ללא הרכישה של פרטנר היא תאבד את היכולת להקים קבוצת תקשורת אמתית, בניגוד לפעילות סלולר בלבד, לאחר שנכשלה בניסיונה לחדור לשוק באופן ישיר לפעילות הקישוריות לאינטרנט.
2. העסקה אמורה להניב סינרגיה. פרטנר תוכל לקצץ מהר מאד חלק ניכר מההוצאות של סמייל 012 בתחומי השירות, בילינג, הנהלה ועוד כך, שהיא רואה מכפילים נוחים יותר לרכישה במבט אל תוך 2011.
איזה שווי זה גוזר לסמייל ?
פרטנר רוכשת את סמייל במכפיל EBITDA של 5.3 ומכפיל תזרים של 11.5-12 על התוצאות הצפויות בשנת 2010. כאמור, אחרי התייעלות, המכפילים האפקטיביים יהיו נמוכים יותר.
האם זה סופי ?
לא. משרד התקשורת מעוניין לראות שחקן סלולר וירטואלי עומד ועובד, לפני שהוא יאשר לחברות הסלולר להיכנס לתחום השיחות הבינלאומיות. העסקה של פרטנר תכריח אותו בקרוב לקבל החלטה ואנחנו מעריכים שהיה לו נוח יותר אם הוט הייתה זו שסוגרת את העסקה.
הכותב הוא צחי אברהם, אנליסט התקשורת בכלל פיננסים